Rónai György

Megjelent a ShaderMark 2.1 - elsőként képes a SM 3.0 tesztelésére

A ShaderMark fejlesztői új verziót tettek elérhetővé, amely a benchmark programok között elsőként képes a Shader Model 3.0 specialitásainak tesztelésére. A teljes mértékben HLSL-ben megírt program ráadásul már freeware, tehát ingyenesen letölthető.

A ToMMTi Systems szerint a ShaderMark 2.1 jelenleg az egyetlen olyan DirectX 9.0 tesztprogram, ami teljes mértékben HLSL-ben (Microsoft High Level Shading Language) íródott. Ezzel szemben például a 3DMark03, és az AquaMark 3.0 is kézzel írt assembler shaderekből épül fel, vagyis csak részben, vagy egyáltalán nem használnak HLSL árnyalókat. A fejlesztők elmondása szerint a ShaderMark ezáltal kiküszöböli, hogy a HLSL shader kódot bármi megváltoztassa, tehát lényegében lehetetlen grafikus driverből manipulálni a tesztprogram eredményét.


A programot ráadásul sharewareből teljesen ingyenessé alakították. A szoftver támogatja az új ATI kártyákon használt Shader Model 2.0b-t és a GeForce 6 sorozat féle Shader Model 3.0-t is. A felhasználók tesztelhetik a dinamikus folyamatvezérlést, a lebegőpontos textúra-szűrési teljesítményt, és több más lehetőség mellett még MRT (Multiple Render Target) teszt is került bele. A képminőség-eltérések tesztelésére pedig egy további teszt is rendelkezésre áll, amelyben a hardveres raszterezőt hasonlíthatjuk össze a Microsoft referencia raszterezőjével.

Letöltés

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #12
    meg
  • dez #11
    Én nem nem értem, mi a baja ezzel egyeseknek. :)
    Néha jobb így fogalmazni, amikor pl. nem lehet tudni, ki az alany, ki lesz az alany, vagy amikor a hangsúlyt magára a történésre akarják helyezni, stb.
  • RpPRO #10
    Akarom mondani, alanytalanitast.
  • RpPRO #9
    En meg falramaszasra kerulok az ilyen fogalmazastol :(( Kicsit OFF, de miert kell terjeszteni ezt a szar targytalanitast? Az alap, h a tv-ben ez megy egesz nap. Miert nem lehet azt mondani: És mire ezek a kérdések mindenki számára érthetően megválaszolják. /ON
  • NEXUS6 #8
    És mire ezek a kérdések mindenki számára érthetően megválaszolásra kerülnek, akkorra talán már érdemes lesz DX9-es grafkártyát venni.
    Nem 30-40 rongyba kerülnek, meg tesztprogikon kívül talán más is lesz rájuk.
  • dez #7
    Mondjuk magához a HLSL programhoz nem férhet hozzá a driver. A fordításhoz valami egyéb úton nyújt segítséget a DirectX-nek. (Mivel még a MS-nak sem adnak ki minden infót a chipgyártók.)
  • dez #6
    ToMMTi-Systems
  • dez #5
    Ez szerepel a Tommy-Systems honlapján:
    "Driver cheating is also an issue. With ShaderMark, it is easily possible to change the underlying HLSL shader code which makes it impossible to “optimize” a driver for a certain shader, instead of the whole shader pipeline."

    Nem könnyű pontosan kivenni, de bizonyára az akar lenni, hogy könnyen előfordulhat, hogy egy HLSL programból fordított kód nem mindíg ugyanaz lesz (bizonyos tényezőktől, beállításoktól függően), így nem lehet előre felkészülni egy adott (alacsony szintű) shaderprogramra, mint eddig.

    Egyébként így vagy úgy, de a műveletek végén mindenképp megkapja a driver a chipbe letöltendő (már lefordított) kódot (ami ugyanaz, mint eddig), tehát hozzáférhető.
  • dez #4
    Szerintem a cikkíró valamit nagyon félreérthetett... SzVSz éppen arról van szó, hogy itt már nincs olyan, hogy manipuláció, ugyanis - ha jól értem - a HLSL (magas szintű shaderleíró nyelv) fordításához a specifikus részeket maguk a chipgyártók szállítják, azaz mindent úgy fordíthatnak le, ahogy nekik a legoptimálisabb...
  • nenad #3
    szerintem arrol lehet szo hogy nem felcserelhetoek az utasitasok sorrendje, stb vmi ilyesmire tippelek.