Rónai György
Megjelent a ShaderMark 2.1 - elsőként képes a SM 3.0 tesztelésére
A ShaderMark fejlesztői új verziót tettek elérhetővé, amely a benchmark programok között elsőként képes a Shader Model 3.0 specialitásainak tesztelésére. A teljes mértékben HLSL-ben megírt program ráadásul már freeware, tehát ingyenesen letölthető.
A ToMMTi Systems szerint a ShaderMark 2.1 jelenleg az egyetlen olyan DirectX 9.0 tesztprogram, ami teljes mértékben HLSL-ben (Microsoft High Level Shading Language) íródott. Ezzel szemben például a 3DMark03, és az AquaMark 3.0 is kézzel írt assembler shaderekből épül fel, vagyis csak részben, vagy egyáltalán nem használnak HLSL árnyalókat. A fejlesztők elmondása szerint a ShaderMark ezáltal kiküszöböli, hogy a HLSL shader kódot bármi megváltoztassa, tehát lényegében lehetetlen grafikus driverből manipulálni a tesztprogram eredményét.
A programot ráadásul sharewareből teljesen ingyenessé alakították. A szoftver támogatja az új ATI kártyákon használt Shader Model 2.0b-t és a GeForce 6 sorozat féle Shader Model 3.0-t is. A felhasználók tesztelhetik a dinamikus folyamatvezérlést, a lebegőpontos textúra-szűrési teljesítményt, és több más lehetőség mellett még MRT (Multiple Render Target) teszt is került bele. A képminőség-eltérések tesztelésére pedig egy további teszt is rendelkezésre áll, amelyben a hardveres raszterezőt hasonlíthatjuk össze a Microsoft referencia raszterezőjével.
Letöltés
A ToMMTi Systems szerint a ShaderMark 2.1 jelenleg az egyetlen olyan DirectX 9.0 tesztprogram, ami teljes mértékben HLSL-ben (Microsoft High Level Shading Language) íródott. Ezzel szemben például a 3DMark03, és az AquaMark 3.0 is kézzel írt assembler shaderekből épül fel, vagyis csak részben, vagy egyáltalán nem használnak HLSL árnyalókat. A fejlesztők elmondása szerint a ShaderMark ezáltal kiküszöböli, hogy a HLSL shader kódot bármi megváltoztassa, tehát lényegében lehetetlen grafikus driverből manipulálni a tesztprogram eredményét.
A programot ráadásul sharewareből teljesen ingyenessé alakították. A szoftver támogatja az új ATI kártyákon használt Shader Model 2.0b-t és a GeForce 6 sorozat féle Shader Model 3.0-t is. A felhasználók tesztelhetik a dinamikus folyamatvezérlést, a lebegőpontos textúra-szűrési teljesítményt, és több más lehetőség mellett még MRT (Multiple Render Target) teszt is került bele. A képminőség-eltérések tesztelésére pedig egy további teszt is rendelkezésre áll, amelyben a hardveres raszterezőt hasonlíthatjuk össze a Microsoft referencia raszterezőjével.
Letöltés