43
-
Shadow_THH #43 de akkor már a bábszinházat is be lehetne perelni, főleg ha ezt valaki paintban lerajzolja és kijelöl egy négyzetben egy kis részt amit utánna az egérrel tologat ide-oda oO
miért most jutott ez eszébe a csávónak? elfelejtette, hogy volt a raktáron pár szabadalma? egyébként is egy csomó kibúvót lehet keresni ez alol... honnan tudják, hogy az adott program is ugyanigy működik, ahogy leíírták? mert ahoz már csak nincs joguk, hogy a forrást olvasgassák, hát még ha meg is tudnák érteni...
ja és látom már lelötték: grafikus kártyák és directx, openGl stb ezekért már kivvégzés jár? :D
-
asdasdasd #42 Beleolvasva a szabadalomba itt azt vedtek le, hogy egy celezkoznek atadnak modelleket, es aztan az maga szamolja ki 2d kepet barmilyen szogbol.
Azaz egy korai 3D grafkartya alapfunkciojat. -
#41 Ezért is perelik valószínűleg a Vivendit... :) -
#40 Nem tudom, engem soha nem zaklattak. Ja, lehet, hogy nem üzemeltetek otthon cd író tornyokat...?
Kis fejlesztőkből meg nem éri meg kihúzni semmit, a perköltség többe kerül.
Nem baj, paranoia rulez. :) -
#39 Persze az alapokat minden kártyának kell tudnia... -
#38 Nem pont, ha a klártya nem tudja, akkor a DirectX számolja. -
dez #37 Mellesleg ma már nem is a gamék, stb. számolgatják az ilyen transzformációkat, hanem a GPU T&L egysége, vagy ha az valamit nem tud, akkor max. a driver, nem? -
dez #36 Szerintem biztos, hogy valamelyik cég (vagy többen összefogva) töröltetni fogja ezt a szabadalmat, mivel a nagy része bőven '88 előtt már általános használatban volt. Csodálkoznék, ha ezt nem tudnák bizonyítani. -
#35 csak nyugodtan , nekem ez a fekete/szűrke is megteszi :P -
#34 szuper matematikai eljárás .. amit papíron is lehet alkalmazni , de a 88-as szabadalommal semmire nem mennek , mert már jóval előtte is készítettek 3d-2d leképzésen alapuló programokat... -
#33 Én megyek is rögtön, és levédetem a kék színt az Avatar-okban :) -
#32 Annak idején valami számomra nagyon értelmesnek tűnő szakember mondta azt, hogy az összes ilyen barom szoftverszabadalom, mint a duplaklikk, ez és társai olyanok, mintha a zenében levédettnék a szinkópát. LOL
Egyébként így a leírásból a Diablo 2 pont ezt a technológiát alkalmazza. :) -
#31 Látod, '87-ben levédetted volna a C64-es program ötletét, most gazdag lehetnél ;) -
dez #30 Itt persze a nagyokra gondolok. -
dez #29 Ezt a politikát (vagy inkább filozófiát) inkább a lemezkiadók követik (akiknek a vevő nem más, mint lúd, aminek lenyomják a torkán a megcsinált sztárok megcsinált stílusában percek alatt összedobott "zenét" - náhány kivételtől eltekintve) -
trabant #28 Én leszállíttatnám a szabadalmi időket, de nagyon. Mondjuk max 3-5 év, aztán közkincs. Most is ennyi idő alatt szedik meg magukat a kiadók, ezután már csak ülnek rajta, nehogy más is előrébb juthasson. -
trabant #27 De az is csak egy kényszervállalkozó. akinek még a nép ügyvédje is megfizethetetlen. ;-DD -
Alfa Of NS #26 Vhogy torvenybe kene iktatni, hogy ha a felperes tudott a szabadalom megserteserol es adott ideig nem nyujtott be keresett ellenuk, akkor ne is tehesse. Nem igaz, hogy ennyi ev utan perelhet, pedig vegig tudta. Ez baromsag. -
#25 dede, minden századik kis homejuzer után kimennek egy kis kft-hez is :D
:((( -
trabant #24 Fognak ezek még a te zsebedben is turkalni. Neked nincs ügyvéded, könnyű préda vagy, egy mikroszoftból pénzt kihúzni jóval nehezebb. Mint a BSA. Az is magyarázott hogy á, őt nem érdeklik a kisemberek, aztan mégis szinte mást se zaklat. -
napisten #23 szoftverszabadalmak, meg azok, akik a segítségükkel majd rajtunk élősködnek! -
napisten #22 Ez igen! Gratulálok! Ügyes húzás ügyvédéktől, nem mondom! Csak az a valaki, vagy valakik, akik a szoftverek szabadalmaztathatóságát kitalálták, nem gondoltak arra, hogy ugyan a szabadalmi oltalmat bejegyeztető rövid távon nagyot kaszál, de hosszú távon megbuktathatja az egész iparágat. -
#21 Nem erről van szó, csupán senki sem fog kis cégek zsebében turkálni, ha a nagyokon irtózatos pénzeket lehet kaszálni. Nyilván ezért is nem indult még hasonló próbálkozás...
Úgy tűnik azonban, hogy az összes multi egy füst alatti kizsebelése már elég zsíros falatnak számíthatott a felperes szemében, hát benyújtotta. :) -
Laci #20 MS?? Ez már nem is új dolog. Megszoktuk. Ő az aki mindent mindenhonnan lop majd használhatatlanul építe be újra a "rendszereibe" aztán még pofátlanul pénzt is kér ezért a parazitáskodásért. -
szivar #19 Nekem bejegyzett szabadalmam van a tűzre és a kerékre. Pereljek én is? -
#18 ide vezet a szoftverszabadalom.
másik "jopofaság" a command line levédése MS oldalrol :) amerika ... (eu gyanez :( ) -
saba30 #17 Pontosan ezért fogják elveszteni a pert, és még a szabadalmat is elveszik tölük. Megérdemlik. (remélem) -
#16 Itt valaki sokat akar keresni munka nélkül. Pénzes cégeket céloztak meg. Az sem tartom kizártnak, hogy ennek a sz*r ügyvédi irodának nem volt elegendő ügyfele, és így akar reklámot csinálni magának. Ennek csak annyi következménye lesz, hogy az ügyvédi iroda megkapja a maga 15 perc hírnevét, pár középvezetőt kirúgnak az egyes cégeknél (persze vállalati jogászt nem, mert még bepereli őket :-) aztán slussz-passz. -
#15 Hát én se vagyok egy programozó géniusz, de úgy néhány éve, mikor érdekelt a dolog úgy 2 hét alatt összehoztam egy olyan progit ami képes volt különböző drótvázas testeket forgatni, mozgatni, pedig nem tudtam erről a szabadalomról.
Meg aztán a Microsuxx valamiért nincs a b*gatottak listáján, pedig ott van ugye a Direct3D, meg ha más nem akkor a win95ben debütált képernyőkímélő
Erről ennyit... -
Yv@n #14 Lehet valamit félreértettél. Gondolod, hogy a kis önálló cégeknek nem kellene a szabadalmi akármit megfizetniük, mert irányukban a pénzsóvár horda nem támasztana igényeket? -
#13 Nem baj, arra talán elég lesz ez a hercehurca, hogy végetérjen végre a kiadómogulok kora a játékiparban és végre megint normális játékok születhetnek kis cégek által, akiknek nem mondják meg mit csináljanak, hogy meglegyen a bevétel, mert ez nem játékkészítés, hanem üzletszerű klónozás a mi kárunkra.
Mellesleg ez a "Namost ebből szvsz az EA-ról, az Atari-ról, az Activisionról máris le lehetne talán kopni, mert még az is lehet hogy nélkülük egyátalán a 3D grafikának a megjelenítése sem lenne általánosan elterjedt." igazán vicces volt. -
rolika #12 -
asdasdasd #11 Ha el lehet forditani es lehet benne zoomolni akkor siman...
Amugy en mar 1987-ben irtam olyan programot, ami egy 3D-s, drotvazas modellt, perspektivikusan tetszolegesen megadott iranybol kirajzolt.
Es mi a helyzet avval a rengeted C64-es jatekkal ami sokkal korabban keszult es siman tudta ezeket?
Szerintem ez a szabadalom egyszeruen lopas volt, csak nem neztek utana rendesen. -
#10 Az ilyen "x éve itt a technológia, de most perelnek"-hülyeségektől mindig feláll a hátamon a szőr! Remélem EU-ban nem lesz szoftverszabadalom, még ekkora baromságot Tényleg, ha paintben rajzolok egy térhatású képet, beperelhetnek? -
MrImy #9 Trabant, ez egy jó kérdés!
Fontos az üygvédek szerepe, ezt nem vitatom, nemm űk a hülyék, hanem a törényhozók.
A szoftverszabadalom egyedül arra jó, hogy visszafogja a fejlődési ütemet.
A nokia is gondolom ide fog kerülni a ngage miatt, GraphiSoft... és mindenki.
Furcsa, valamikor úgy hallottam, hogy a számítógép arra is jó, hogy hétköznapi életünk problémáit - évszázadok óta - megoldó lépéseit gyorsabban fel tudjuk dolgozni.
Pl. Ha szabadalom védi az webáruházat, akkor a hétköznapi életben miért lehet boltot nyitni szabadalmi licensz nélkül? -
trabant #8 LOL ez az egész szoftverszabadalom, mint az óvodában, mindenki stipi-stopit játszik, levédeti amit markol a közösből, aztán beperel mindenkit. Lehet hogy nekünk is ezt kéne? De ki fog akkor dolgozni ha mindenki csak pereskedik? -
#7 El tudom képzelni ahogy ezek az IGAZI köcsögök nap-nap bújják keresik az ilyen és ehhez hasonló szabadalmakat lehetőségeket majd amikor találnak v.mit megkörnyékezik a szabadalom tulajdonosát és már kész is a zsíros jól jövedelmező okosság!
Persze, hogy még nem hozták nyilvánosságra mit is akarnak megegyezni vagy komoly pert varrni a nyakukba. Várnak, hogy kiforrlyon a dolog. Még szép, hogy pénzt akarnak!
Amerika....a f@szszopók földje.... -
#6 http://nosoftwarepatents.com/hu/m/intro/index.html -
#5 Jó hogy nem perelik be a nVidiát meg az ATIt.... -
Laci #4 "Electronic Arts, az Activison, a Take Two, az Ubisoft, az Atari, a THQ, a Vivendi Universal Games, a Sega, a Square Enix, a Tecmo, a Lucasarts Entertainment, valamint a Namco többször is megsértettek egy 1988-ban bejegyzett 3D szabadalmat."
Namost ebből szvsz az EA-ról, az Atari-ról, az Activisionról máris le lehetne talán kopni, mert még az is lehet hogy nélkülük egyátalán a 3D grafikának a megjelenítése sem lenne általánosan elterjedt.