Rónai György
A Firefox piaci részesedése már elérte a 3%-ot
A szám ugyan első blikkre nem tűnik túl nagynak, azonban igen szép eredmény ahhoz képest, hogy a projekt hivatalosan csak szeptember 2-án indult, tehát 2 hónap alatt érte el ezt.
A WebSideStory felmérése szerint a Firefox a második legnépszerűbb böngésző a piacon. A Mozilla/Netscape család tagjai összességében így már 6,02%-ot tudhatnak magukénak, ami 70%-os növekedés a júniusi 3,54%-hoz képest. Az Internet Explorer ezzel szemben 2,62 %-ot vesztett ugyanezen időszak alatt, így most 92,86%-os részesedést tudhat magáénak. Ez 2002 tavasza óta a legmélyebb pont az IE számára. Ezenkívül egyes internetes fórumok, köztük hazai portálok felméréseire már az emberek 20-25%-a válaszolt úgy, hogy döntő többségben Firefox böngészőt használ.
A WebSideStory szerint vannak hullámvölgyek és csúcsok, tehát ingadozások a trendekben, de ez igen szignifikáns eredmény a Firefox számára. Az Internet Explorer részesedése már az ötödik hónapja csökken folyamatosan, amiből csak az utolsó 6 hétben 1 teljes százalékot veszített. A WebSideStory kimutatásai a saját weboldal-hálózatukon alapulnak, amely naponta összesen 15-20 millió felhasználót vonz az Egyesült Államokban.
A cég szerint a Firefox rajongók csapata már nem csak a Microsofttal elégedetlenek táborából áll, mint kezdetben. Azt azonban még korai lenne megjósolni, hogy vajon idővel a teljes piac befogadja e a böngészőt. "A Microsoft előnye azon felhasználók lustaságában rejlik, akik úgy gondolják, hogy az Internet Explorer bőven eleget tesz elvárásaiknak, így nem telepítik fel a Firefoxot" - mondta el Geoff Johnston, a WebSideStory elemzője.
A Mozilla.org szerint a Firefoxot csak az első 24 órában több mint 300 ezer alkalommal töltötték le, és az összletöltések száma mára már meghaladta a 7 milliót. Ezenkívül több mint 10 000 felhasználó adományozott pénzt nekik, amiből 250 000 dollár gyűlt össze ahhoz, hogy a Firefoxot a New York Timesban is reklámozhassák. A fejlesztők szerint ez a legelső olyan teljes oldalas reklám az újságban, amelyet nyílt forráskódú rendszert támogató közösség pénzéből finanszíroztak.
A WebSideStory felmérése szerint a Firefox a második legnépszerűbb böngésző a piacon. A Mozilla/Netscape család tagjai összességében így már 6,02%-ot tudhatnak magukénak, ami 70%-os növekedés a júniusi 3,54%-hoz képest. Az Internet Explorer ezzel szemben 2,62 %-ot vesztett ugyanezen időszak alatt, így most 92,86%-os részesedést tudhat magáénak. Ez 2002 tavasza óta a legmélyebb pont az IE számára. Ezenkívül egyes internetes fórumok, köztük hazai portálok felméréseire már az emberek 20-25%-a válaszolt úgy, hogy döntő többségben Firefox böngészőt használ.
A WebSideStory szerint vannak hullámvölgyek és csúcsok, tehát ingadozások a trendekben, de ez igen szignifikáns eredmény a Firefox számára. Az Internet Explorer részesedése már az ötödik hónapja csökken folyamatosan, amiből csak az utolsó 6 hétben 1 teljes százalékot veszített. A WebSideStory kimutatásai a saját weboldal-hálózatukon alapulnak, amely naponta összesen 15-20 millió felhasználót vonz az Egyesült Államokban.
A cég szerint a Firefox rajongók csapata már nem csak a Microsofttal elégedetlenek táborából áll, mint kezdetben. Azt azonban még korai lenne megjósolni, hogy vajon idővel a teljes piac befogadja e a böngészőt. "A Microsoft előnye azon felhasználók lustaságában rejlik, akik úgy gondolják, hogy az Internet Explorer bőven eleget tesz elvárásaiknak, így nem telepítik fel a Firefoxot" - mondta el Geoff Johnston, a WebSideStory elemzője.
A Mozilla.org szerint a Firefoxot csak az első 24 órában több mint 300 ezer alkalommal töltötték le, és az összletöltések száma mára már meghaladta a 7 milliót. Ezenkívül több mint 10 000 felhasználó adományozott pénzt nekik, amiből 250 000 dollár gyűlt össze ahhoz, hogy a Firefoxot a New York Timesban is reklámozhassák. A fejlesztők szerint ez a legelső olyan teljes oldalas reklám az újságban, amelyet nyílt forráskódú rendszert támogató közösség pénzéből finanszíroztak.