Alex
A Gfk szerint 1,8 millió magyar internetezik
Az internetet használó magyar felnőttek száma fél év alatt 300 ezerrel nőtt, és eléri az 1,8 milliót. Így a 15 éves és idősebb lakosság 21 százaléka él a világháló adta előnyökkel, a GfK Piackutató Intézet adatai szerint.
Hiába azonban a gyors fejlődés Magyarországon, mert a régió többi országához képest így is hátrányban vagyunk: az EU-hoz idén csatlakozott nyolc közép- és kelet-európai ország között nálunk legalacsonyabb az Internet-használók aránya. Például a régiónkban éllovas Szlovéniában a felnőttek 50, Észtországban 46 Csehországban 35, Szlovákiában 33 százaléka használja az internetet. A nemzetközi összehasonlító adatok a nyolc új EU-tag rangsorában közvetlenül Magyarország elé Lettországot sorolják 24, illetve Lengyelországot 25 százalékkal.
A régiónkban az EU-hoz most nem csatlakozott országokhoz képest a web-et használó magyarok aránya általában nagyobb. Kivétel Horvátország 33, és Szerbia-Montenegró 23 százalékos mutatójával. Romániában a felnőttek 18, Ukrajnában 10, míg Oroszországban 19 százaléka internetezik kisebb-nagyobb gyakorisággal. A vizsgált 33 európai ország mezőnyében Dánia és Svédország került az élre; mindkét országban a felnőttek 75-75 százaléka használja a világhálót, ami Dániában 3,3 millió, Svédországban pedig 2,8 millió embert jelent. Idén tavasszal a múlt év őszéhez képest a legnagyobb arányú növekedést Oroszországban és Törökországban regisztrálták, ahol megduplázódott a web-használók számaránya. Figyelemre méltó a világháló gyors terjedése Magyarország mellett Szerbia-Montenegróban, Olaszországban, Nagy-Britanniában és Horvátországban, ahol a növekedés üteme 20-43 százalék között mozog.
A változások következtében a finnektől a dánok és svédek hódították el az európai internetezésben az elsőséget. Szorosan felzárkózott mögéjük a negyedik skandináv ország, Norvégia is. Az új EU-tagok közül az észtek viszonylag nagyot ugrottak előre, és figyelemre méltó a horvát fejlődés is. Ha az egyes országok piacméretét az internet-használók száma szerint vizsgáljuk, akkor Németország a listavezető, 37 millió emberrel, második Nagy-Britannia 27, harmadik Franciaország 23, negyedik Olaszország 22, ötödik pedig Oroszország 20 millióval. Az adatokat a világ ötödik legnagyobb piackutató vállalkozása, a GfK-csoport tárta fel, illetve gyűjtötte össze.
Hiába azonban a gyors fejlődés Magyarországon, mert a régió többi országához képest így is hátrányban vagyunk: az EU-hoz idén csatlakozott nyolc közép- és kelet-európai ország között nálunk legalacsonyabb az Internet-használók aránya. Például a régiónkban éllovas Szlovéniában a felnőttek 50, Észtországban 46 Csehországban 35, Szlovákiában 33 százaléka használja az internetet. A nemzetközi összehasonlító adatok a nyolc új EU-tag rangsorában közvetlenül Magyarország elé Lettországot sorolják 24, illetve Lengyelországot 25 százalékkal.
A régiónkban az EU-hoz most nem csatlakozott országokhoz képest a web-et használó magyarok aránya általában nagyobb. Kivétel Horvátország 33, és Szerbia-Montenegró 23 százalékos mutatójával. Romániában a felnőttek 18, Ukrajnában 10, míg Oroszországban 19 százaléka internetezik kisebb-nagyobb gyakorisággal. A vizsgált 33 európai ország mezőnyében Dánia és Svédország került az élre; mindkét országban a felnőttek 75-75 százaléka használja a világhálót, ami Dániában 3,3 millió, Svédországban pedig 2,8 millió embert jelent. Idén tavasszal a múlt év őszéhez képest a legnagyobb arányú növekedést Oroszországban és Törökországban regisztrálták, ahol megduplázódott a web-használók számaránya. Figyelemre méltó a világháló gyors terjedése Magyarország mellett Szerbia-Montenegróban, Olaszországban, Nagy-Britanniában és Horvátországban, ahol a növekedés üteme 20-43 százalék között mozog.
A változások következtében a finnektől a dánok és svédek hódították el az európai internetezésben az elsőséget. Szorosan felzárkózott mögéjük a negyedik skandináv ország, Norvégia is. Az új EU-tagok közül az észtek viszonylag nagyot ugrottak előre, és figyelemre méltó a horvát fejlődés is. Ha az egyes országok piacméretét az internet-használók száma szerint vizsgáljuk, akkor Németország a listavezető, 37 millió emberrel, második Nagy-Britannia 27, harmadik Franciaország 23, negyedik Olaszország 22, ötödik pedig Oroszország 20 millióval. Az adatokat a világ ötödik legnagyobb piackutató vállalkozása, a GfK-csoport tárta fel, illetve gyűjtötte össze.