SG.hu
Datanet felmérés a magyar internetezőkről
A GTS-Datanet online kérdõíves felmérést végzett a vállalat lakossági ügyfeleinek körében.
A válaszadók részletesen kifejtették véleményüket az interneten elérhetõ tartalmakról, az internetes reklámokról, a szélessávú kapcsolatokról, illetve a távközlési liberalizáció internet elterjedésére gyakorolt hatásairól. A kutatásból többek között az is kiderült, hogy a modemes internetezõk többsége váltana minõségi, szélessávú internet elérésre, az ügyfelek a távközlési liberalizációtól az internetezés költségeinek csökkenését és a verseny erõsödését prognosztizálják.
Az internetezõk majdnem háromnegyede legalább középiskolai érettségivel rendelkezõ 19-49 év közötti férfi. A legtöbben legalább 3 éve használják már az internetet, többségük napi rendszerességgel. A legjellemzõbb, hogy otthon interneteznek, ahol is elsõsorban böngészésre, információgyûjtésre, valamint kapcsolattartásra használják a világhálót. A magyar nyelvû internetes tartalmakat közepesnek, míg a világhálón található honlapok számát megfelelõnek ítélték. Az online reklámok iránt mindössze a válaszadók 4%-a mutatott toleranciát. Az online reklámokon belül legzavaróbbak a felugró ablakos, úgynevezett pop-up hirdetések.
A dial-up elõfizetõk mintegy háromnegyede tervezi, hogy modemes kapcsolatát szélessávú internetes kapcsolatra cseréli a jövõben. Elsõsorban a gyorsabb internet miatt váltanának, de fontos szempont a folyamatos kapcsolat is. A váltásban döntõ szerepe van az árnak is, például 4-5 ezer forintos havi díj már a dial-upos elõfizetõk 82%-át csábítaná szélessávú internetezésre.
A távközlési liberalizáció kapcsán elsõsorban a verseny erõsödését, valamint az internetezés költségeinek a csökkenését várják. Az internetezõk többsége fontosnak tartja a kormányzat azon törekvését, hogy minél több otthonban legyen internet. Az érvek között elsõsorban a széleskörû és nagymennyiségû információ elérése, a kapcsolattartás, az online ügyintézés és az internet tanulásban, munkában nyújtotta elengedhetetlen segítsége szerepeltek.
A válaszadók részletesen kifejtették véleményüket az interneten elérhetõ tartalmakról, az internetes reklámokról, a szélessávú kapcsolatokról, illetve a távközlési liberalizáció internet elterjedésére gyakorolt hatásairól. A kutatásból többek között az is kiderült, hogy a modemes internetezõk többsége váltana minõségi, szélessávú internet elérésre, az ügyfelek a távközlési liberalizációtól az internetezés költségeinek csökkenését és a verseny erõsödését prognosztizálják.
Az internetezõk majdnem háromnegyede legalább középiskolai érettségivel rendelkezõ 19-49 év közötti férfi. A legtöbben legalább 3 éve használják már az internetet, többségük napi rendszerességgel. A legjellemzõbb, hogy otthon interneteznek, ahol is elsõsorban böngészésre, információgyûjtésre, valamint kapcsolattartásra használják a világhálót. A magyar nyelvû internetes tartalmakat közepesnek, míg a világhálón található honlapok számát megfelelõnek ítélték. Az online reklámok iránt mindössze a válaszadók 4%-a mutatott toleranciát. Az online reklámokon belül legzavaróbbak a felugró ablakos, úgynevezett pop-up hirdetések.
A dial-up elõfizetõk mintegy háromnegyede tervezi, hogy modemes kapcsolatát szélessávú internetes kapcsolatra cseréli a jövõben. Elsõsorban a gyorsabb internet miatt váltanának, de fontos szempont a folyamatos kapcsolat is. A váltásban döntõ szerepe van az árnak is, például 4-5 ezer forintos havi díj már a dial-upos elõfizetõk 82%-át csábítaná szélessávú internetezésre.
A távközlési liberalizáció kapcsán elsõsorban a verseny erõsödését, valamint az internetezés költségeinek a csökkenését várják. Az internetezõk többsége fontosnak tartja a kormányzat azon törekvését, hogy minél több otthonban legyen internet. Az érvek között elsõsorban a széleskörû és nagymennyiségû információ elérése, a kapcsolattartás, az online ügyintézés és az internet tanulásban, munkában nyújtotta elengedhetetlen segítsége szerepeltek.