JohnnyCage
Valósághű 3D grafika letölthető szoftverrel
A chipóriás Intel alkalmazásában dolgozó orosz kutatók egy olyan, ingyenes szoftvert adtak ki, amely segítséget nyújt a valósághű 3D képek, grafikák készítésében.
A szoftver nagy pontossággal modellezi a fény visszaverődését az egyes objektumokról, felületekről, és jelentős előrelépést jelenthet azoknak a játékfejlesztőknek és kutatóknak, akik olyan valósághű 3D grafikákat szeretnének készíteni, amilyenekkel ezidáig csak a mozifilmek speciális effektusaiban találkozhattunk - közölte az Intel.
Az új technológiát a napokban megrendezett orosz Intel Developer Forum konferencián jelentették be a chipóriás kutatói.
A szoftverfejlesztő csoport az Intel Russia Research Center (IRRC) központjában dolgozik, amely a chipóriás négy nemzetközi kutatóközpontjának egyike. A 2001-ben alapított IRRC központban jelenleg több, mint harminc orosz kutató dolgozik különféle projekteken.
Az orosz kutatók által kifejlesztett szoftver azon a Light Field Mapping (LFM) elnevezésű technológián alapul, amelyet az Intel a közelmúltban jelentett be. Az LFM a chipóriás szerint a hagyományos Ray-Tracing technológiák egyszerűbb, hatékonyabb változata.
Az Open Source Light Field Mapping, illetve Open Light Fields nevekkel illetett ingyenes, szabadon felhasználható szoftver többek között a digitális fényképek 3 dimenzióssá alakítására, a mellékelt kód pedig az elkészült 3D objektumok megjelenítésére használható. A szoftver az Intel elmondása szerint szabadon felhasználható, illetve tetszés szerint módosítható.
- Reményeink szerint a Light Field Mapping technológia fel fogja gyorsítani a fotorealisztikus számítógépes grafikák készítését, és a vizuális világot a legteljesebb formában tárja a felhasználó elé - mondta Justin Rattner, az Intel Microprocessor Research Lab laboratóriumának igazgatója. - Amíg tavaly ki nem adtuk az LFM-et, csak a mozifilmekben alkalmazott speciális effektusok készítői tudtak ilyen kaliberű grafikát létrehozni - tette hozzá Rattner.
A chipóriás Intel a Mitsubishi Electric Research Lab laboratóriummal dolgozik az LFM további fejlesztésén. A fejlesztések fő irányvonala a rendkívül komplex geometriájú objektumok modellezése. A Stanford Egyetem kutatói, akik szintén együttműködnek az Intellel, a lehetséges tömörítési és adatfolyam-alapú továbbítási megoldásokat keresik. A fejlesztésekből emellett a grafikus chipek gyártói is kiveszik a részüket.
Az LFM letölthető az Intel weboldaláról.
A szoftver nagy pontossággal modellezi a fény visszaverődését az egyes objektumokról, felületekről, és jelentős előrelépést jelenthet azoknak a játékfejlesztőknek és kutatóknak, akik olyan valósághű 3D grafikákat szeretnének készíteni, amilyenekkel ezidáig csak a mozifilmek speciális effektusaiban találkozhattunk - közölte az Intel.
Az új technológiát a napokban megrendezett orosz Intel Developer Forum konferencián jelentették be a chipóriás kutatói.
A szoftverfejlesztő csoport az Intel Russia Research Center (IRRC) központjában dolgozik, amely a chipóriás négy nemzetközi kutatóközpontjának egyike. A 2001-ben alapított IRRC központban jelenleg több, mint harminc orosz kutató dolgozik különféle projekteken.
Az orosz kutatók által kifejlesztett szoftver azon a Light Field Mapping (LFM) elnevezésű technológián alapul, amelyet az Intel a közelmúltban jelentett be. Az LFM a chipóriás szerint a hagyományos Ray-Tracing technológiák egyszerűbb, hatékonyabb változata.
Az Open Source Light Field Mapping, illetve Open Light Fields nevekkel illetett ingyenes, szabadon felhasználható szoftver többek között a digitális fényképek 3 dimenzióssá alakítására, a mellékelt kód pedig az elkészült 3D objektumok megjelenítésére használható. A szoftver az Intel elmondása szerint szabadon felhasználható, illetve tetszés szerint módosítható.
- Reményeink szerint a Light Field Mapping technológia fel fogja gyorsítani a fotorealisztikus számítógépes grafikák készítését, és a vizuális világot a legteljesebb formában tárja a felhasználó elé - mondta Justin Rattner, az Intel Microprocessor Research Lab laboratóriumának igazgatója. - Amíg tavaly ki nem adtuk az LFM-et, csak a mozifilmekben alkalmazott speciális effektusok készítői tudtak ilyen kaliberű grafikát létrehozni - tette hozzá Rattner.
A chipóriás Intel a Mitsubishi Electric Research Lab laboratóriummal dolgozik az LFM további fejlesztésén. A fejlesztések fő irányvonala a rendkívül komplex geometriájú objektumok modellezése. A Stanford Egyetem kutatói, akik szintén együttműködnek az Intellel, a lehetséges tömörítési és adatfolyam-alapú továbbítási megoldásokat keresik. A fejlesztésekből emellett a grafikus chipek gyártói is kiveszik a részüket.
Az LFM letölthető az Intel weboldaláról.