SG.hu
Bill Gates szerint a technológia megváltoztatja a reklámokat
[Mediainfo] A Microsoft elnöke szerint ideje már, hogy ne csak tévéfüggőkre építsék a hirdetők kommunikációjukat.
Reklámipari vezetők előtt tartott előadásában Gates arról beszélt, hogy végre el kellene felejteni azt a hosszú évek óta jelenlevő közhelyes gondolkodást, amely a képernyő előtt ülő, a következő show kezdetéig a reklámokat bambán végignéző fogyasztóra épít. Véleménye szerint ideje már, hogy a reklámipar képviselői elfogadják: a fogyasztók akkor, ott és oly módon néznek televíziót, ahogyan akarják, így a hirdetők azzal a kihívással kerültek szembe, hogyan juttassák el hozzájuk a kereskedelmi üzeneteket. Mint a Microsoft elnöke a cég által rendezett konferencián elmondta, a technológiai fejlődés azt is befolyásolni fogja, hogyan érik el a reklámok a fogyasztókat.
Gates témafelvetése persze nem újdonság, a technológiai ipar szereplői az utóbbi években egyre többet foglalkoznak a kérdéssel, ám azt a Microsoft elnöke is elismerte, hogy még nem tudni, pontosan milyen módon befolyásolhatja a technológiai fejlődés a reklámozás menetét. "Senkinek nincs kristálygömbje, hogy a jövőbe lásson" - mondta el.
A Microsoft elnöke arra is kitért, hogy a fejlődés és annak következménye a reklámipar és célközönsége szempontjából nem ítélhető meg egyoldalúan, számítani lehet mind pozitív, mind negatív hatásokra. Mindenképpen profitálhat az iparág abból a tényből, hogy a fejlettebb technológiával pontosabban el lehet érni a célközönségeket a különféle demográfiai tényezők mentén. Példaként hozta azt a sokak által megálmodott esetet, mikor valaki elsétál egy bolt kirakata vagy egy óriásplakát előtt egy mobiltelefonnal, s a közterületi reklámeszközön azonnal a neki szóló hirdetés jelenik meg, mivel a mobiltelefonja nyomán azonosítani lehetett.
Ugyanakkor Gates arra figyelmeztetett, hogy az új technológiák kísértést jelenthetnek, s a hirdetőknek meg kell találniuk az egyensúlyt a célcsoportok elérése és zavarása között. Mint elmondta, a pop-up reklámok annak idején jó ötletnek tűntek, de a hirdetők túl messzire mentek. Most számos cég, így a Microsoft vagy a Google is blokkolják ezeket a hirdetési formátumokat.
Reklámipari vezetők előtt tartott előadásában Gates arról beszélt, hogy végre el kellene felejteni azt a hosszú évek óta jelenlevő közhelyes gondolkodást, amely a képernyő előtt ülő, a következő show kezdetéig a reklámokat bambán végignéző fogyasztóra épít. Véleménye szerint ideje már, hogy a reklámipar képviselői elfogadják: a fogyasztók akkor, ott és oly módon néznek televíziót, ahogyan akarják, így a hirdetők azzal a kihívással kerültek szembe, hogyan juttassák el hozzájuk a kereskedelmi üzeneteket. Mint a Microsoft elnöke a cég által rendezett konferencián elmondta, a technológiai fejlődés azt is befolyásolni fogja, hogyan érik el a reklámok a fogyasztókat.
Gates témafelvetése persze nem újdonság, a technológiai ipar szereplői az utóbbi években egyre többet foglalkoznak a kérdéssel, ám azt a Microsoft elnöke is elismerte, hogy még nem tudni, pontosan milyen módon befolyásolhatja a technológiai fejlődés a reklámozás menetét. "Senkinek nincs kristálygömbje, hogy a jövőbe lásson" - mondta el.
A Microsoft elnöke arra is kitért, hogy a fejlődés és annak következménye a reklámipar és célközönsége szempontjából nem ítélhető meg egyoldalúan, számítani lehet mind pozitív, mind negatív hatásokra. Mindenképpen profitálhat az iparág abból a tényből, hogy a fejlettebb technológiával pontosabban el lehet érni a célközönségeket a különféle demográfiai tényezők mentén. Példaként hozta azt a sokak által megálmodott esetet, mikor valaki elsétál egy bolt kirakata vagy egy óriásplakát előtt egy mobiltelefonnal, s a közterületi reklámeszközön azonnal a neki szóló hirdetés jelenik meg, mivel a mobiltelefonja nyomán azonosítani lehetett.
Ugyanakkor Gates arra figyelmeztetett, hogy az új technológiák kísértést jelenthetnek, s a hirdetőknek meg kell találniuk az egyensúlyt a célcsoportok elérése és zavarása között. Mint elmondta, a pop-up reklámok annak idején jó ötletnek tűntek, de a hirdetők túl messzire mentek. Most számos cég, így a Microsoft vagy a Google is blokkolják ezeket a hirdetési formátumokat.