SG.hu

Bill Gates szerint a technológia megváltoztatja a reklámokat

[Mediainfo] A Microsoft elnöke szerint ideje már, hogy ne csak tévéfüggőkre építsék a hirdetők kommunikációjukat.

Reklámipari vezetők előtt tartott előadásában Gates arról beszélt, hogy végre el kellene felejteni azt a hosszú évek óta jelenlevő közhelyes gondolkodást, amely a képernyő előtt ülő, a következő show kezdetéig a reklámokat bambán végignéző fogyasztóra épít. Véleménye szerint ideje már, hogy a reklámipar képviselői elfogadják: a fogyasztók akkor, ott és oly módon néznek televíziót, ahogyan akarják, így a hirdetők azzal a kihívással kerültek szembe, hogyan juttassák el hozzájuk a kereskedelmi üzeneteket. Mint a Microsoft elnöke a cég által rendezett konferencián elmondta, a technológiai fejlődés azt is befolyásolni fogja, hogyan érik el a reklámok a fogyasztókat.

Gates témafelvetése persze nem újdonság, a technológiai ipar szereplői az utóbbi években egyre többet foglalkoznak a kérdéssel, ám azt a Microsoft elnöke is elismerte, hogy még nem tudni, pontosan milyen módon befolyásolhatja a technológiai fejlődés a reklámozás menetét. "Senkinek nincs kristálygömbje, hogy a jövőbe lásson" - mondta el.


A Microsoft elnöke arra is kitért, hogy a fejlődés és annak következménye a reklámipar és célközönsége szempontjából nem ítélhető meg egyoldalúan, számítani lehet mind pozitív, mind negatív hatásokra. Mindenképpen profitálhat az iparág abból a tényből, hogy a fejlettebb technológiával pontosabban el lehet érni a célközönségeket a különféle demográfiai tényezők mentén. Példaként hozta azt a sokak által megálmodott esetet, mikor valaki elsétál egy bolt kirakata vagy egy óriásplakát előtt egy mobiltelefonnal, s a közterületi reklámeszközön azonnal a neki szóló hirdetés jelenik meg, mivel a mobiltelefonja nyomán azonosítani lehetett.

Ugyanakkor Gates arra figyelmeztetett, hogy az új technológiák kísértést jelenthetnek, s a hirdetőknek meg kell találniuk az egyensúlyt a célcsoportok elérése és zavarása között. Mint elmondta, a pop-up reklámok annak idején jó ötletnek tűntek, de a hirdetők túl messzire mentek. Most számos cég, így a Microsoft vagy a Google is blokkolják ezeket a hirdetési formátumokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gz8 #7
    Nézd meg: Ausztriában sokkalta kevesebb van, onnan nyugatabbra meg szinte nem is látsz multireklámot...

    Amit a reklámról mondanak, miszerint az arra költött összeg fele csak kidobott pénz, hát, azt éppenséggel tehetnék az én banxámlámra is
  • gz8 #6
    Milyen kár, hogy nem lehet bilgéccel az alábbi párbeszédet eljátszani:

    - Belenézel a gömbbe?
    - Milyen gömbbe?
    - A s*ggömbe!
  • knwd #5
    Rakjanak bezárhatatlan reklámablakot a Longhornba, és a setupban kötelező legyen megadni hogy milyen dolgok érdekelnek :)

    Amugy a reklámtábla meg az anyja p*csáját azonosítgassa a mobilja alapján!

    ""Senkinek nincs kristálygömbje, hogy a jövőbe lásson" - mondta el." Nagyon szépen köszönöm, hogy erre is kitért, Mr. Gates! :)
  • Mighty #2
    Kérdés, mivel veszi majd rá az adott kirakat vagy plakát, hogy odanézzek?
    Rámkiabál? Héééé Mighty, ezt sasold. Ezzel a pelenkával tisztább, szárazabb érzés beszarni :P
  • [HUN]PAStheLoD #1
    pszicho-tekno-reklámok :D