SG.hu
Tesztelik a cikkek szövegében lévő reklámokat
[Mediainfo] Az új, IntelliTXT technológia reklámokat rendel a szerkesztőségi tartalom adott szavaihoz.
Már most vihart kavar az az egyelőre még alig ismert technológia, amely támogatói szerint ledöntheti az egyik utolsó, az internetes reklámozás előtt álló korlátot. Véleményük szerint a cikkek vagy az internetes üzenőtáblák szövegébe ékelődő reklámok új értelmezést adhatnak a kontextuális marketingnek. Mások szerint viszont ez a megoldás elterjedése esetén nem csupán elhalványítja, hanem teljesen le is rombolja a szerkesztőségi tartalom és a reklám közötti határokat, ami nem biztos, hogy jó, sőt, sokak szerint biztosan nem jó.
A megoldást kifejlesztő Vibrant Media ugyanakkor biztos benne, hogy a felhasználók hozzá fognak szokni a megoldáshoz. Ennek lényege, hogy az adott szöveg (cikk vagy egyéb tartalom) bizonyos szavai zöld, duplán aláhúzott linkként jelennek meg. Ha valaki ezek egyikére rámegy az egérrel, felbukkan egy reklámablakocska, ami azokra a hirdetésekre emlékeztet, amelyek a Google keresési eredményeket megmutató oldalain szoktak jobboldalt megjelenni. Ha a felhasználó rákattint a linkre, a hirdető oldalán találja magát. A technológiát a múlt év óta mintegy 100 cikkben és egyéb szerkesztőségi tartalomba ágyazva tesztelték.
Ezzel együtt nagy az ellenállás bizonyos csoportok részéről. Az újságírók és az iparági felügyeleti szervek szerint számos etikai, hitelességi kérdést vet fel a megoldás, illetve szakmailag sem biztos, hogy jót tesz, hiszen megbonthatja a szöveg egységét. A szentpétervári Poynter Intézet etikai fakultásának egyik szakembere szerint problémás lehet az új reklámformátum, ami véleménye szerint olyan, mintha a cikkek közepén lenne termékelhelyezés. Pete Blackshow, az Intelliseek amerikai kutatócég marketingigazgatója arra figyelmeztet, hogy "ha a reklám úgy néz ki, mint a popup, olyan érzetet kelt a felhasználóban, s ugyanúgy megszakítja a tevékenységüket, akkor a felhasználók úgy is "kiutálják" a formátumot."
Doug Stevenson, az AOL korábbi vezetője, az új formátumot kikísérletező Vibrant Media jelenlegi vezérigazgatója szerint ugyanakkor az IntelliTXT a Google-on vagy bárhol máshol megtalálható, rendkívül népszerű fizetett kereső reklámok természetes kiterjesztése. Mint kiemelte, a keresés az oldalmegtekintéseknek csupán 5 százalékát adja, ám mégis 2 milliárd dollárnyi reklámbevételt generál évente. Stevenson szerint a lényeg az, hogy "a releváns hirdetőt kössük a releváns tartalomhoz". Bizonyos online kiadók lelkesednek az ötletért. Véleményük szerint a dolog működni tud, ha pontosan meghatározzák, mely szövegek, rovatok, tartalmak tabuk, s melyek nem.
A tesztelés során ugyanakkor azt tapasztalták, hogy a felhasználók nem mutattak erős reakciókat az új formátummal kapcsolatban, ugyanakkor a visszajelzések - ha voltak - inkább negatívnak bizonyultak. Persze mindez valószínűleg nem akadályozza meg a megoldás bevezetését, hiszen, mint Stevenson elmondta: a válaszadási ráta 24-szer akkora volt, mint a bannerek esetében.
Már most vihart kavar az az egyelőre még alig ismert technológia, amely támogatói szerint ledöntheti az egyik utolsó, az internetes reklámozás előtt álló korlátot. Véleményük szerint a cikkek vagy az internetes üzenőtáblák szövegébe ékelődő reklámok új értelmezést adhatnak a kontextuális marketingnek. Mások szerint viszont ez a megoldás elterjedése esetén nem csupán elhalványítja, hanem teljesen le is rombolja a szerkesztőségi tartalom és a reklám közötti határokat, ami nem biztos, hogy jó, sőt, sokak szerint biztosan nem jó.
A megoldást kifejlesztő Vibrant Media ugyanakkor biztos benne, hogy a felhasználók hozzá fognak szokni a megoldáshoz. Ennek lényege, hogy az adott szöveg (cikk vagy egyéb tartalom) bizonyos szavai zöld, duplán aláhúzott linkként jelennek meg. Ha valaki ezek egyikére rámegy az egérrel, felbukkan egy reklámablakocska, ami azokra a hirdetésekre emlékeztet, amelyek a Google keresési eredményeket megmutató oldalain szoktak jobboldalt megjelenni. Ha a felhasználó rákattint a linkre, a hirdető oldalán találja magát. A technológiát a múlt év óta mintegy 100 cikkben és egyéb szerkesztőségi tartalomba ágyazva tesztelték.
Ezzel együtt nagy az ellenállás bizonyos csoportok részéről. Az újságírók és az iparági felügyeleti szervek szerint számos etikai, hitelességi kérdést vet fel a megoldás, illetve szakmailag sem biztos, hogy jót tesz, hiszen megbonthatja a szöveg egységét. A szentpétervári Poynter Intézet etikai fakultásának egyik szakembere szerint problémás lehet az új reklámformátum, ami véleménye szerint olyan, mintha a cikkek közepén lenne termékelhelyezés. Pete Blackshow, az Intelliseek amerikai kutatócég marketingigazgatója arra figyelmeztet, hogy "ha a reklám úgy néz ki, mint a popup, olyan érzetet kelt a felhasználóban, s ugyanúgy megszakítja a tevékenységüket, akkor a felhasználók úgy is "kiutálják" a formátumot."
Doug Stevenson, az AOL korábbi vezetője, az új formátumot kikísérletező Vibrant Media jelenlegi vezérigazgatója szerint ugyanakkor az IntelliTXT a Google-on vagy bárhol máshol megtalálható, rendkívül népszerű fizetett kereső reklámok természetes kiterjesztése. Mint kiemelte, a keresés az oldalmegtekintéseknek csupán 5 százalékát adja, ám mégis 2 milliárd dollárnyi reklámbevételt generál évente. Stevenson szerint a lényeg az, hogy "a releváns hirdetőt kössük a releváns tartalomhoz". Bizonyos online kiadók lelkesednek az ötletért. Véleményük szerint a dolog működni tud, ha pontosan meghatározzák, mely szövegek, rovatok, tartalmak tabuk, s melyek nem.
A tesztelés során ugyanakkor azt tapasztalták, hogy a felhasználók nem mutattak erős reakciókat az új formátummal kapcsolatban, ugyanakkor a visszajelzések - ha voltak - inkább negatívnak bizonyultak. Persze mindez valószínűleg nem akadályozza meg a megoldás bevezetését, hiszen, mint Stevenson elmondta: a válaszadási ráta 24-szer akkora volt, mint a bannerek esetében.