SG.hu

Tesztelik a cikkek szövegében lévő reklámokat

[Mediainfo] Az új, IntelliTXT technológia reklámokat rendel a szerkesztőségi tartalom adott szavaihoz.

Már most vihart kavar az az egyelőre még alig ismert technológia, amely támogatói szerint ledöntheti az egyik utolsó, az internetes reklámozás előtt álló korlátot. Véleményük szerint a cikkek vagy az internetes üzenőtáblák szövegébe ékelődő reklámok új értelmezést adhatnak a kontextuális marketingnek. Mások szerint viszont ez a megoldás elterjedése esetén nem csupán elhalványítja, hanem teljesen le is rombolja a szerkesztőségi tartalom és a reklám közötti határokat, ami nem biztos, hogy jó, sőt, sokak szerint biztosan nem jó.

A megoldást kifejlesztő Vibrant Media ugyanakkor biztos benne, hogy a felhasználók hozzá fognak szokni a megoldáshoz. Ennek lényege, hogy az adott szöveg (cikk vagy egyéb tartalom) bizonyos szavai zöld, duplán aláhúzott linkként jelennek meg. Ha valaki ezek egyikére rámegy az egérrel, felbukkan egy reklámablakocska, ami azokra a hirdetésekre emlékeztet, amelyek a Google keresési eredményeket megmutató oldalain szoktak jobboldalt megjelenni. Ha a felhasználó rákattint a linkre, a hirdető oldalán találja magát. A technológiát a múlt év óta mintegy 100 cikkben és egyéb szerkesztőségi tartalomba ágyazva tesztelték.

Ezzel együtt nagy az ellenállás bizonyos csoportok részéről. Az újságírók és az iparági felügyeleti szervek szerint számos etikai, hitelességi kérdést vet fel a megoldás, illetve szakmailag sem biztos, hogy jót tesz, hiszen megbonthatja a szöveg egységét. A szentpétervári Poynter Intézet etikai fakultásának egyik szakembere szerint problémás lehet az új reklámformátum, ami véleménye szerint olyan, mintha a cikkek közepén lenne termékelhelyezés. Pete Blackshow, az Intelliseek amerikai kutatócég marketingigazgatója arra figyelmeztet, hogy "ha a reklám úgy néz ki, mint a popup, olyan érzetet kelt a felhasználóban, s ugyanúgy megszakítja a tevékenységüket, akkor a felhasználók úgy is "kiutálják" a formátumot."

Doug Stevenson, az AOL korábbi vezetője, az új formátumot kikísérletező Vibrant Media jelenlegi vezérigazgatója szerint ugyanakkor az IntelliTXT a Google-on vagy bárhol máshol megtalálható, rendkívül népszerű fizetett kereső reklámok természetes kiterjesztése. Mint kiemelte, a keresés az oldalmegtekintéseknek csupán 5 százalékát adja, ám mégis 2 milliárd dollárnyi reklámbevételt generál évente. Stevenson szerint a lényeg az, hogy "a releváns hirdetőt kössük a releváns tartalomhoz". Bizonyos online kiadók lelkesednek az ötletért. Véleményük szerint a dolog működni tud, ha pontosan meghatározzák, mely szövegek, rovatok, tartalmak tabuk, s melyek nem.

A tesztelés során ugyanakkor azt tapasztalták, hogy a felhasználók nem mutattak erős reakciókat az új formátummal kapcsolatban, ugyanakkor a visszajelzések - ha voltak - inkább negatívnak bizonyultak. Persze mindez valószínűleg nem akadályozza meg a megoldás bevezetését, hiszen, mint Stevenson elmondta: a válaszadási ráta 24-szer akkora volt, mint a bannerek esetében.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat #16
    ez már rég müködik
    nézd meg az infosyncworld hireit:

    http://www.infosyncworld.com/news/n/4849.html
    http://www.infosyncworld.com/news/n/4848.html

    mobile, multimedia, web stb. szavak
  • Manoi #14
    Kicsit túl van parázva ez az egész hír!
    Nem értem még mindig, hogy miért kell a reklámokat úgy felfogni, hogy az már egyből az antikrisztus! Szerintem nem fogja minden oldal bevezetni.
    Hogyha meg reklámmentes oldalt akarsz nézegetni, akkor fizess elő a használatáért!
  • Rosco #12
    Inkább egy ilyen reklámforma, mint a bannerek! A bannerhirdetések révén rengeteg "pióca" lebzsel a piacon (lásd: kreatív-, média-, és reklámügynökségek), akik rengeteg zsét akasztanak le a semmiért, a "buta multi" marketing boss meg örül, ha az orra alá dugják az eredményt a 0,5%-os kiváló átkattintásokról.
    Azonkívül meg, akinek nem tetszik, nem nézi meg. A banner sokkal inkább kéretlen reklám, hiszen ha tetszik, ha nem, ott van az oldalon. Ez meg csak akkor fog megjelenni, ha ráállsz az egérrel.
  • Manoi #11
    Nem igazán értem miért kell ennyire kiakadni!
    Mindig volt és lesz reklám! Ebből élnek az oldalak... Ha minőségi tartalamt akasz olvasni, akkor viseld el, hogy az arcodba vágnak egy PH értéket... És azt hiszem hangsúlyozni kell, hogy csak azon az oldalon lesz ilyen hirdetés, ahol bevezetik! (Pl index, origo biztos)

    Ha valaki nem szereti a reklámokat, akkor irány Tibet... :)
  • shim #7
    engem már egy szimpla link is idegel nemhogy dupla zöld xarok :((
  • htmm #6
    H be is vezetik, remelem, a mozillanak lesz ezt irto funkcioja egeszen hamar...
  • gz8 #5
    Akkor nézz nyugodtan reklámokat! (A H.ineken mennyit fizetett neked ezért? )

    Lesz*rom, hogy miről vartyognak a tévében (már egy éve nincs is tévém se), engem a kíváncsiság, a megismerés utáni vágy hajt. Ha jó söt akarsz inni, vegyél Leffét vagy Hoegardent.

    Nagyon kár, hogy a belga sörökből csupán 3-4 félét lehet ebben az országban kapni
  • Mighty #4
    Reklamra szukseg van, mert ha nem lenne, nagyon sok termeket nem ismernel. Az, hogy milyen modon talaljak, mar mas kerdes.
    Vegyunk egy peldat: en sok evig csak 1-2 fajta sort ittam. Meglattam a Heineken (egyebkent tok jo) reklamjat, es megkostoltam. Izlett. Azota ez a marka is teriteken van nalam sor ugyileg.
  • TeszteloPontHu #3
    A Google-nak csak a kattintások után kell fizetni, tehát ha sok pénzt hozott nekik, az azt is jelenti, hogy sokan kattintottak rá.
  • [HUN]PAStheLoD #2
    Vibrant media .. mennyenek vegyenek 1 vibrátort és reklámozzák azt .. utálom a reklámokat..