Spencer
Az új Windows nem mindenki számára lesz 3D-s
A következő generációs Windows tetszetős, háromdimenziós grafikával megspékelt felhasználói felülettel fog rendelkezni, azonban a régebbi grafikuskártyákkal rendelkező felhasználóknak meg kell majd elégedniük egy a Windows 2000-éhez hasonló dizájnnal.
A jelenleg Longhorn fejlesztési kódnevet viselő operációs rendszer három különböző, más-más tudású videokártyára igényt tartó grafikus interfésszel fog rendelkezni. Most először attól függ majd a Windows által biztosított látványvilág, hogy az egyes felhasználók milyen hardverrel rendelkeznek - nyilatkozta Greg Sullivan, a Microsoft vezető termékmenedzsere a napokban Seattle-ben zajló Windows Hardware Engineering Conference (WinHEC) keretein belül.
A Longhorn legszebb grafikus interfésze jelenleg Aero Glass névre hallgat, és legfontosabb ismertetőjelei közé tartozik a teljesen háromdimenziós megjelenítés, valamint az árnyékok és átlátszó felületek alkalmazása. Az Aero Glass használatához legalább 64 MB memóriával szerelt grafikuskártya szükségeltetik majd. Egy szinttel lejjebb található az Aero nevezetű felhasználói interfész, mely az Aero Glass-hez képest némileg visszafogottabb szolgáltatási körrel rendelkezik, viszont megelégszik 32 MB-os videokártyákkal is.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Az Aero Glass és az Aero használatához DirectX 9.0 támogatású, legalább AGP4x-es interfészű, megfelelő Longhorn meghajtó szoftverrel rendelkező grafikus megoldásokra lesz szükség. Természetesen az ilyen videokártyákkal nem rendelkező felhasználók is használhatják majd a Longhornt, azonban nekik meg kell majd elégedniük egy leginkább a Windows 2000-éhez hasonló, klasszikus grafikus megjelenítéssel.
A Microsoft tehát közétette, hogy a következő generációs Windows futtatásához milyen grafikuskártyákra lesz szükség, azonban korábbi ígéreteivel ellentétben a vállalat nem hozta nyilvánosságra, hogy a Longhorn milyen elvárásokat támaszt a személyi számítógépek egyéb alkatrészeivel, így például a processzorral, illetve a memóriával szemben. Sullivan elmondta, hogy a Longhorn előreláthatólag csak valamikor 2006 közepén fog megjelenni a kereskedelmi forgalomban, így egyelőre korai lenne a szoftver részletes hardverkövetelményeivel foglalkozni.
A jelenleg Longhorn fejlesztési kódnevet viselő operációs rendszer három különböző, más-más tudású videokártyára igényt tartó grafikus interfésszel fog rendelkezni. Most először attól függ majd a Windows által biztosított látványvilág, hogy az egyes felhasználók milyen hardverrel rendelkeznek - nyilatkozta Greg Sullivan, a Microsoft vezető termékmenedzsere a napokban Seattle-ben zajló Windows Hardware Engineering Conference (WinHEC) keretein belül.
A Longhorn legszebb grafikus interfésze jelenleg Aero Glass névre hallgat, és legfontosabb ismertetőjelei közé tartozik a teljesen háromdimenziós megjelenítés, valamint az árnyékok és átlátszó felületek alkalmazása. Az Aero Glass használatához legalább 64 MB memóriával szerelt grafikuskártya szükségeltetik majd. Egy szinttel lejjebb található az Aero nevezetű felhasználói interfész, mely az Aero Glass-hez képest némileg visszafogottabb szolgáltatási körrel rendelkezik, viszont megelégszik 32 MB-os videokártyákkal is.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Az Aero Glass és az Aero használatához DirectX 9.0 támogatású, legalább AGP4x-es interfészű, megfelelő Longhorn meghajtó szoftverrel rendelkező grafikus megoldásokra lesz szükség. Természetesen az ilyen videokártyákkal nem rendelkező felhasználók is használhatják majd a Longhornt, azonban nekik meg kell majd elégedniük egy leginkább a Windows 2000-éhez hasonló, klasszikus grafikus megjelenítéssel.
A Microsoft tehát közétette, hogy a következő generációs Windows futtatásához milyen grafikuskártyákra lesz szükség, azonban korábbi ígéreteivel ellentétben a vállalat nem hozta nyilvánosságra, hogy a Longhorn milyen elvárásokat támaszt a személyi számítógépek egyéb alkatrészeivel, így például a processzorral, illetve a memóriával szemben. Sullivan elmondta, hogy a Longhorn előreláthatólag csak valamikor 2006 közepén fog megjelenni a kereskedelmi forgalomban, így egyelőre korai lenne a szoftver részletes hardverkövetelményeivel foglalkozni.