Berta Sándor
Egyre keresettebbek az online játékok Kínában
A kínai internetes vállalatok közül napról-napra egyre több ismeri fel az online játékokban rejlő lehetőségeket. A szakértők 2008-ra 54 millió felhasználót prognosztizálnak.
Ezek a játékok ugyanakkor nem vehetők ingyen igénybe, a legtöbb esetben bizony fizetniük kell a felhasználóknak. Korábban a kínai internetes cégek az sms-ben küldött hírszolgáltatással "keresték degeszre" magukat, így tett szert népszerűségre és vaskos bevételre - többek között - a Netease.com és a Sohu.com. Most pedig ezek a vállalatok felfedezték, hogy mekkora pénz "szakítható" az online játékokból is. Ráadásul minél több pénzhez jutnak, annál többet ér egy-egy cég részvénye is. A Netease.com részvényeinek ára az előző esztendő hasonló időszakához képest idén áprilisban 53 százalékkal nőtt, és a vállalat 2003. évi utolsó negyedéves bevételeinek 44 százaléka származott már az online játékokból. Persze nem csodálkozhatunk, hogy ennyire jól megy ezeknek a cégeknek, lévén a kínai felhasználók 2003-ban 160 millió dollárt fizettek ki az online játék-szenvedélyük csillapítására.
A webportálok ugyanakkor egyre gyakrabban kerülnek összetűzésbe a hackerekkel. Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján nyilvánvaló, hogy számos, programozókból álló csoport tekinti önkéntes feladatának, hogy különleges programok segítségével megváltoztassák az online játékok környezetét, vagy, hogy ezeket a játékokat feltörjék és ingyen, saját szerveren tegyék játszhatóvá. Ráadásul a webportálok korántsem biztos hogy sikeres játékot nyújtanak, könnyen előfordulhat, hogy saját fejlesztésű játékuk nem nyeri el a felhasználók tetszését.
A játékfejlesztés tehát Kínában ezen a területen duplán rizikós. A Netease.com például két saját játékának megalkotásába kereken kétmillió dollárt ölt bele. Ennek az összegnek pedig valahogyan vissza is kell jönnie, különben a vállalat "lehúzhatja a rolót". A szerencse még Kínában is forgandó.
Ezek a játékok ugyanakkor nem vehetők ingyen igénybe, a legtöbb esetben bizony fizetniük kell a felhasználóknak. Korábban a kínai internetes cégek az sms-ben küldött hírszolgáltatással "keresték degeszre" magukat, így tett szert népszerűségre és vaskos bevételre - többek között - a Netease.com és a Sohu.com. Most pedig ezek a vállalatok felfedezték, hogy mekkora pénz "szakítható" az online játékokból is. Ráadásul minél több pénzhez jutnak, annál többet ér egy-egy cég részvénye is. A Netease.com részvényeinek ára az előző esztendő hasonló időszakához képest idén áprilisban 53 százalékkal nőtt, és a vállalat 2003. évi utolsó negyedéves bevételeinek 44 százaléka származott már az online játékokból. Persze nem csodálkozhatunk, hogy ennyire jól megy ezeknek a cégeknek, lévén a kínai felhasználók 2003-ban 160 millió dollárt fizettek ki az online játék-szenvedélyük csillapítására.
A webportálok ugyanakkor egyre gyakrabban kerülnek összetűzésbe a hackerekkel. Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján nyilvánvaló, hogy számos, programozókból álló csoport tekinti önkéntes feladatának, hogy különleges programok segítségével megváltoztassák az online játékok környezetét, vagy, hogy ezeket a játékokat feltörjék és ingyen, saját szerveren tegyék játszhatóvá. Ráadásul a webportálok korántsem biztos hogy sikeres játékot nyújtanak, könnyen előfordulhat, hogy saját fejlesztésű játékuk nem nyeri el a felhasználók tetszését.
A játékfejlesztés tehát Kínában ezen a területen duplán rizikós. A Netease.com például két saját játékának megalkotásába kereken kétmillió dollárt ölt bele. Ennek az összegnek pedig valahogyan vissza is kell jönnie, különben a vállalat "lehúzhatja a rolót". A szerencse még Kínában is forgandó.