Hunter

Benyomul a high-tech a játékboltokba

A játékgyárak abban a reményben, hogy felvehetik a versenyt a videó- és számítógépes játékokkal, olyan termékeket dobnak piacra, melyek aktív kapcsolatban vannak azzal, amit a gyermek a televízióban néz.

Azonban a múlt egyes high-tech játékaival ellentétben, melyek működtetése túl bonyolultnak bizonyult, a gyártók azt ígérik, hogy a legújabb változatok könnyen használhatók lesznek. "A játékgyártók képesek több technikát belezsúfolni játékaikba és emellett még a játszhatóságot is fokozzák" - nyilatkozott Tom Conley, a Játékgyártók Szövetségének elnöke. Becslése szerint a héten rendezett Nemzetközi Játék Kiállításon bemutatkozott játékok közel 70 százaléka rendelkezik valamilyen mikrochippel.


Serafina
Az új játékok között találhatjuk a Mattel Inc. Serafina névre keresztelt macskáját, aki énekel és ide-oda mozgatja a farkát, annak függvényében mi történik a gyerekeknek szánt DVD vagy a videofilmen, de megtalálhatjuk az egykor nálunk is népszerű "Szerencsekerék" című játékot, melynek a Hasbro által kiadott legújabb változatával egy vezeték nélküli készülék segítségével a vásárló valós időben játszhat a valódi TV műsor szereplőivel. A rajztáblát váltja fel az Ohio Art által készített Etch-a-Sketch, ami a TV képernyőjét használja rajzasztalként, valamint ide sorolható a Fisher-Price InteracTV-ja, mellyel a gyerekek kedvenc karaktereik segítségével tanulhatnak egy TV és egy DVD segítségével.


Az egyik legújabb, a Mattel és a Hasbro szabadalmaztatott technika a játékokban az úgynevezett VEIL, vagy Video Encoded Invisible Light (videó kódolású láthatatlan fény). A VEIL egy speciális eljárás, ami egy TV-n megjelenített kép fényszintjét módosítja. Az ember nem észleli, azonban egy fotószenzor a játékon veszi a jelet, ami arra készteti a játékot, hogy meghatározott módokon reagáljon. A Mattel kezdésként három Batman játékában használja a technikát, azonban a cég elnöke, Robert Eckert szerint további játékokat fognak ellátni vele.


Az elmúlt években piacra dobott high-tech játékok, mint a robot kutyák és más állatok túl összetettek voltak a gyerekek számára. Eckert szerint a játékok mostani generációjával könnyebb lesz játszani. "A túl sok technika kikapcsolja magát az embert a játékból" - ismerte el. A Batman játékok a Cartoon Network-ön is sugárzott Batman animációs sorozatból veszik a jeleket, ennek hatására például a Batman figura kimond bizonyos kifejezéseket rajzolt társával egyidőben. A korábban említett "Szerencsekerék" szintén a VEIL technikát alkalmazza.

Több kritikus szerint ezek a játékok csak akadályozzák a gyermek szórakozását, korlátozzák kreativitásukat, és a TV elé láncolják őket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Shadow_THH #12
    "aktív kapcsolatban vannak azzal, amit a gyermek a televízióban néz." :DDD
    Szerintem elolvad bennük a cpu, ha sokáig a Való Világon hagyom :D
    Arra azért kiváncsi lennék, hogy attól hogy még a gép fényt érzékel, honnan tudja hogy mit mutat, és hogy hogyan kellene lereagálnia. Tényleg túlzás, de nekem azért teccik, hogy ilyen állatságokat lehet már csinálni. Holnap már a csörgőben is lesz LCD kijelző
  • RelakS #8
    Pár hónapja befigyeltem egy játékboltba, hogy milyen legókat árulnak vajh. Mit láttam? Alap építőkészlet nulla, azaz nulla darab, de kisezer bájonikl, sportpálya (persze speckó alkatrészekből), terepjáró, a fél sztárvársz, meg amit akarsz, de egy tisztességes kertesházra való legókocka a környéken nem volt :\
  • Cat #7
    én nem annyira... annyira professzionális szinten megy a marketing meg a butitás, hogy önmaga már nem is tudja eldönteni mi a hülyeség és mi nem, feltétlen szükséges hozzá egy felnőtt irányítása
  • SoDI--- #6
    Irigylem a mostani gyerekeket :))
  • Benedekco #3
    bazzer
  • Lacc #1
    Weeeeeeee!!!! :DDD