Hunter
Benyomul a high-tech a játékboltokba
A játékgyárak abban a reményben, hogy felvehetik a versenyt a videó- és számítógépes játékokkal, olyan termékeket dobnak piacra, melyek aktív kapcsolatban vannak azzal, amit a gyermek a televízióban néz.
Azonban a múlt egyes high-tech játékaival ellentétben, melyek működtetése túl bonyolultnak bizonyult, a gyártók azt ígérik, hogy a legújabb változatok könnyen használhatók lesznek. "A játékgyártók képesek több technikát belezsúfolni játékaikba és emellett még a játszhatóságot is fokozzák" - nyilatkozott Tom Conley, a Játékgyártók Szövetségének elnöke. Becslése szerint a héten rendezett Nemzetközi Játék Kiállításon bemutatkozott játékok közel 70 százaléka rendelkezik valamilyen mikrochippel.
Az új játékok között találhatjuk a Mattel Inc. Serafina névre keresztelt macskáját, aki énekel és ide-oda mozgatja a farkát, annak függvényében mi történik a gyerekeknek szánt DVD vagy a videofilmen, de megtalálhatjuk az egykor nálunk is népszerű "Szerencsekerék" című játékot, melynek a Hasbro által kiadott legújabb változatával egy vezeték nélküli készülék segítségével a vásárló valós időben játszhat a valódi TV műsor szereplőivel. A rajztáblát váltja fel az Ohio Art által készített Etch-a-Sketch, ami a TV képernyőjét használja rajzasztalként, valamint ide sorolható a Fisher-Price InteracTV-ja, mellyel a gyerekek kedvenc karaktereik segítségével tanulhatnak egy TV és egy DVD segítségével.
Az egyik legújabb, a Mattel és a Hasbro szabadalmaztatott technika a játékokban az úgynevezett VEIL, vagy Video Encoded Invisible Light (videó kódolású láthatatlan fény). A VEIL egy speciális eljárás, ami egy TV-n megjelenített kép fényszintjét módosítja. Az ember nem észleli, azonban egy fotószenzor a játékon veszi a jelet, ami arra készteti a játékot, hogy meghatározott módokon reagáljon. A Mattel kezdésként három Batman játékában használja a technikát, azonban a cég elnöke, Robert Eckert szerint további játékokat fognak ellátni vele.
Az elmúlt években piacra dobott high-tech játékok, mint a robot kutyák és más állatok túl összetettek voltak a gyerekek számára. Eckert szerint a játékok mostani generációjával könnyebb lesz játszani. "A túl sok technika kikapcsolja magát az embert a játékból" - ismerte el. A Batman játékok a Cartoon Network-ön is sugárzott Batman animációs sorozatból veszik a jeleket, ennek hatására például a Batman figura kimond bizonyos kifejezéseket rajzolt társával egyidőben. A korábban említett "Szerencsekerék" szintén a VEIL technikát alkalmazza.
Több kritikus szerint ezek a játékok csak akadályozzák a gyermek szórakozását, korlátozzák kreativitásukat, és a TV elé láncolják őket.
Azonban a múlt egyes high-tech játékaival ellentétben, melyek működtetése túl bonyolultnak bizonyult, a gyártók azt ígérik, hogy a legújabb változatok könnyen használhatók lesznek. "A játékgyártók képesek több technikát belezsúfolni játékaikba és emellett még a játszhatóságot is fokozzák" - nyilatkozott Tom Conley, a Játékgyártók Szövetségének elnöke. Becslése szerint a héten rendezett Nemzetközi Játék Kiállításon bemutatkozott játékok közel 70 százaléka rendelkezik valamilyen mikrochippel.
Serafina |
Az egyik legújabb, a Mattel és a Hasbro szabadalmaztatott technika a játékokban az úgynevezett VEIL, vagy Video Encoded Invisible Light (videó kódolású láthatatlan fény). A VEIL egy speciális eljárás, ami egy TV-n megjelenített kép fényszintjét módosítja. Az ember nem észleli, azonban egy fotószenzor a játékon veszi a jelet, ami arra készteti a játékot, hogy meghatározott módokon reagáljon. A Mattel kezdésként három Batman játékában használja a technikát, azonban a cég elnöke, Robert Eckert szerint további játékokat fognak ellátni vele.
Az elmúlt években piacra dobott high-tech játékok, mint a robot kutyák és más állatok túl összetettek voltak a gyerekek számára. Eckert szerint a játékok mostani generációjával könnyebb lesz játszani. "A túl sok technika kikapcsolja magát az embert a játékból" - ismerte el. A Batman játékok a Cartoon Network-ön is sugárzott Batman animációs sorozatból veszik a jeleket, ennek hatására például a Batman figura kimond bizonyos kifejezéseket rajzolt társával egyidőben. A korábban említett "Szerencsekerék" szintén a VEIL technikát alkalmazza.
Több kritikus szerint ezek a játékok csak akadályozzák a gyermek szórakozását, korlátozzák kreativitásukat, és a TV elé láncolják őket.