Rónai György
A Gigabyte is ki fog adni nVidia chipes kártyákat
A Gigabyte a jövő héten rántja le a leplet a GeforceFX grafikus chipekre épülő új videkártyáiról. A termékek várhatóan a GeforceFX 5950 Ultra, GeforceFX5200, 5600 és 5700 chipekre épülnek.
A piac jelenleg negyedik helyezett alaplapgyártója szeretne olyan termékvonalat létrehozni, amely minden partnerének, és vásárlójának igényeit kielégíti. A cég természetesen folyamatosan fejleszt, és épít alaplapokat az Intel és AMD processzorokhoz, mind az Intel, a VIA, a SiS vagy az nVidia chipsetjeire, sőt újabban már az ATI Technologies chipseteire is. A Gigabyte ugyanezt a lefedettséget kívánja elérni a grafikus gyorsítók piacán, így az eddigi ATI termékvonalat most kiegészíti az nVidia aktuális processzoraival, sőt, a jövőben akár még az XGI grafikus megoldásait is implementálni akarja a saját kártyáira.
A grafikus kártya gyártók sokat profitálnak, ha különböző forrásokból beszerzett chipek kőré építenek kártyákat, hiszen rendkívüli a verseny a chipgyártók között. Mint azt az idei év is megmutatta, a grafikus gyorsítók piaca változékony. Legjobb példa erre az ASUS és az MSI akiknek - eddigi szigorúan nVidia - termékei közé felkerülnek az ATI RADEON-ra épülő videókártyák is, most pedig az eddig ATI termékeket kihozó Gigabyte a nagy konkurrens chipjeire is épít majd.
Kérdés természetesen, hogy mi késztette vajon arra a Gigabyte-ot, hogy a nem éppen legjobb formáját hozó nVidia grafikus chipjei köré építsen videókártyákat. A Microsoft ugyanis bejelentette, hogy a jövőbeni DirectX 9.1 API megjelenésével az NV30 származékaira épülő chipek Pixel Shader 2.0 teljesítménye akár 60 %-kal is nőhet.
Természetesen a piac kétkedéssel fogadta a hírt, mivel nem egy esetben bizonyosodott be, hogy ezek a rejtélyes, és egyben fantasztikus teljesítménynövekedések valójában sokszor a képminőség rovására mennek. A Microsoft azonban próbált megnyugtatni mindenkit a közleményben, miszerint ez a javulás nem jelenti a grafikus számítások alacsonyabb precízitással történő elvégzését - mint például az ominózus Doom III és az FX-ek esetében -, hanem az továbbra is 32 bites lebegőpontos pontosság mellett jön létre. Ezen spekulációk azonban maximum a DirectX 9.1 megjelenésével nyerhetnek megerősítést, addig pedig egyértelmű a RADEON termékcsalád piacvezető pozíciója.
A Gigabyte új GeforceFX kártyáinak pontos specifikációit a jövő hét közepén hozza nyilvánosságra a cég.
A piac jelenleg negyedik helyezett alaplapgyártója szeretne olyan termékvonalat létrehozni, amely minden partnerének, és vásárlójának igényeit kielégíti. A cég természetesen folyamatosan fejleszt, és épít alaplapokat az Intel és AMD processzorokhoz, mind az Intel, a VIA, a SiS vagy az nVidia chipsetjeire, sőt újabban már az ATI Technologies chipseteire is. A Gigabyte ugyanezt a lefedettséget kívánja elérni a grafikus gyorsítók piacán, így az eddigi ATI termékvonalat most kiegészíti az nVidia aktuális processzoraival, sőt, a jövőben akár még az XGI grafikus megoldásait is implementálni akarja a saját kártyáira.
A grafikus kártya gyártók sokat profitálnak, ha különböző forrásokból beszerzett chipek kőré építenek kártyákat, hiszen rendkívüli a verseny a chipgyártók között. Mint azt az idei év is megmutatta, a grafikus gyorsítók piaca változékony. Legjobb példa erre az ASUS és az MSI akiknek - eddigi szigorúan nVidia - termékei közé felkerülnek az ATI RADEON-ra épülő videókártyák is, most pedig az eddig ATI termékeket kihozó Gigabyte a nagy konkurrens chipjeire is épít majd.
Kérdés természetesen, hogy mi késztette vajon arra a Gigabyte-ot, hogy a nem éppen legjobb formáját hozó nVidia grafikus chipjei köré építsen videókártyákat. A Microsoft ugyanis bejelentette, hogy a jövőbeni DirectX 9.1 API megjelenésével az NV30 származékaira épülő chipek Pixel Shader 2.0 teljesítménye akár 60 %-kal is nőhet.
Természetesen a piac kétkedéssel fogadta a hírt, mivel nem egy esetben bizonyosodott be, hogy ezek a rejtélyes, és egyben fantasztikus teljesítménynövekedések valójában sokszor a képminőség rovására mennek. A Microsoft azonban próbált megnyugtatni mindenkit a közleményben, miszerint ez a javulás nem jelenti a grafikus számítások alacsonyabb precízitással történő elvégzését - mint például az ominózus Doom III és az FX-ek esetében -, hanem az továbbra is 32 bites lebegőpontos pontosság mellett jön létre. Ezen spekulációk azonban maximum a DirectX 9.1 megjelenésével nyerhetnek megerősítést, addig pedig egyértelmű a RADEON termékcsalád piacvezető pozíciója.
A Gigabyte új GeforceFX kártyáinak pontos specifikációit a jövő hét közepén hozza nyilvánosságra a cég.