Spencer
Érkezőben az első DirectX 9-es integrált grafikus megoldások
Ahogy szépen lassan közeleg a következő generációs asztali Windows operációs rendszer, a felhasználói interfésze révén számos DirectX 9-es szolgáltatást kihasználó Longhorn megjelenése, egyre többet lehet hallani arról, hogy a low-end kategóriás grafikus megoldások is hamarosan DirectX 9 kompatibilisek lesznek.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a közeljövőben az ATI Technologies és az Nvidia is meg kíván jelenni a piacon egy-egy DirectX 9 támogatású integrált grafikus megoldással, a legfrissebb híradások pedig már arról szólnak, hogy a tajvani VIA Technologies és a Silicon Integrated Systems (SiS) is hamarosan hasonló termékkel fog előrukkolni.
Jól értesült japán források szerint a VIA Technologies a jelenleg még fejlesztés alatt álló, UniChrome 3 nevezetű grafikus maggal felvértezett vadonatúj termékei révén kíván versenyezni a DirectX 9-es integrált chipkészletek piacán. Tudni lehet, hogy az UniChrome 3 mag egyrészt az Intel Prescott/Tejas platformra szánt PM890-es chipsetben, másrészt pedig a hivatalosan idén szeptemberben bemutatkozó AMD Athlon 64 processzorokhoz szánt KM890-es chipkészletben kap majd helyet. A PCI Express szabványt mindkét VIA Technologies újdonság támogatni fogja, a PM890 pedig állítólag már kétcsatornás üzemmódú DDR-II SDRAM memóriatámogatással is rendelkezni fog. A másik nagy tajvani vállalat, a Silicon Integrated Systems konkrét terveiről egyelőre vajmi keveset lehet tudni, az azonban biztosra vehető, hogy a DirectX 9 kompatibilis Xabre II grafikus maggal mind videokártyákon, mint integrált grafikus megoldásokban találkozhatunk majd.
Szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a közeljövőben debütáló, DirectX 9 kompatibilis integrált grafikus megoldások a legtöbb esetben nem teljes körű, hanem csak részleges DirectX 9 támogatással fognak rendelkezni. Konkrét példát tekintve, ezen újdonságok nem lesznek ellátva hardveres Vertex Shader 2.0-val, ami tulajdonképpen érthető is, hiszen ezen termékek esetében a kedvező ár sokszor fontosabb a nagy teljesítménynél, ráadásul a mai gyors processzorok képesek a Vertex Shader 2.0 megfelelő emulálására. Ezek alapján elmondható, hogy az első DirectX 9-es integrált grafikus megoldások nem éppen a Doom III-hoz, vagy a Half Life 2-höz jelentenek majd ideális választást, hanem sokkal inkább csak arra lesznek jók, hogy segítségükkel igénybe vegyük a Longhorn új grafikus kezelőfelületének szolgáltatásait.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a közeljövőben az ATI Technologies és az Nvidia is meg kíván jelenni a piacon egy-egy DirectX 9 támogatású integrált grafikus megoldással, a legfrissebb híradások pedig már arról szólnak, hogy a tajvani VIA Technologies és a Silicon Integrated Systems (SiS) is hamarosan hasonló termékkel fog előrukkolni.
Jól értesült japán források szerint a VIA Technologies a jelenleg még fejlesztés alatt álló, UniChrome 3 nevezetű grafikus maggal felvértezett vadonatúj termékei révén kíván versenyezni a DirectX 9-es integrált chipkészletek piacán. Tudni lehet, hogy az UniChrome 3 mag egyrészt az Intel Prescott/Tejas platformra szánt PM890-es chipsetben, másrészt pedig a hivatalosan idén szeptemberben bemutatkozó AMD Athlon 64 processzorokhoz szánt KM890-es chipkészletben kap majd helyet. A PCI Express szabványt mindkét VIA Technologies újdonság támogatni fogja, a PM890 pedig állítólag már kétcsatornás üzemmódú DDR-II SDRAM memóriatámogatással is rendelkezni fog. A másik nagy tajvani vállalat, a Silicon Integrated Systems konkrét terveiről egyelőre vajmi keveset lehet tudni, az azonban biztosra vehető, hogy a DirectX 9 kompatibilis Xabre II grafikus maggal mind videokártyákon, mint integrált grafikus megoldásokban találkozhatunk majd.
Szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a közeljövőben debütáló, DirectX 9 kompatibilis integrált grafikus megoldások a legtöbb esetben nem teljes körű, hanem csak részleges DirectX 9 támogatással fognak rendelkezni. Konkrét példát tekintve, ezen újdonságok nem lesznek ellátva hardveres Vertex Shader 2.0-val, ami tulajdonképpen érthető is, hiszen ezen termékek esetében a kedvező ár sokszor fontosabb a nagy teljesítménynél, ráadásul a mai gyors processzorok képesek a Vertex Shader 2.0 megfelelő emulálására. Ezek alapján elmondható, hogy az első DirectX 9-es integrált grafikus megoldások nem éppen a Doom III-hoz, vagy a Half Life 2-höz jelentenek majd ideális választást, hanem sokkal inkább csak arra lesznek jók, hogy segítségükkel igénybe vegyük a Longhorn új grafikus kezelőfelületének szolgáltatásait.