Spencer

Érkezőben az első DirectX 9-es integrált grafikus megoldások

Ahogy szépen lassan közeleg a következő generációs asztali Windows operációs rendszer, a felhasználói interfésze révén számos DirectX 9-es szolgáltatást kihasználó Longhorn megjelenése, egyre többet lehet hallani arról, hogy a low-end kategóriás grafikus megoldások is hamarosan DirectX 9 kompatibilisek lesznek.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a közeljövőben az ATI Technologies és az Nvidia is meg kíván jelenni a piacon egy-egy DirectX 9 támogatású integrált grafikus megoldással, a legfrissebb híradások pedig már arról szólnak, hogy a tajvani VIA Technologies és a Silicon Integrated Systems (SiS) is hamarosan hasonló termékkel fog előrukkolni.

Jól értesült japán források szerint a VIA Technologies a jelenleg még fejlesztés alatt álló, UniChrome 3 nevezetű grafikus maggal felvértezett vadonatúj termékei révén kíván versenyezni a DirectX 9-es integrált chipkészletek piacán. Tudni lehet, hogy az UniChrome 3 mag egyrészt az Intel Prescott/Tejas platformra szánt PM890-es chipsetben, másrészt pedig a hivatalosan idén szeptemberben bemutatkozó AMD Athlon 64 processzorokhoz szánt KM890-es chipkészletben kap majd helyet. A PCI Express szabványt mindkét VIA Technologies újdonság támogatni fogja, a PM890 pedig állítólag már kétcsatornás üzemmódú DDR-II SDRAM memóriatámogatással is rendelkezni fog. A másik nagy tajvani vállalat, a Silicon Integrated Systems konkrét terveiről egyelőre vajmi keveset lehet tudni, az azonban biztosra vehető, hogy a DirectX 9 kompatibilis Xabre II grafikus maggal mind videokártyákon, mint integrált grafikus megoldásokban találkozhatunk majd.

Szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a közeljövőben debütáló, DirectX 9 kompatibilis integrált grafikus megoldások a legtöbb esetben nem teljes körű, hanem csak részleges DirectX 9 támogatással fognak rendelkezni. Konkrét példát tekintve, ezen újdonságok nem lesznek ellátva hardveres Vertex Shader 2.0-val, ami tulajdonképpen érthető is, hiszen ezen termékek esetében a kedvező ár sokszor fontosabb a nagy teljesítménynél, ráadásul a mai gyors processzorok képesek a Vertex Shader 2.0 megfelelő emulálására. Ezek alapján elmondható, hogy az első DirectX 9-es integrált grafikus megoldások nem éppen a Doom III-hoz, vagy a Half Life 2-höz jelentenek majd ideális választást, hanem sokkal inkább csak arra lesznek jók, hogy segítségükkel igénybe vegyük a Longhorn új grafikus kezelőfelületének szolgáltatásait.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Frenzy #19
    Miert zavar ez teged?

    Nem hiszem el neked, hogy te pl. vegignezted, hogyan mukodik a CVS, milyen protokollt hasznal es egyaltalan mi van a forrasaban, attol meg hogy linux alatt esetleg hasznalod (CVS helyett lehet mast mondani ... wget, ssh pl. vagy valami egeszen mas). Egy program nem attol lesz jo vagy rossz, hogy nyilt vagy zart szabvanyu.
  • Pheel #18
    Egyéni szociális probléma. Engem meg a nyílt szabvány zavar, meg a környezetszennyezés.
  • Pheel #16
    Fogalmazzunk úgy, hogy felnőtt a konkurenciához. Nem jobb nála szerintem.
  • Pheel #14
    A Suse dologra nem reagálok, sokszor megtették már máshol mások.

    A Windows keményen Mach koppintás, de a Linux grafikus felülete, az nem koppintás. Ez így teljesen logikátlan. Mellesleg az Apple is ugyanonnan koppintotta, mint a MS, ha már koppintásról beszélünk. De a PARC-ról se kell sok szót ejteni, mert már esett elég.

    A 3D-s renderelés ugyanúgy kikapcsolható lesz, mint a Luna. Ha nem tudod, hogy mi az, akkor meg nincs miről beszélnünk.
  • Pheel #11
    Ja meg persze a Win 1.0-tól a Win98-ig bezárólag (sőt! WinME) az összes Windows logikus volt meg szuper. Azóta meg szar. LOL :)
  • Pheel #10
    "Véleményem az, hogy az a koncepció logikus, ahol az oprencer gyors, hatékony, azt teszi, amit kell, s arra esetleg, ha szükség van, lehet grafikus felületet húzni.
    Amiga alapból grafikus volt, Machintosh is... "

    Tehát szar az AmigaOS is, meg a MacOS is. Értem én... Litér meg a Zoxigén. Teccikérteni. Malvin... :-P
  • RelakS #7
    És mit fog hozni az az 1 ghz? 0.2 másodpercet? Attól még nem fog minimum 20 fps-el menni, pláne nem fullszkrínben!
  • RoadkilleR78 #6
    A "mai gyors proceszorok" szerinted egy 1466-ra húzott cerka? Pakold meg még 1 Ghz-vel legalább :-)
    Kedves NASA, a cikkből az is kiderül, hogy nem csak 3d-s felület lesz a longhornban, úgymint az xp-ben is ki lehet kapcsolni a lunát.
    Én is megpróbálkoztam linuxal, de feladtam. Nem nekem való :-) Szoftvertámogatottsága eléggé szegényes. (Pl.: Photoshop, Flash)
  • RelakS #5
    "ráadásul a mai gyors processzorok képesek a Vertex Shader 2.0 megfelelő emulálására."
    Ehez képest egy 1466-ra húzott cerka kb 200x200-as ablakban nem tudott egy frémet lehúzni 1 másodperc alatt... Pedig az max 1.4-es vs volt