Spencer
DirectX 9-es Intel grafikus megoldás már 2004-ben?
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a Microsoft következő generációs, asztali számítógépekre szánt operációs rendszere, a jelenleg Longhorn fejlesztési kódnevű szoftver az újszerű interfészét elsősorban a DirectX 9.0 szabványra építkezve fogja megvalósítani.
Korábbi feltételezések szerint az Intel csak 2005-ben, tehát a Longhorn megjelenésével egy időben kívánja piacra dobni első DirectX 9 kompatibilis integrált grafikus megoldását, mondván, hogy ennél korábban nem lenne értelme ezen újdonság piaci bevezetésének. A legfrissebb jelentések viszont arról szólnak, hogy a világ legnagyobb chipgyártó cége várhatóan már a jövő évben, tehát 2004-ben le fogja rántani a leplet az első DirectX 9-es integrált grafikus megoldásáról.
Japán források szerint az Intel már a jövőre érkező Grantsdale-G kódnevű integrált alaplapi chipkészlet esetében komoly Longhorn támogatást kíván biztosítani, így például tudni lehet, hogy ezen chipset már hardveres Pixel Shader 2.0 támogatással fog rendelkezni. Azt viszont egyelőre nem lehet tudni, hogy a Grantsdale-G hardveres Pixel Shader 2.0, illetve DirectX 9 támogatása mennyire lesz teljes, vagyis könnyen elképzelhető, hogy az Intel 2004-ben még csak egy részlegesen DirectX 9 kompatibilis integrált megoldással fog előrukkolni, az első teljeskörű DirectX 9 támogatású Intel chipsetre pedig egy kicsit többet kell majd várnunk. Egyesek azt feltételezik, hogy a chipgyártó az Intel Extreme Graphics 3 esetében olyan szintre kívánja redukálni a DirectX 9 támogatást, hogy az új grafikus mag a Longhorn által támasztott követelményeknek még éppen meg tudjon felelni.
Mivel egyébként egyelőre még az Intel Extreme Graphics 2 konkrét technológiai megoldásai sem ismertek, nagyon korai lenne találgatásokba bocsátkozni az Intel Extreme Graphics 3 kapcsán, azt azonban már most szinte biztosra lehet venni, hogy az Intel ezen új grafikus megoldása esetében sem hazudtolja majd meg magát. Magyarul elődeihez hasonlóan az IEG 3-tól sem szabad óriási grafikus teljesítményt elvárni, és vélhetően nem járunk messze a valóságtól, ha azt állítjuk, hogy az IEG 3 még a jelenlegi legolcsóbb DirectX 9-es grafikuschippel, a GeForce FX 5200-zal sem lesz képes lépést tartani.
Korábbi feltételezések szerint az Intel csak 2005-ben, tehát a Longhorn megjelenésével egy időben kívánja piacra dobni első DirectX 9 kompatibilis integrált grafikus megoldását, mondván, hogy ennél korábban nem lenne értelme ezen újdonság piaci bevezetésének. A legfrissebb jelentések viszont arról szólnak, hogy a világ legnagyobb chipgyártó cége várhatóan már a jövő évben, tehát 2004-ben le fogja rántani a leplet az első DirectX 9-es integrált grafikus megoldásáról.
Japán források szerint az Intel már a jövőre érkező Grantsdale-G kódnevű integrált alaplapi chipkészlet esetében komoly Longhorn támogatást kíván biztosítani, így például tudni lehet, hogy ezen chipset már hardveres Pixel Shader 2.0 támogatással fog rendelkezni. Azt viszont egyelőre nem lehet tudni, hogy a Grantsdale-G hardveres Pixel Shader 2.0, illetve DirectX 9 támogatása mennyire lesz teljes, vagyis könnyen elképzelhető, hogy az Intel 2004-ben még csak egy részlegesen DirectX 9 kompatibilis integrált megoldással fog előrukkolni, az első teljeskörű DirectX 9 támogatású Intel chipsetre pedig egy kicsit többet kell majd várnunk. Egyesek azt feltételezik, hogy a chipgyártó az Intel Extreme Graphics 3 esetében olyan szintre kívánja redukálni a DirectX 9 támogatást, hogy az új grafikus mag a Longhorn által támasztott követelményeknek még éppen meg tudjon felelni.
Mivel egyébként egyelőre még az Intel Extreme Graphics 2 konkrét technológiai megoldásai sem ismertek, nagyon korai lenne találgatásokba bocsátkozni az Intel Extreme Graphics 3 kapcsán, azt azonban már most szinte biztosra lehet venni, hogy az Intel ezen új grafikus megoldása esetében sem hazudtolja majd meg magát. Magyarul elődeihez hasonlóan az IEG 3-tól sem szabad óriási grafikus teljesítményt elvárni, és vélhetően nem járunk messze a valóságtól, ha azt állítjuk, hogy az IEG 3 még a jelenlegi legolcsóbb DirectX 9-es grafikuschippel, a GeForce FX 5200-zal sem lesz képes lépést tartani.