JohnnyCage
Dél-Korea jelentős részesedést szerzett a növekvő LCD piacon
A dél-koreai LCD gyártók 2002-ben jelentős mértékben növelni tudták eladásaikat, és több, mint 40 százalékos részesedést értek el az éves szinten egyébként is mintegy 50 százalékkal növekvő üzletágban.
Egyes elemzők előjelzése szerint az LCD kijelzők globális piaca az idei évben mintegy 50 százalékkal növekszik a tavalyi évhez képest. A folyadékkristályos kijelzők iránt mutatkozó igen erős kereslet elsősorban az LCD monitorok folyamatosan zuhanó árának, valamint az egyre olcsóbb notebookok megjelenésének köszönhető. A kijelzőkkel és monitorokkal foglalkozó Display Research piackutató cég egy, a napokban kiadott jelentésében 18 millió LCD kijelző piaci értékesítéséről számolt be az idei negyedik negyedévben, amely 11,5 százalékos növekedést jelent a harmadik negyedév eredményéhez viszonyítva, és elsősorban a karácsonyi vásárlószezonnak tudható be.
A piackutató cég szerint 2002-ben összesen mintegy 68 millió LCD kijelzőt értékesítenek a gyártók. Ennek hozzávetőleg 19,7 százalékát tudhatja magáénak az LG.Philips LCD Co. Ltd., a Samsung Electronics pedig 18,2 százalékot ért el. A két dél-koreai cég az ország kisebb gyártóival együttesen összesen 40,9 százalékos, figyelemre méltó részesedést mondhat magáénak az LCD piacon. Dél-Korea ezzel a világ elsőszámú LCD kijelző gyártója. A második helyen álló Tajvan részesedése 34,5 százalék a folyadékkristályos kijelzők piacán, Japán pedig 24,7 százalékot tudhat magáénak.
Ami a notebook számítógépeket célző LCD kijelzőket illeti, a szegmenst a Samsung Electronics vezeti 22,8 százalékkal, az LG.Philips LCD pedig 19,5 százalékot ért el.
Egyes elemzők előjelzése szerint az LCD kijelzők globális piaca az idei évben mintegy 50 százalékkal növekszik a tavalyi évhez képest. A folyadékkristályos kijelzők iránt mutatkozó igen erős kereslet elsősorban az LCD monitorok folyamatosan zuhanó árának, valamint az egyre olcsóbb notebookok megjelenésének köszönhető. A kijelzőkkel és monitorokkal foglalkozó Display Research piackutató cég egy, a napokban kiadott jelentésében 18 millió LCD kijelző piaci értékesítéséről számolt be az idei negyedik negyedévben, amely 11,5 százalékos növekedést jelent a harmadik negyedév eredményéhez viszonyítva, és elsősorban a karácsonyi vásárlószezonnak tudható be.
A piackutató cég szerint 2002-ben összesen mintegy 68 millió LCD kijelzőt értékesítenek a gyártók. Ennek hozzávetőleg 19,7 százalékát tudhatja magáénak az LG.Philips LCD Co. Ltd., a Samsung Electronics pedig 18,2 százalékot ért el. A két dél-koreai cég az ország kisebb gyártóival együttesen összesen 40,9 százalékos, figyelemre méltó részesedést mondhat magáénak az LCD piacon. Dél-Korea ezzel a világ elsőszámú LCD kijelző gyártója. A második helyen álló Tajvan részesedése 34,5 százalék a folyadékkristályos kijelzők piacán, Japán pedig 24,7 százalékot tudhat magáénak.
Ami a notebook számítógépeket célző LCD kijelzőket illeti, a szegmenst a Samsung Electronics vezeti 22,8 százalékkal, az LG.Philips LCD pedig 19,5 százalékot ért el.