JohnnyCage
Már a jövő évben kiadja 3D kijelzőit, notebookjait a Sharp
A japán elektronikai óriás 2003-ban piacra dobja háromdimenziós megjelenítést kínáló LCD monitorait, valamint szintén 3D képességekkel rendelkező notebookjait.
A Sharp új technológiája, mint korábban beszámoltunk róla, lehetővé teszi, hogy a felhasználó külön segédeszköz, mint például a jólismert "3D szemüveg", vagy speciális szoftver nélkül láthasson nagyfelbontású 3 dimenziós képeket. A társaság a 3D hatás eléréséhez két LCD kijelzőt épít egymásra, amelyeken egy speciális réteg irányítja a képpontok fényét a jobb, illetőleg bal szem irányába. Megfelelő pozícióból nézve az összetett kijelző képét, az egyik szem csak az alsó kijelző "réteg" képét látja, míg a másik szem számára a felső "réteg" látható.
Ezekután már csak azt kell meghatározni, hogy az egyes rétegek milyen képet jelenítsenek meg, a felhasználó agya pedig a két különböző képből 3 dimenziós, térhatású képet alkot. A megoldás hátránya, hogy megfelelő kép csak az előírt 40 cm-es távolságból látható. A kijelzőt közelebbről, vagy távolabbról figyelve elmosódott kép látható.
"Biztos vagyok benne, hogy a jövő évben kiadjuk az első 3 dimenziós LCD monitorunkat, illetve az első 3D kijelzővel ellátott notebookot" - mondta Greg Nakagawa, a Sharp Systems of America alelnöke. Nakagawa szerint a 3D-s kijelzők eleinte elsősorban a játékosokat fogják célozni, de a társaság később a vállalati, és egészségügyi piacokat is meg kívánja hódítani.
"A 3D megjelenítés még gyermekkorában van" - mondta Rhoda Alexander, az iSuppli/Stanford Resources elemzője. "A játékpiacon egyértelmű igény van a megoldásra, de az egészségügyi alakalmazásokhoz még fejlődnie kell a technológiának" - tette hozzá Alexander.
Nakagawa szerint a Sharp új megoldása azért is rendkívül ígéretes a játékpiacon, mert a játékszoftverek alig egy napos munkával átalakíthatók a rendszer teljes támogatására. A vezető szerint a 3D megjelenítés a hagyományos alkalmazásokhoz kikapcsolható lesz az új kijelzőkben.
A Sharp új technológiája, mint korábban beszámoltunk róla, lehetővé teszi, hogy a felhasználó külön segédeszköz, mint például a jólismert "3D szemüveg", vagy speciális szoftver nélkül láthasson nagyfelbontású 3 dimenziós képeket. A társaság a 3D hatás eléréséhez két LCD kijelzőt épít egymásra, amelyeken egy speciális réteg irányítja a képpontok fényét a jobb, illetőleg bal szem irányába. Megfelelő pozícióból nézve az összetett kijelző képét, az egyik szem csak az alsó kijelző "réteg" képét látja, míg a másik szem számára a felső "réteg" látható.
Ezekután már csak azt kell meghatározni, hogy az egyes rétegek milyen képet jelenítsenek meg, a felhasználó agya pedig a két különböző képből 3 dimenziós, térhatású képet alkot. A megoldás hátránya, hogy megfelelő kép csak az előírt 40 cm-es távolságból látható. A kijelzőt közelebbről, vagy távolabbról figyelve elmosódott kép látható.
"Biztos vagyok benne, hogy a jövő évben kiadjuk az első 3 dimenziós LCD monitorunkat, illetve az első 3D kijelzővel ellátott notebookot" - mondta Greg Nakagawa, a Sharp Systems of America alelnöke. Nakagawa szerint a 3D-s kijelzők eleinte elsősorban a játékosokat fogják célozni, de a társaság később a vállalati, és egészségügyi piacokat is meg kívánja hódítani.
"A 3D megjelenítés még gyermekkorában van" - mondta Rhoda Alexander, az iSuppli/Stanford Resources elemzője. "A játékpiacon egyértelmű igény van a megoldásra, de az egészségügyi alakalmazásokhoz még fejlődnie kell a technológiának" - tette hozzá Alexander.
Nakagawa szerint a Sharp új megoldása azért is rendkívül ígéretes a játékpiacon, mert a játékszoftverek alig egy napos munkával átalakíthatók a rendszer teljes támogatására. A vezető szerint a 3D megjelenítés a hagyományos alkalmazásokhoz kikapcsolható lesz az új kijelzőkben.