JohnnyCage
Új, még bosszantóbb pop-up reklámok a láthatáron
Az előugró reklámablakok, amelyek ezidáig is az internetezők millióinak okoztak bosszúságot, a jövőben várhatóan még agresszívabbak lesznek.
Az előugró (pop-up) reklámablakok bizonyos weboldalak betöltésekor jelennek meg, és gyakran teljesen elárasztják a felhasználó számítógépét, lelassítva ezzel az internetes összeköttetést, és magát a számítógépet. A "rutinosabb" internetezők az előugró ablak megjelenésekor azonnal kattintanak is a "bezár" gombra, de a pop-up reklámok így is rengeteg bosszúságot okoznak.
Általánosan alkalmazott trükk a reklámozók részéről, hogy valamilyen megtévesztő üzenettel veszik rá a felhasználót a hirdetésre való kattintásra, de a legújabb módszerekkel már egy egérkattintásra sincs szükség. Egyes előugró ablakok már akkor is megnyitják a hozzájuk tartozó weboldalakat, ha a felhasználó a pop-up ablak fölé mozgatja az egérkurzort.
Sokak szerint az efféle megoldások már tényleg felháborítók, és az internetezés egyik legzavaróbb tényezőjévé teszik az előugró reklámablakokat. A különféle akciós utazásokat kínáló Orbitz, amely egyébként az efféle reklámok egyik legismertebb alkalmazója, megvédte stratégiáját: "Az Orbitz óriási sikere éppen az efféle hirdetéseknek köszönhető" - mondta Mark Rattin, az Orbitz hirdetéseit szervező Otherwise igazgatója. "A felhasználók egy jelentős része komolyan kedveli ezeket a hirdetéseket" - tette hozzá.
Egyes elemzők szerint az új reklámozási formák megjelenése részben az "Internet-lufi" kipukkadásának tudható be. A társaságok ugyanis a mélypontból kivezető utat keresve olyan online hirdetési megoldásokat keresnek, amelyek minimális költségek mellett jelentős eredményt ígérnek.
Kérdés azonban, hogy ez a jelentős eredmény csak ígéret, vagy valóban tapasztalható is. "Minden olyan reklám eredménye erősen kérdéses, amely bosszantja az embereket" - mondta Lauren Pattison, a San Francisco-i Mediasmith egyik vezetője. "Ez egy meglehetősen agresszív módja annak, hogy a társaságok felhívják magukra az internetezők figyelmét" - mondta Brett Groom, az i-Traffic reklámügynökség egyik területi igazgatója. "Minden társaság eldöntheti, milyen agresszív utat választ a vásárlók megnyerése érdekében" - tette hozzá Groom.
"Mint egy online vásárló, azt kell mondanom, hogy az efféle taktikák nem segítik az online hirdetések elismertségének, és hatékonyságának növekedését" - mondta Pattison. "A felhasználóknak így sincs túlzottan jó véleményük a reklámokról."
Az előugró (pop-up) reklámablakok bizonyos weboldalak betöltésekor jelennek meg, és gyakran teljesen elárasztják a felhasználó számítógépét, lelassítva ezzel az internetes összeköttetést, és magát a számítógépet. A "rutinosabb" internetezők az előugró ablak megjelenésekor azonnal kattintanak is a "bezár" gombra, de a pop-up reklámok így is rengeteg bosszúságot okoznak.
Általánosan alkalmazott trükk a reklámozók részéről, hogy valamilyen megtévesztő üzenettel veszik rá a felhasználót a hirdetésre való kattintásra, de a legújabb módszerekkel már egy egérkattintásra sincs szükség. Egyes előugró ablakok már akkor is megnyitják a hozzájuk tartozó weboldalakat, ha a felhasználó a pop-up ablak fölé mozgatja az egérkurzort.
Sokak szerint az efféle megoldások már tényleg felháborítók, és az internetezés egyik legzavaróbb tényezőjévé teszik az előugró reklámablakokat. A különféle akciós utazásokat kínáló Orbitz, amely egyébként az efféle reklámok egyik legismertebb alkalmazója, megvédte stratégiáját: "Az Orbitz óriási sikere éppen az efféle hirdetéseknek köszönhető" - mondta Mark Rattin, az Orbitz hirdetéseit szervező Otherwise igazgatója. "A felhasználók egy jelentős része komolyan kedveli ezeket a hirdetéseket" - tette hozzá.
Egyes elemzők szerint az új reklámozási formák megjelenése részben az "Internet-lufi" kipukkadásának tudható be. A társaságok ugyanis a mélypontból kivezető utat keresve olyan online hirdetési megoldásokat keresnek, amelyek minimális költségek mellett jelentős eredményt ígérnek.
Kérdés azonban, hogy ez a jelentős eredmény csak ígéret, vagy valóban tapasztalható is. "Minden olyan reklám eredménye erősen kérdéses, amely bosszantja az embereket" - mondta Lauren Pattison, a San Francisco-i Mediasmith egyik vezetője. "Ez egy meglehetősen agresszív módja annak, hogy a társaságok felhívják magukra az internetezők figyelmét" - mondta Brett Groom, az i-Traffic reklámügynökség egyik területi igazgatója. "Minden társaság eldöntheti, milyen agresszív utat választ a vásárlók megnyerése érdekében" - tette hozzá Groom.
"Mint egy online vásárló, azt kell mondanom, hogy az efféle taktikák nem segítik az online hirdetések elismertségének, és hatékonyságának növekedését" - mondta Pattison. "A felhasználóknak így sincs túlzottan jó véleményük a reklámokról."