Franczy

Új reklámkampányokat indított az AMD és az Intel

Az AMD és az Intel immár nem csak a mikroprocesszorok órajele, illetve ára tekintetében versenyez egymással, hanem az ezen processzorokat népszerűsítő reklámkampányok kapcsán is. Az AMD hétfőn vágott bele fennállása eddigi legnagyobb reklámkampányába, mely a nyomtatott és elektronikus sajtóban egyaránt komoly harcot indít a vásárlók kegyeinek elnyeréséért, és amely kampány jelmondata a következő: "AMD Me." Ezzel nagyjából párhuzamosan az Intel új televíziós reklámokat indított útjukra, melyekben már nem a jól megszokott űrlények a főszereplők, hanem például különböző vezetéknélküli eszközöket használó hétköznapi emberek.

Az említett reklámkampányok bevezetésére éppen akkor kerül sor, amikor mindkét chipgyártó cég nehéz időket él át. Az AMD számára komoly érvágást jelentett, hogy az idei év második negyedévében közel annyi processzort sem tudott eladni, mint amennyit szeretett volna, és kétségtelen, hogy a cég azon múlt heti bejelentése sem tett jót, mely szerint a nyolcadik generációs Hammer processzorok asztali számítógépekbe szánt változata (Clawhammer), valamint a jelenlegi Athlon XP chipek nagyobb másodszintű gyorsítótárral szerelt új verziója (Barton) az eredeti tervekhez képest némileg később debütál majd. Az Intel több okból kifolyólag is jobb helyzetben van, mint az AMD, ennek ellenére tény, hogy az Intel eladási mutatói sem éppen úgy alakulnak, ahogyan azt a cég vezetői szeretnék. Most mindkét chipgyártó az év végi, karácsonyi vásárlási lázra próbál építkezni, és ezért indít több millió dolláros reklámkampányt. Szakértők szerint egyébként elképzelhető, hogy az általános gazdasági lassulás, valamint a kilátásba helyezett Irak elleni katonai támadás újfent keresztülhúzza majd mind az AMD, mind az Intel processzoreladásokkal kapcsolatos terveit.

Az AMD napokban indult reklámkampánya a cég korábbi kampányaihoz képest minden ízében megújult, középpontjában pedig a cég különböző technológiáinak, valamint processzorainak a hétköznapi emberekkel, felhasználókkal történő megismertetése áll. Az AMD új reklámkampánya a cég jelenlegi Athlon XP processzorain kívül már a közeljövőben debütáló 64 bites AMD processzorokkal, így többek közt a szerver számítógépekbe szánt Opteron chipekkel is foglalkozik. Az új reklámhadjárat az AMD szerint egészen 2003 végéig fog folytatódni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tomcat.no1 #3
    Mindenesetre kiváncsi leszek, hogy az AMD-nek milyen kis dallamocskája lesz? Tudjátok mint az Intel-nek...
  • killahdog #2
    minek vennék 3ghz procit amikor az 1,7 es p4esem eddig MAXIMÁLISSAN megfelel. ha ? :) ez a háttér.