Franczy
A DaimlerChrysler az AMD mellett tette le a voksát
Az Advanced Micro Devices (AMD) képviselői a tegnapi nap folyamán bejelentették, hogy a világ legnagyobb gépjárműgyártó cégei közé sorolt DaimlerChrysler AG a németországi Mercedes-Benz Technology Centerben (MTC) a közelmúltban üzembe helyezett egy nagyteljesítményű új szerverszámítógépet, melyben AMD Athlon MP 1800+ típusjelzésű processzorok kaptak helyet.
A bejelentés kapcsán a Mercedes-Benz képviselői elmondták, hogy az AMD fejlett többprocesszoros megoldására épülő vadonatúj számítógépben több száz Athlon MP processzor található, mely rendszer így az egyik legnagyobb teljesítményű németországi Linux clusterek egyike lett. A Mercedes hivatalos közlése szerint az AMD Athlon MP alapú szuperszámítógépet elsősorban gépjárművek ütközésének számítógépes szimulációjához fogják felhasználni. A cég szakértői ezenkívül azt is elmondták, hogy elsősorban azért esett az Intel helyett AMD processzorokra a választásuk, mert az AMD Athlon MP processzorok egy- és többprocesszoros környezetekben is olyan kiváló teljesítményt és stabilitást nyújtanak, hogy még a legkomolyabb vállalati és tudományos alkalmazások is nagyszerűen futtathatók rajtuk.
"Számos hasonló kategóriás rendszert teszteltünk, mielőtt meghoztuk volna a végleges döntésünket, végül azért döntöttünk úgy, hogy egy AMD processzoros rendszert állítunk üzembe a Mercedes-Benz Technology Centerben, mert az AMD Athlon MP processzorok kategóriájukban jelenleg a piacon kapható legnagyobb teljesítményű és legkiválóbb stabilitással rendelkező chipek" - nyilatkozta Johannes Luginsland, a DaimlerChrysler autós biztonsági és kényelmi fejlesztőrészlegének az IT infrastruktúra menedzsere.
"Az AMD Athlon MP processzor egyedülálló lebegőpontos számítási teljesítménye az AMD-féle Smart MP technológiával ötvözve olyan kiváló összteljesítményt eredményez, mely teljesítmény révén az AMD Athlon MP processzorok tökéletesen alkalmazhatók szuperszámítógépes környezetekben is. Mondanom sem kell, hogy a DaimlerChrysler fejlesztőközpontjában milyen nagy szükség van az ilyen és ehhez hasonló óriási számítási teljesítményű számítógépekre, hiszen a gépjárműiparban csak oly módon csökkenthetők megfelelő ütemben a fejlesztési ciklusidők, ha az ipar a számítástechnika által nyújtott előnyöket maradéktalanul kihasználja" - tette hozzá Luginsland.
A bejelentés kapcsán a Mercedes-Benz képviselői elmondták, hogy az AMD fejlett többprocesszoros megoldására épülő vadonatúj számítógépben több száz Athlon MP processzor található, mely rendszer így az egyik legnagyobb teljesítményű németországi Linux clusterek egyike lett. A Mercedes hivatalos közlése szerint az AMD Athlon MP alapú szuperszámítógépet elsősorban gépjárművek ütközésének számítógépes szimulációjához fogják felhasználni. A cég szakértői ezenkívül azt is elmondták, hogy elsősorban azért esett az Intel helyett AMD processzorokra a választásuk, mert az AMD Athlon MP processzorok egy- és többprocesszoros környezetekben is olyan kiváló teljesítményt és stabilitást nyújtanak, hogy még a legkomolyabb vállalati és tudományos alkalmazások is nagyszerűen futtathatók rajtuk.
"Számos hasonló kategóriás rendszert teszteltünk, mielőtt meghoztuk volna a végleges döntésünket, végül azért döntöttünk úgy, hogy egy AMD processzoros rendszert állítunk üzembe a Mercedes-Benz Technology Centerben, mert az AMD Athlon MP processzorok kategóriájukban jelenleg a piacon kapható legnagyobb teljesítményű és legkiválóbb stabilitással rendelkező chipek" - nyilatkozta Johannes Luginsland, a DaimlerChrysler autós biztonsági és kényelmi fejlesztőrészlegének az IT infrastruktúra menedzsere.
"Az AMD Athlon MP processzor egyedülálló lebegőpontos számítási teljesítménye az AMD-féle Smart MP technológiával ötvözve olyan kiváló összteljesítményt eredményez, mely teljesítmény révén az AMD Athlon MP processzorok tökéletesen alkalmazhatók szuperszámítógépes környezetekben is. Mondanom sem kell, hogy a DaimlerChrysler fejlesztőközpontjában milyen nagy szükség van az ilyen és ehhez hasonló óriási számítási teljesítményű számítógépekre, hiszen a gépjárműiparban csak oly módon csökkenthetők megfelelő ütemben a fejlesztési ciklusidők, ha az ipar a számítástechnika által nyújtott előnyöket maradéktalanul kihasználja" - tette hozzá Luginsland.