SG.hu

Emberek lesznek a Klarna VIP ügyfélszolgálatán

A Klarna egy svédországi eredetű "most vásárolj, fizess később" (buy now, pay later, azaz BNPL) fizetési szolgáltató, és célja, hogy egyszerűbbé és kényelmesebbé tegye az online vásárlást az emberek számára. A vállalat nemrég azzal került a címlapokra, hogy a vezérigazgató avatárja mutatta be a negyedéves pénzügyi eredményeket, és emberek helyett mesterséges intelligenciával akarja kiváltani 700 embere munkáját.

"A feleségem megtanított valamire” - mondta Sebastian Siemiatkowski, a Klarna vezérigazgatója a londoni SXSW-n a közönségnek. "Két dolog is igaz lehet egyszerre” - mondta. Siemiatkowski szerint igaz, hogy a vállalat igyekszik felhagyni az emberi munkaerő felvételével, és olyan mesterséges intelligencia-ügynököket vezetett be, amelyek segítettek csökkenteni az ügyfélszolgálat költségeit és növelni a vállalat egy alkalmazottra jutó bevételét. A vállalatnak két évvel ezelőtt 5500 dolgozója volt, ez a szám most 3000 körül van - mondta, hozzátéve, hogy mivel a bérköltségek csökkentek, a Klarna most arra törekszik, hogy a pénz nagy részét a dolgozók készpénz- és részvényjuttatásába fektesse vissza.

De - hangsúlyozta - ez nem jelenti azt, hogy nincs lehetőség arra, hogy emberek dolgozzanak a cégénél. "Úgy gondoljuk, hogy az emberi ügyfélkiszolgálás mindig is VIP dolog lesz” - mondta, és ezt ahhoz hasonlította, hogy az emberek többet fizetnek a kézzel, nem pedig géppel varrt ruhákért. „Tehát úgy gondoljuk, hogy két dolgot lehet egyszerre csinálni. Használhatjuk a mesterséges intelligenciát arra, hogy automatizáljuk az unalmas munkákat, a kézi munkát jelentő dolgokat, de azt is megígérjük az ügyfeleinknek, hogy emberi kapcsolatuk lesz.”


Beszélt arról, hogy a vállalat hogyan tervezi az alkalmazottak és a mesterséges intelligenciával dolgozók egyensúlyát. Siemiatkowski elmondta, hogy jelenleg a mérnöki pozíciók a vállalatnál nem csökkentek olyan mértékben, mint más részlegeknél, de megjegyezte, hogy ez változhat. "Amit belsőleg látok az olyan üzletemberek felemelkedése, akik maguk is kódolnak” - mondta, hozzátéve, hogy manapság sok mérnöknél kihívás, hogy nem ért az üzlethez. "Úgy gondolom, hogy ez az emberkategória a jövőben még értékesebbé válik” - folytatta Siemiatkowski, különösen, mivel ők használhatják az MI-t és hasznosíthatják üzleti ismereteiket.

Ő maga a ChatGPT segítségével tanul kódolni, és segít neki jobban megérteni a Klarna adatoldalát. Elmondása szerint ez segített a Klarnának abban, hogy jobb vállalattá váljon. Korábban azt gondolta, hogy soha nem fogja utolérni magát a tanulásban, ami ahhoz szükséges, hogy szerepet vállaljon a vállalatnál folyó adatbázis-beszélgetésekben. "Fogok egy Slack-szálat, bedobom a ChatGPT-be, és megkérdezem hogy ennek mi értelme.” - mondta, hozzátéve, hogy a ChatGPT-t úgy használja, mint egy magántanárt.


De azzal is tisztában van, hogy a mesterséges intelligencia nem csak az alkalmazottakról szól. Beszélt a csalások számának növekedéséről, és arról, hogy ez milyen hatással van az olyan társadalmakra, amelyekben nagy a bizalom, például az ő hazájában, Svédországban. "És a mesterséges intelligencia nyilvánvalóan felgyorsítja ezt” - mondta Siemiatkowski. Siemiatkowski kitért arra is, hogy a vállalat miért hagyta abba a Salesforce és a Workday használatát, mondván azért, mert a Klarna olyan módon akarta konszolidálni az adatait, hogy azokat könnyebb legyen betáplálni az MI-be. Elmondta, hogy például ha a Klarna információt akart gyűjteni az egyik ügyfeléről, akkor mindenen végig kellett mennie, kezdve a Google Suite-tal, majd a Slack-en, a Workday-en, a Salesforce-on és így tovább. "Rájöttünk, hogy az egyetlen út előre az adatok konszolidálása” - mondta, hozzátéve, hogy a vállalat mintegy 1200 kis szoftveres szolgáltatást szüntetett meg.

A küszöbön álló tőzsdei bevezetéséről annyit mondott, hogy a Klarna hamarosan előrelép ezen az úton, de egyébként nem nyilatkozott. "Azt mondhatom, hogy örülök, hogy kevesebb a turbulencia a piacon” - mondta mosolyogva. És ha lenne egy varázspálcája, és egy dolgot meg tudna változtatni? Újra az EU tagjává tenné az Egyesült Királyságot. A tömeg ekkor tapsban tört ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!