SG.hu
A keresők nem tudnak mit kezdeni a rájuk optimalizált tartalmakkal
A keresőmotorok eredményei tényleg egyre rosszabbak, mivel az internetet elárasztja a SEO-farmoktól (search engine optimization, keresőoptimalizáció) és affiliate linkoldalakról származó alacsony minőségű szemét - állapította meg egy német kutatókból álló csoport.
A lipcsei és a Bauhaus egyetemek, valamint a Center for Scalable Data Analytics and Artificial Intelligence kutatói azután jutottak erre a megállapításra, hogy egy éven át vizsgálták a Google, a Bing és a DuckDuckGo lekérdezéseinek eredményeit, és elmondásuk szerint ez az első szisztematikus vizsgálat a keresőmotorok találati minőségének romlásával kapcsolatban. Miután az elmúlt egy évben számtalan linket átnéztek, a csapat arra a következtetésre jutott, hogy úgy tűnik igaza van azoknak, akik a Google romló minőségére panaszkodnak, és a dolgok valószínűleg csak rosszabbodni fognak a generatív mesterséges intelligencia megjelenésével.
"Arra a következtetésre juthatunk, hogy a magasabban rangsorolt oldalak átlagosan optimalizáltabbak, több pénzt szánnak rájuk affiliate marketinggel, és alacsonyabb szövegminőségre utaló jeleket mutatnak" - írták a kutatók. Azt is megállapították, hogy míg a termékértékelések kis része használ affiliate marketinget, azaz jutalékot, a keresőmotoros találatok többsége használja ezt a taktikát, ami csak tovább növeli a SERP (Search Engine Result Page, azaz a találati oldal) minőségének kérdését. "Minden keresőmotornak jelentős problémái vannak az erősen optimalizált tartalmakkal, továbbá fordított kapcsolatot figyelhetünk meg az affiliate marketing használata és a tartalom összetettsége között." Más szóval, minél jobban meg van terhelve jutalékot hozó linkekkel és SEO-stratégiákkal egy oldal, annál rosszabb lesz. Ezek az oldalak mindenhol ott vannak, és így az eredmények általában egyre rosszabbak.
Ezzel együtt a kutatók megállapították, hogy mindhárom keresőmotornál gyakori, hogy a nagyszabású affiliate link spam kampányok túljárnak az eszükön, és az ilyen manipulációk algoritmusfrissítésekkel történő meghiúsítására tett erőfeszítéseiknek legfeljebb "átmeneti pozitív hatása van". Úgy tűnik, a Google célzottan a SEO és az affiliate spamek ellen lép fel a leghatékonyabban, állapította meg a kutatócsoport. Ettől függetlenül "úgy tűnik, hogy a keresőmotorok elveszítik a SEO spam elleni macska-egér játékot" - állapítják meg a kutatók.
A Google 2022-ben még azt állította, hogy frissíti algoritmusát, hogy az "emberközpontú tartalmat" helyezze előtérbe, de a kutatók megállapították, ezek az erőfeszítések hiábavalóak voltak, mivel a SEO-szakértők és a spamgyárak egyszerűen kitalálták, hogyan játsszák ki a rendszer legújabb módosításait. Most, hogy megjelent a generatív mesterséges intelligencia, amely pillanatok alatt képes alacsony minőségű másolatokat gyártani, az internetet egyre inkább elárasztja a szemét. A kutatók úgy találták, hogy burjánzanak a spamdomainek a találati listák elején, és hogy "a szövegminőségben mindhárom keresőmotorban általános csökkenő tendencia figyelhető meg", ugyanakkor "a jóindulatú tartalom és a spam közötti határvonal egyre inkább elmosódik - ez a helyzet a generatív MI megjelenésével minden bizonnyal tovább romlik".
"Az alacsony minőségű, tömegesen előállított kereskedelmi tartalmak formájában megjelenő dinamikus ellenséges spam nagyobb figyelmet érdemel" - érvelnek a kutatók. Az ellene való küzdelem módja azonban nem feltétlenül egyértelmű. A tanulmány nem tesz ajánlásokat, mert a tanulmányhoz készült statikus értékelés egyszerűen nem elegendő egy ellenstratégia kidolgozásához, mondta a csapat.
Janek Bevendorff, a Lipcsei Egyetem tudományos segédmunkatársa és a tanulmány egyik szerzője elmondta, hogy nehéz megmondani, hogy van-e egyszerű kiút a jelenlegi online keresési kényszerhelyzetből, amelyben magunkat találjuk. Bevendorff szerint a keresőmotoroknak óvatosabban kellene kiválasztaniuk, hogy milyen oldalakat mutatnak, és az ismétlődő, alacsony minőségű tartalommal teli "vékony kapcsolt oldalakat" a Google már most is spamként jelöli. "Jórészt az affiliate marketing felelős azért, ahogy az online tartalom most kinéz" - mondta Bevendorff, de megjegyezte, hogy "teljes betiltása valószínűleg nem megoldás", mivel sok hiteles oldal fontos bevételi forrásként használja ezt a taktikát és a SEO-optimalizálást.
A lipcsei és a Bauhaus egyetemek, valamint a Center for Scalable Data Analytics and Artificial Intelligence kutatói azután jutottak erre a megállapításra, hogy egy éven át vizsgálták a Google, a Bing és a DuckDuckGo lekérdezéseinek eredményeit, és elmondásuk szerint ez az első szisztematikus vizsgálat a keresőmotorok találati minőségének romlásával kapcsolatban. Miután az elmúlt egy évben számtalan linket átnéztek, a csapat arra a következtetésre jutott, hogy úgy tűnik igaza van azoknak, akik a Google romló minőségére panaszkodnak, és a dolgok valószínűleg csak rosszabbodni fognak a generatív mesterséges intelligencia megjelenésével.
"Arra a következtetésre juthatunk, hogy a magasabban rangsorolt oldalak átlagosan optimalizáltabbak, több pénzt szánnak rájuk affiliate marketinggel, és alacsonyabb szövegminőségre utaló jeleket mutatnak" - írták a kutatók. Azt is megállapították, hogy míg a termékértékelések kis része használ affiliate marketinget, azaz jutalékot, a keresőmotoros találatok többsége használja ezt a taktikát, ami csak tovább növeli a SERP (Search Engine Result Page, azaz a találati oldal) minőségének kérdését. "Minden keresőmotornak jelentős problémái vannak az erősen optimalizált tartalmakkal, továbbá fordított kapcsolatot figyelhetünk meg az affiliate marketing használata és a tartalom összetettsége között." Más szóval, minél jobban meg van terhelve jutalékot hozó linkekkel és SEO-stratégiákkal egy oldal, annál rosszabb lesz. Ezek az oldalak mindenhol ott vannak, és így az eredmények általában egyre rosszabbak.
Ezzel együtt a kutatók megállapították, hogy mindhárom keresőmotornál gyakori, hogy a nagyszabású affiliate link spam kampányok túljárnak az eszükön, és az ilyen manipulációk algoritmusfrissítésekkel történő meghiúsítására tett erőfeszítéseiknek legfeljebb "átmeneti pozitív hatása van". Úgy tűnik, a Google célzottan a SEO és az affiliate spamek ellen lép fel a leghatékonyabban, állapította meg a kutatócsoport. Ettől függetlenül "úgy tűnik, hogy a keresőmotorok elveszítik a SEO spam elleni macska-egér játékot" - állapítják meg a kutatók.
A Google 2022-ben még azt állította, hogy frissíti algoritmusát, hogy az "emberközpontú tartalmat" helyezze előtérbe, de a kutatók megállapították, ezek az erőfeszítések hiábavalóak voltak, mivel a SEO-szakértők és a spamgyárak egyszerűen kitalálták, hogyan játsszák ki a rendszer legújabb módosításait. Most, hogy megjelent a generatív mesterséges intelligencia, amely pillanatok alatt képes alacsony minőségű másolatokat gyártani, az internetet egyre inkább elárasztja a szemét. A kutatók úgy találták, hogy burjánzanak a spamdomainek a találati listák elején, és hogy "a szövegminőségben mindhárom keresőmotorban általános csökkenő tendencia figyelhető meg", ugyanakkor "a jóindulatú tartalom és a spam közötti határvonal egyre inkább elmosódik - ez a helyzet a generatív MI megjelenésével minden bizonnyal tovább romlik".
"Az alacsony minőségű, tömegesen előállított kereskedelmi tartalmak formájában megjelenő dinamikus ellenséges spam nagyobb figyelmet érdemel" - érvelnek a kutatók. Az ellene való küzdelem módja azonban nem feltétlenül egyértelmű. A tanulmány nem tesz ajánlásokat, mert a tanulmányhoz készült statikus értékelés egyszerűen nem elegendő egy ellenstratégia kidolgozásához, mondta a csapat.
Janek Bevendorff, a Lipcsei Egyetem tudományos segédmunkatársa és a tanulmány egyik szerzője elmondta, hogy nehéz megmondani, hogy van-e egyszerű kiút a jelenlegi online keresési kényszerhelyzetből, amelyben magunkat találjuk. Bevendorff szerint a keresőmotoroknak óvatosabban kellene kiválasztaniuk, hogy milyen oldalakat mutatnak, és az ismétlődő, alacsony minőségű tartalommal teli "vékony kapcsolt oldalakat" a Google már most is spamként jelöli. "Jórészt az affiliate marketing felelős azért, ahogy az online tartalom most kinéz" - mondta Bevendorff, de megjegyezte, hogy "teljes betiltása valószínűleg nem megoldás", mivel sok hiteles oldal fontos bevételi forrásként használja ezt a taktikát és a SEO-optimalizálást.