SG.hu
Versenyen keresték a legszebb MI-által generált nőt
Az első "Miss MI" versenyen három nem létező személyt díjaztak, és egyben megmutatták, hogy milyen irreális szépségideálokat kergetnek az emberek.
A Fanvue nevű influencer platform megtartott az első "Miss AI" szépségversenyt, amely amellett, hogy rangsorolta az MI által generált közösségi média influencereket, egyben remek reklámfogásként is funkcionált. A "győztes" egy fiktív marokkói Instagram-influencer, Kenza Layli lett, akinek több mint 200 000 követője van. A szépségverseny várható módon kritikákat váltott ki a nők részéről. "Még egy újabb lépcsőfok a nők mesterséges intelligenciával történő tárgyiasítása felé vezető úton" - mondta Dr. Sasha Luccioni, a Hugging Face MI kutatója. "Mint ezen a területen dolgozó nő, nem vagyok meglepve, de csalódott vagyok".
Az MI által generált Instagram influencerek nagyon megszaporodtak az olyan szabadon elérhető képszintézis eszközök megjelenésével, mint a Stable Diffusion. Ezek nagyon megkönnyítik fotók korlátlan mennyiségű generálását, és az olyan technikák pedig, mint a Dreambooth, lehetővé teszik az MI-modellek finomhangolását különböző beállításokba helyezve azt. A technológiát 2022-es megjelenése óta sok kritika éri, így nem meglepő, hogy a kritikusok szerint a "Miss AI" verseny szerencsétlen precedenst teremt és tárgyiasítja a nőket. "Egy olyan területen, ahol a nemek közötti sokszínűség ilyen égbekiáltóan hiányzik, nem meglepő, hogy odáig jutottak, hogy az MAI segítségével képeket generálnak arról, hogyan néznek ki az ideális nők" - mondta Luccioni.
A győztesnek 207 ezer követője van az Instagramon
Az úgynevezett "World AI Creator Awards" (WAICAS) részét képező versenyt azonban úgy tűnik, hogy eleve úgy tervezték, hogy még a negatív visszhang is reklámként szolgáljon egy olyan vállalat számára, amely mindenfajta online figyelmet pénzzé tesz. A sztori lényege ezért inkább az, hogy a mesterséges intelligencia által generált hamisítványok már annyira átjárják a kultúrát, hogy egy olyan csatorna, mint a CNN, látszólag úgy hivatkozik a hamis emberek mesterséges intelligenciával generált képeire, mintha azok emberek lennének. A CNN "Megkoronázták az első Miss AI-t - és ő egy marokkói életmód influencer" című cikkben Jacqui Palumbo divattal foglalkozó újságíró azt írja: "Ismerd meg Kenza Layli-t, egy marokkói életmód influencert, aki reméli, hogy "sokszínűséget és befogadást" hoz az MI alkotók világába. A közel 200 000 Instagram-követővel és további 45 000 TikTok-követővel rendelkező Layli teljes egészében MI-generált, a fotóitól kezdve a képaláírásain át a buzzword-ökkel teli köszönőbeszédéig".
Laylivel természetesen nem lehet találkozni - nem valódi. Layli Myriam Bessa, a Phoenix AI ügynökség alapítójának alkotása, aki 5000 dollárt kap készpénzben a díj mellé. A CNN ezután idézi Layli videós köszönőbeszédét, amely úgy néz ki, mintha egy valódi ember videója lenne, akinek az arcát mesterséges intelligencia generálta: "Elkötelezett vagyok a sokszínűség és a befogadás előmozdítása mellett, biztosítva, hogy mindenki helyet kapjon a technológiai fejlődés asztalánál". A beszédnek természetesen nincs sok értelme, mivel egy szoftver írta meg és mondta el.
A "Miss AI" verseny második helyezettje Lalina, aki Franciaországban készült, a harmadik pedig Olivia C, aki Portugáliában. A virtuális nők Instagram-oldalait végigpörgetve bikinis képek vannak egzotikus és művészi környezetben. A győztesekről egy négytagú zsűri döntött, akik közül ketten maguk is mesterséges intelligencia által generáltnak tűnnek. A versenyzőket három szempont alapján értékelték: szépség (ami magában foglalja a szépségversenyek szabványait, mint például a "tartás" és az olyan kérdésekre adott válaszokat, mint például "Ha lehetne egy álmod, hogy jobbá tedd a világot, mi lenne az?"), technológia (pontok az MI modell megvalósításáért és a vizuális részletek megjelenítésében való jártasságért) és társadalmi befolyás (a közösségi média követők száma és a rajongókkal való kapcsolat alapján).
A harmadik Olivia C, a második helyezett pedig Lalina Valina lett
A verseny szabályai némileg zavaró módon összemossák a fiktív karaktereket és alkotóikat. Dr. Margaret Mitchell mesterséges intelligencia etikai kutató, a Hugging Face munkatársa sem teljesen érti a mögöttes célt. "Ez arra volt hivatott, hogy ünnepelje az MI-munkásokat? Akkor a győztes miért egy MI által generált figura? Ezek alkotók vagy MI által generált emberek? Vagy csak Kenza MI-generált, és ő nyert, de a többiek nem? Mi folyik itt? A szépségverseny az MI által generált nőket helyezi előtérbe, de a WAICAS weboldala mintha inkább az alkotókat erősítené, vagyis az irreális szépségnormák újrateremtését."
Mitchell szerint az MI influencer trend felerősíti az emberi influencereknél meglévő problémákat: a képek szabad válogatásával és manipulálásával a valóság irreális képét mutatják be, ami egyes kutatók szerint negatívan hat az őket online követő lányokra és nőkre. "Beleborzongok, ha belegondolok milyen kárt okoz ez a lányok önképében" - mondta Mitchell. "Barbie elég problémát okozott, és azt még csak nem is úgy tervezték, hogy úgy nézzen ki, mint egy valódi személy. A nőiség irreális normáit jutalmazzák, és a nővé váló lányok a tükörben megnézve magukat azt látják, hogy mennyi mindenben nem felelnek meg. Mindennek eredménye a bőrápolási termékek eladásainak növekedése, az étkezési zavarok terjedése és a testdiszmorfia tömeges előfordulása a tizenévesek körében."
A Fanvue nevű influencer platform megtartott az első "Miss AI" szépségversenyt, amely amellett, hogy rangsorolta az MI által generált közösségi média influencereket, egyben remek reklámfogásként is funkcionált. A "győztes" egy fiktív marokkói Instagram-influencer, Kenza Layli lett, akinek több mint 200 000 követője van. A szépségverseny várható módon kritikákat váltott ki a nők részéről. "Még egy újabb lépcsőfok a nők mesterséges intelligenciával történő tárgyiasítása felé vezető úton" - mondta Dr. Sasha Luccioni, a Hugging Face MI kutatója. "Mint ezen a területen dolgozó nő, nem vagyok meglepve, de csalódott vagyok".
Az MI által generált Instagram influencerek nagyon megszaporodtak az olyan szabadon elérhető képszintézis eszközök megjelenésével, mint a Stable Diffusion. Ezek nagyon megkönnyítik fotók korlátlan mennyiségű generálását, és az olyan technikák pedig, mint a Dreambooth, lehetővé teszik az MI-modellek finomhangolását különböző beállításokba helyezve azt. A technológiát 2022-es megjelenése óta sok kritika éri, így nem meglepő, hogy a kritikusok szerint a "Miss AI" verseny szerencsétlen precedenst teremt és tárgyiasítja a nőket. "Egy olyan területen, ahol a nemek közötti sokszínűség ilyen égbekiáltóan hiányzik, nem meglepő, hogy odáig jutottak, hogy az MAI segítségével képeket generálnak arról, hogyan néznek ki az ideális nők" - mondta Luccioni.
A győztesnek 207 ezer követője van az Instagramon
Az úgynevezett "World AI Creator Awards" (WAICAS) részét képező versenyt azonban úgy tűnik, hogy eleve úgy tervezték, hogy még a negatív visszhang is reklámként szolgáljon egy olyan vállalat számára, amely mindenfajta online figyelmet pénzzé tesz. A sztori lényege ezért inkább az, hogy a mesterséges intelligencia által generált hamisítványok már annyira átjárják a kultúrát, hogy egy olyan csatorna, mint a CNN, látszólag úgy hivatkozik a hamis emberek mesterséges intelligenciával generált képeire, mintha azok emberek lennének. A CNN "Megkoronázták az első Miss AI-t - és ő egy marokkói életmód influencer" című cikkben Jacqui Palumbo divattal foglalkozó újságíró azt írja: "Ismerd meg Kenza Layli-t, egy marokkói életmód influencert, aki reméli, hogy "sokszínűséget és befogadást" hoz az MI alkotók világába. A közel 200 000 Instagram-követővel és további 45 000 TikTok-követővel rendelkező Layli teljes egészében MI-generált, a fotóitól kezdve a képaláírásain át a buzzword-ökkel teli köszönőbeszédéig".
Laylivel természetesen nem lehet találkozni - nem valódi. Layli Myriam Bessa, a Phoenix AI ügynökség alapítójának alkotása, aki 5000 dollárt kap készpénzben a díj mellé. A CNN ezután idézi Layli videós köszönőbeszédét, amely úgy néz ki, mintha egy valódi ember videója lenne, akinek az arcát mesterséges intelligencia generálta: "Elkötelezett vagyok a sokszínűség és a befogadás előmozdítása mellett, biztosítva, hogy mindenki helyet kapjon a technológiai fejlődés asztalánál". A beszédnek természetesen nincs sok értelme, mivel egy szoftver írta meg és mondta el.
A "Miss AI" verseny második helyezettje Lalina, aki Franciaországban készült, a harmadik pedig Olivia C, aki Portugáliában. A virtuális nők Instagram-oldalait végigpörgetve bikinis képek vannak egzotikus és művészi környezetben. A győztesekről egy négytagú zsűri döntött, akik közül ketten maguk is mesterséges intelligencia által generáltnak tűnnek. A versenyzőket három szempont alapján értékelték: szépség (ami magában foglalja a szépségversenyek szabványait, mint például a "tartás" és az olyan kérdésekre adott válaszokat, mint például "Ha lehetne egy álmod, hogy jobbá tedd a világot, mi lenne az?"), technológia (pontok az MI modell megvalósításáért és a vizuális részletek megjelenítésében való jártasságért) és társadalmi befolyás (a közösségi média követők száma és a rajongókkal való kapcsolat alapján).
A harmadik Olivia C, a második helyezett pedig Lalina Valina lett
A verseny szabályai némileg zavaró módon összemossák a fiktív karaktereket és alkotóikat. Dr. Margaret Mitchell mesterséges intelligencia etikai kutató, a Hugging Face munkatársa sem teljesen érti a mögöttes célt. "Ez arra volt hivatott, hogy ünnepelje az MI-munkásokat? Akkor a győztes miért egy MI által generált figura? Ezek alkotók vagy MI által generált emberek? Vagy csak Kenza MI-generált, és ő nyert, de a többiek nem? Mi folyik itt? A szépségverseny az MI által generált nőket helyezi előtérbe, de a WAICAS weboldala mintha inkább az alkotókat erősítené, vagyis az irreális szépségnormák újrateremtését."
Mitchell szerint az MI influencer trend felerősíti az emberi influencereknél meglévő problémákat: a képek szabad válogatásával és manipulálásával a valóság irreális képét mutatják be, ami egyes kutatók szerint negatívan hat az őket online követő lányokra és nőkre. "Beleborzongok, ha belegondolok milyen kárt okoz ez a lányok önképében" - mondta Mitchell. "Barbie elég problémát okozott, és azt még csak nem is úgy tervezték, hogy úgy nézzen ki, mint egy valódi személy. A nőiség irreális normáit jutalmazzák, és a nővé váló lányok a tükörben megnézve magukat azt látják, hogy mennyi mindenben nem felelnek meg. Mindennek eredménye a bőrápolási termékek eladásainak növekedése, az étkezési zavarok terjedése és a testdiszmorfia tömeges előfordulása a tizenévesek körében."