SG.hu

MI-hangügynökök fogják lecserélni a telefonos ügyfél­szolgálatosokat

A telefonos ügyfélszolgálatok az automatizálás irányába mozdulnak el. Lehet vitatkozni arról, hogy ez jó dolog-e, de a folyamat zajlik - és valószínűleg egyre gyorsul.

A TechSci Research kutatócég szerint az ügyfélkiszolgáló MI-k globális piaca a 2022-es 2,4 milliárd dollárról 2028-ra közel 3 milliárd dollárra nőhet. Egy nemrégiben készült felmérés szerint az ügyfélszolgálatok mintegy fele tervezi, hogy a következő egy évben valamilyen formában alkalmazza az MI-t. A motiváció meglehetősen nyilvánvaló: a call centerek a költségek csökkentésére törekednek, miközben teljesítményük felskálázására törekszenek. "A call center-tevékenységet folytató vállalatokat nagyon korlátozza az emberi ügynökök tevékenysége, ezért nagyon fogékonyak a hatékony MI megoldások bevezetésére" - mondta Evie Wang, a Retell AI egyik társalapítója. "Ez a megközelítés nemcsak az összköltségeiket csökkenti, hanem a várakozási időt is redukálja."

A Retell AI egy olyan platform, amellyel a vállalatok MI-alapú "hangügynököket" hozhatnak létre, akik válaszolnak az ügyfelek telefonhívásaira, és elvégeznek olyan alapvető feladatokat, mint például egy időpontegyeztetés. A Retell ügynökeit ügyfélszolgálati felhasználási esetekre finomhangolt nagy nyelvi modellek (LLM) és egy beszédmodell kombinációja működteti, amely hangot ad az LLM-ek által generált szövegnek. A cég ügyfelei közé tartoznak contact center-üzemeltetők, de olyan kis- és középvállalkozások is, amelyek rendszeresen nagy hívásmennyiséggel foglalkoznak. Ők a platform eszközeivel hangügynököket építhetnek, vagy feltölthetnek egy egyéni LLM-et (pl. egy nyílt modellt, mint a Meta Llama 3), hogy még inkább testre szabják az élményt.


"Sokat fektetünk a hangalapú beszélgetés élményébe, mivel ezt tekintjük az MI hangügynök-élmény legkritikusabb aspektusának" - mondta Wang. "Nem egyszerű játékok, amelyeket néhány parancssorral létre lehet hozni, hanem olyan eszközök, amelyek jelentős értéket nyújthatnak a vállalkozások számára, és kiválthatják a bonyolult munkafolyamatokat." A Retell weboldalán egy demó is van, amely bárkit végigvezet egy hipotetikus fogorvosi időpont-egyeztetés folyamatán, és olyan kérdéseket tesz fel, mint a kívánt dátum és időpont, telefonszám stb. A fejlesztés leginkább a késleltetés csökkentésére és az olyan tényezők kezelésére összpontosít, mint például a beszélgetés során előforduló szünetek csökkentése.

A Retell több száz ügyfele percenként fizet a hangalapú ügynöki beszélgetésért. "Az LLM-ek megjelenésével és a beszédszintézis terén elért legújabb áttörések révén a társalgási MI ma már nagyon izgalmas felhasználási eseteket hoz létre" - mondta Wang. "Az egy másodperc alatti késleltetés és a mesterséges intelligencia közbevágási lehetősége azt hozta, hogy a felhasználók teljesebb mondatokban beszélnek, és úgy társalognak, mintha egy másik emberrel beszélnének. Igyekszünk megkönnyíteni a fejlesztők számára az MI hangügynökök létrehozását, tesztelését, telepítését és felügyeletét, végső soron azért, hogy segítsük őket termelékenységük növelésében."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • RJoco #6
    Nekem már az is megfelel, ha eleve blokkolja. De persze ehhez kell pár bejelentés is. Viszont a dolog működik is, mert a teló ki is szokta írni, hogy valószínű spam. Ha meg neten rákeresek, akkor általában ki is derül, hogy ki a hívó fél és mit akar.
    Ha esetleg fel is venném, akkor is valami külföldi, aki németül próbál beszélni. Kétszer mondom neki, hogy nem értem és már le is tette.
  • ZenMillitia #5
    "Akkor lesz nagyon káros, amikor ezekete a modelleket felhasználják reklámhívásokra, melyek sokkal gyorsabban és sokkal többször képesek egy hívást letudni."

    Ugyan, mindig van egy masik oldal is. Gondolj arra pl. hogy lehet rakni egy MIt az ismeretlen szamokra is automatikusan,hogy fogadja, es ha reklam, lerazza helyetted. ;)
  • ZenMillitia #4
    Amilyen butak ezek, oriasi elorelepes. Multkor worldpresses ugyfelszolgalatosnak mondtam valamit, es kerdeztem, es elkezdett ertetlenkedni es TELJESEN masrol beszelni. betoltam a ChatGPT 4nek, AZONNAL vagta mit akarok es megoldast adott. amikor ezt harmadszor jatszotta el az EXPERT, meguntam. Elnezest, csunyat fogok mondani, de a hulyeknek tenyleg nem lesz munkajuk.
    Az intelligensebbeknek, vagy atlagos embereknek meg megtobb penze, kevesebb munkaval. Persze aki kelloen intelligens de negativ kishitu, a nehezsegeket keresi a lehetosegekben, es nem a valtozasban a lehetosegeket, annak is annyi. (Ahogy mindig is volt, csak most ^3 )
    Utoljára szerkesztette: ZenMillitia, 2024.05.14. 17:56:33
  • RJoco #3
    Ez akkor lesz nagyon hasznos, ha ezeket a modelleket párosítani tudják a nyelvi modellekkel és így nem fog számítani, hogy ki, melyik országban él.
    Amúgy meg igen. Egy normális weboldal és máris nem kell butaI-t használni.
    Időpontfoglalásra ma már minden nagy forgalmú hely képes weben keresztül.
    A lényegét abban látnám, ha valamit nem lehet weben elintézni, ahhoz telefonálni kell és ott el lehessen intézni. Egyedi kérések, egyedi szerződések, hibaelhárítás.

    Akkor lesz nagyon káros, amikor ezekete a modelleket felhasználják reklámhívásokra, melyek sokkal gyorsabban és sokkal többször képesek egy hívást letudni.
  • AndReWsss #2
    Persze,h jó. FEJLŐDÉS.
    Ez vitte előre az emberiséget: hatékonyság, automatizáció.
    Minden egyes lépésnél voltak/vannak és lesznek, akik elvesztik épp a munkájukat, de összességében az emberiségnek jobb lesz.
    Néhány kihalt munka a fejlődés miatt:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Obsolete_occupations
  • kvp #1
    Ennel hatakonyabb lenne egy jol mukodo ugyfelszolgalati oldal letrehozasa, ahol nem kell beszelni, csak a lehetseges keresek vagy ugyfelszolgalati keresek kozzul kivalasztani azt amire szuksege van az embernek. Kb. mint ahogy az online banki oldalak es app-ok kivaltottak a telefonos banki szolgaltatasokat. Es meg csak nem is kell hozza MI.