SG.hu
Európában terjeszkedik az Anthropic
Miután az OpenAI bejelentette GPT nagy nyelvi modelljének legújabb iterációját, az amerikai generatív MI-cég egyik legnagyobb riválisa a saját bővítését jelentette be. Az Anthropic közölte, hogy MI-asszisztense, Claude már Európában is elérhető, és „több nyelv”, köztük a francia, a német, az olasz és a spanyol nyelv támogatása is szerepel üzleti tervében.
Az Anthropic kiterjesztette API-ját Európára, hogy a fejlesztők használhassák és integrálhassák modelljeit. Mindkettő része a startupnál zajló, a gyorsabb növekedésre hajtó erőfeszítésnek. Az Anthropic piaci értéke 18,4 milliárd dollár, eddig közel 8 milliárd dollárt szedett össze, ebből az elmúlt évben 7 milliárdot. Daniela Amodei társalapító és elnök megerősítette, hogy az Anthropic további tőkebevonáson dolgozik ezen felül. A startup közel 60 jelenlegi befektetőjének listáján olyan óriások szerepelnek, mint az Amazon, a Google, a Salesforce, az SAP és a Zoom.
Nem az Anthropic az egyetlen, amely kihasználja a befektetők hatalmas étvágyát az MI startupok támogatására. A Mistral AI szintén egy közel 600 millió dolláros tőkebevonásról tárgyal a befektetőkkel, 6 milliárd dolláros értékelés mellett. A befektetők jelenleg nagyon lelkesek a generatív mesterséges intelligencia iránt, de lehet, hogy a fogyasztók már kevésbé. Az Anthropic május elején indított iOS-alkalmazása eddig langyos fogadtatásban részesült a felhasználók körében, ami aláhúzza annak kérdését, hogy a mesterséges intelligencia iránti érdeklődés mekkora része a hype.
Amodei közlése szerint a saját iOS-indítása csak mellékprojekt, az Anthropic elsősorban a munkahelyi és vállalati alkalmazásokra összpontosít. "A ChatGPT mobilos verziója akkor jött, amikor a hasonló jellegű fogyasztói alkalmazások még nagyon gyerekcipőben jártak, és azóta sok minden megváltozott” - mondta. Hozzátette, hogy az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban fogyasztók „milliói” használják a Claude-ot, „és a Claude 3, a vállalat legújabb, ez év elején megjelent modelljének bevezetése óta továbbra is nagyon erős elfogadottságot tapasztalunk a Claude fizetős előfizetésénél (Claude Pro)”.
"Azt szeretnénk, ha felhasználóink bármilyen módon kapcsolatba léphetnének a Claude-dal, ami számukra a legintuitívabb - akár mobilon, akár a weben, akár az API-n keresztül. Egy olyan gördülékeny élmény létrehozásán dolgozunk, ahol a Claude-felhasználók váltogathatnak a személyes és a munkahelyi fiókjaik között, és válthatnak a laptop vagy a mobil között, ugyanúgy, ahogyan a munkavállalók a Slackkel is kapcsolatba lépnek a laptopjukon a munkanap során vagy a telefonjukon, amikor úton vannak.” Amodei nem kívánt konkrét számadatokat közölni az API európai elterjedtségéről, de elmondta, hogy „meredek növekedési arányokat tapasztal, amelyek tovább emelkednek a kulcsfontosságú európai piacokon, például Franciaországban és Németországban”. A felhasználói érdeklődés felkeltése Európa-szerte csak az egyik kihívás a vállalat számára ezen a piacon.
Európa volt az egyik leghangosabb hangadó az MI biztonságával és szabályozásával kapcsolatos témákban, különösen az év elején elfogadott MI-törvény miatt. Amodei úgy véli, hogy az Anthropic jól felkészült az európai kereteken belüli működésre. "Az Anthropicot azzal a céllal alapítottuk, hogy az iparág legbiztonságosabb MI-rendszereit építsük, és az MI-biztonsági kutatások terén vezető szerepet töltsünk be” - mondta, hozzátéve, hogy a vállalat „szorgalmasan” dolgozik azon, hogy megfeleljen az EU-ban az olyan szabályozásoknak, mint a GDPR. Hozzátette, hogy az MI-törvény végrehajtása kapcsán még sok munka van hátra.
„Bár az MI-törvényt jóváhagyták, még számos lépés hátravan a részletes végrehajtási útmutató kidolgozásához az elkövetkező hónapokban, és szándékunkban áll együttműködni az EU-val ebben a folyamatban.” Hozzátette, hogy a vállalat továbbra is dolgozik és hozzájárul az iparágban az MI biztonságának javítására irányuló erőfeszítésekhez, többek között megtiltja a technológiájának politikai kampányokhoz és lobbizáshoz való felhasználását, és olyan automatizált rendszereket épített be, amelyek felismerik az ezzel és a félretájékoztatással kapcsolatos jogsértéseket. Amodei elmondta, hogy Anthropic jelenleg 40 alkalmazottat foglalkoztat londoni irodájában, néhány európai országban működő vállalkozóval, és további alkalmazottak felvételére készül, különösen egy új dublini iroda kialakításánál.
Az Anthropic kiterjesztette API-ját Európára, hogy a fejlesztők használhassák és integrálhassák modelljeit. Mindkettő része a startupnál zajló, a gyorsabb növekedésre hajtó erőfeszítésnek. Az Anthropic piaci értéke 18,4 milliárd dollár, eddig közel 8 milliárd dollárt szedett össze, ebből az elmúlt évben 7 milliárdot. Daniela Amodei társalapító és elnök megerősítette, hogy az Anthropic további tőkebevonáson dolgozik ezen felül. A startup közel 60 jelenlegi befektetőjének listáján olyan óriások szerepelnek, mint az Amazon, a Google, a Salesforce, az SAP és a Zoom.
Nem az Anthropic az egyetlen, amely kihasználja a befektetők hatalmas étvágyát az MI startupok támogatására. A Mistral AI szintén egy közel 600 millió dolláros tőkebevonásról tárgyal a befektetőkkel, 6 milliárd dolláros értékelés mellett. A befektetők jelenleg nagyon lelkesek a generatív mesterséges intelligencia iránt, de lehet, hogy a fogyasztók már kevésbé. Az Anthropic május elején indított iOS-alkalmazása eddig langyos fogadtatásban részesült a felhasználók körében, ami aláhúzza annak kérdését, hogy a mesterséges intelligencia iránti érdeklődés mekkora része a hype.
Amodei közlése szerint a saját iOS-indítása csak mellékprojekt, az Anthropic elsősorban a munkahelyi és vállalati alkalmazásokra összpontosít. "A ChatGPT mobilos verziója akkor jött, amikor a hasonló jellegű fogyasztói alkalmazások még nagyon gyerekcipőben jártak, és azóta sok minden megváltozott” - mondta. Hozzátette, hogy az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban fogyasztók „milliói” használják a Claude-ot, „és a Claude 3, a vállalat legújabb, ez év elején megjelent modelljének bevezetése óta továbbra is nagyon erős elfogadottságot tapasztalunk a Claude fizetős előfizetésénél (Claude Pro)”.
"Azt szeretnénk, ha felhasználóink bármilyen módon kapcsolatba léphetnének a Claude-dal, ami számukra a legintuitívabb - akár mobilon, akár a weben, akár az API-n keresztül. Egy olyan gördülékeny élmény létrehozásán dolgozunk, ahol a Claude-felhasználók váltogathatnak a személyes és a munkahelyi fiókjaik között, és válthatnak a laptop vagy a mobil között, ugyanúgy, ahogyan a munkavállalók a Slackkel is kapcsolatba lépnek a laptopjukon a munkanap során vagy a telefonjukon, amikor úton vannak.” Amodei nem kívánt konkrét számadatokat közölni az API európai elterjedtségéről, de elmondta, hogy „meredek növekedési arányokat tapasztal, amelyek tovább emelkednek a kulcsfontosságú európai piacokon, például Franciaországban és Németországban”. A felhasználói érdeklődés felkeltése Európa-szerte csak az egyik kihívás a vállalat számára ezen a piacon.
Európa volt az egyik leghangosabb hangadó az MI biztonságával és szabályozásával kapcsolatos témákban, különösen az év elején elfogadott MI-törvény miatt. Amodei úgy véli, hogy az Anthropic jól felkészült az európai kereteken belüli működésre. "Az Anthropicot azzal a céllal alapítottuk, hogy az iparág legbiztonságosabb MI-rendszereit építsük, és az MI-biztonsági kutatások terén vezető szerepet töltsünk be” - mondta, hozzátéve, hogy a vállalat „szorgalmasan” dolgozik azon, hogy megfeleljen az EU-ban az olyan szabályozásoknak, mint a GDPR. Hozzátette, hogy az MI-törvény végrehajtása kapcsán még sok munka van hátra.
„Bár az MI-törvényt jóváhagyták, még számos lépés hátravan a részletes végrehajtási útmutató kidolgozásához az elkövetkező hónapokban, és szándékunkban áll együttműködni az EU-val ebben a folyamatban.” Hozzátette, hogy a vállalat továbbra is dolgozik és hozzájárul az iparágban az MI biztonságának javítására irányuló erőfeszítésekhez, többek között megtiltja a technológiájának politikai kampányokhoz és lobbizáshoz való felhasználását, és olyan automatizált rendszereket épített be, amelyek felismerik az ezzel és a félretájékoztatással kapcsolatos jogsértéseket. Amodei elmondta, hogy Anthropic jelenleg 40 alkalmazottat foglalkoztat londoni irodájában, néhány európai országban működő vállalkozóval, és további alkalmazottak felvételére készül, különösen egy új dublini iroda kialakításánál.