SG.hu

Az Instagramnak nagyon nem tetszik, hogy sokan hírlapnak használják

Az idei elnökválasztás idején egyre többen fordulnak az Instagramhoz hírekért, még akkor is, ha a platform megpróbálja leépíteni a politikai tartalmakat.

Az Instagram-alapú hírszemélyiségek új vonalának egyike Mosheh Oinounou, akinek több százezer követője van a Mo News nevű csatornán, és nagyrészt más újságírók és hírcsatornák munkáit prezentálják. A Brooklynban lakó egykori újságíró minden reggelét a nagy lapok és több mint egy tucat hírlevél olvasásával kezdi. Aztán a nap többi részében ezeket a cikkeket posztokká alakítja az Instagram-fiókján, Mo News néven. Egy hosszú, a Wall Street Journal idősödő amerikaiakról szóló cikke az ő prezentálásában egy torta fényképe, mellette azzal a szöveggel, hogy "Rekordszámú amerikai tölti be idén a 65. életévet: gazdagok, aktívak és egyedülállóak". A tartalmaknak köszönhetően a Mo News 436 000 Instagram-követőre tett szert, és a mellékprojektből három főállású alkalmazottat foglalkoztató, nagyobb vállalkozás lett. Decemberben a Külügyminisztérium felajánlotta a Mo Newsnak, hogy interjút készíthet Antony J. Blinken külügyminiszterrel, mert a hivatal szerint "Látjuk, hogy az emberek hogyan szerzik be a híreket".

Oinounou azon személyiségek közé tartozik, akik kitalálták, hogyan csomagolják be az információkat, és hogyan adják át azokat az Instagramon. Míg az idősebb generációk Facebookot használnak, az ezredforduló után született fiatalok inkább a képmegosztón olvasnak híreket, és posztolják azokat újra a barátaiknak a Stories-on, ahol azok 24 óra elteltével eltűnnek. Tartalmakat kurátorkodnak, mint a régimódi blogok, és úgy beszélnek a kamerába, mint a TikTok és a YouTube influencerek. Számos nagy csatornától veszik át a szalagcímeket, miközben saját elemzéseket is hozzáadnak. Kommentekben és közvetlen üzeneteken keresztül beszélgetnek a követőkkel, és a visszajelzéseket és kérdéseket felhasználják a további posztok kialakításához. Sokan azt ígérik, hogy pártatlanok.

Mindez a Meta tulajdonában lévő Instagramot az idei amerikai elnökválasztás egyre fontosabb hírcsatornájává teszi. A Pew Research piackutató cég szerint tavaly az amerikai felnőttek 16 százaléka rendszeresen az Instagramon szerezte be a híreket, megelőzve a TikTokot, az X-et és a Redditet. Ennek a csoportnak több mint a fele nő volt. Ez duplázódás a 2018-as 8 százalékhoz képest, és még kirívóbb azért, mert a platform célja a politikai tartalmak hangsúlytalanabbá tétele. Az Instagramot és testvérplatformját, a Facebookot a félretájékoztatás terjesztésével és a politikai viták szításával kapcsolatos vádak sújtják. Adam Mosseri, az Instagram vezetője idegenkedik attól, hogy az alkalmazás hírlapokkal szövetkezzen, vagy azokat népszerűsítse.


A tinédzser generáció igényeit tökéletesen kielégítik az Instagramos hírek

Mosseri egyértelműen kijelentette, hogy az Instagram nem fog "politikai tartalmakat" ajánlani, kivéve, ha a felhasználók beleegyeznek, hogy lássák azokat. A platform szerint a politikai tartalmak közé olyan posztok tartoznak, amelyek "potenciálisan olyan dolgokkal kapcsolatosak, mint a törvények, választások vagy társadalmi témák". A Dash Hudson közösségi média menedzsment cég elemzése szerint a Mosseri bejelentését követő héten a hírfiókok megosztásai, kommentjei, kedvelései, elérése és videónézettsége csökkent. A cég megállapítása szerint 70 nagy hírfiók Instagram-posztjainak - köztük a The Times és az NPR - megosztásai átlagosan 26 százalékkal csökkentek már egy hét után. Az influencerek persze nem örülnek, szerintük a lépések elkerülhetetlenül hatással lesznek arra, hogy a választók mennyire tájékozottak, és messzemenő kihatással lehetnek a média, sőt a demokrácia jövőjére is. Mosseri korábban dicsérte néhány hírcsatorna munkáját, és saját bevallása szerint a Mo News fiókját is követi az Instagramon.

Az Instagram kiindulópontot jelent a hírlevelek és podcastok felé történő terjeszkedéshez, ahol a fiókok pénzt kereshetnek hirdetésekből vagy előfizetésekből. Sok hírcsatorna fizetett szponzori ajánlatokat is elfogad, amelyeket beépítenek az Instagram-posztokba. Amikor a Fehér Ház tavaly ünnepi partit rendezett az internetes influencerek számára, Christian Tom, a Fehér Ház digitális stratégiai irodájának igazgatója, aki segített a parti ötletének kidolgozásában, elmondta, hogy a kormányzat rendszeresen dolgozik együtt Instagram hírportálokkal. "Nagyon sok olyan fiók van, amely híreket és információkat oszt meg, és több millió emberből álló közönséggel rendelkezik, akik esetleg egyébként nem hallanak a Fehér Házról, vagy egyáltalán nem követik az eseményeinket" - mondta. "Minden generáció a maga módján használja ezeket az eszközöket" - mondta.

Az Instagram hírek tartalmát érintő változtatások ellenére is a felhasználók továbbra is látni fogják a híreket azoktól a fiókoktól, amelyeket már követnek, illetve barátaik történetein keresztül. "Mindenki egyfajta műsorszolgáltatóvá vagy információforrássá vált a barátai és a családja számára" - véli Oinounou.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!