SG.hu

Kínából Indiába telepíti át az iPhone 16 akkumulátorok gyártását az Apple

Az Apple azt szeretné, ha a legújabb generációs iPhone-ok akkumulátorai Indiában készülnének, ami része az amerikai technológiai óriás azon törekvésének, hogy diverzifikálja globális ellátási láncát, és kivonja a gyártást Kínából.

A világ legértékesebb vállalata arról tájékoztatta az alkatrész-beszállítókat, hogy a hamarosan megjelenő iPhone 16 akkumulátorát indiai gyárakból szeretné beszerezni. Az akkumulátorgyártókat - például a kínai Desayt - arra ösztönzik, hogy új gyárakat hozzanak létre Indiában, míg a Simplo Technologyt, az Apple egyik tajvani akkumulátor-beszállítóját arra kérték, hogy a jövőbeli megrendelésekhez növelje a termelést Indiában. "Ha minden jól megy az iPhone 16 akkumulátor-ellátással, az Apple azt tervezi, hogy további iPhone-akkumulátorok gyártását helyezi át Indiába" - mondta az egyik, a vállalathoz közel álló személy.

Az indiai kormány egyik minisztere ezen a héten azt nyilatkozta, hogy az Apple japán beszállítója, a TDK 180 hektáros létesítményt hoz létre a Haryana államban található Manesarban, hogy az indiai gyártású iPhone-okban használt akkumulátorcellákat gyártson. Rajeev Chandrasekhar elektronikáért és informatikáért felelős államminiszter az X-en közzétett bejegyzésében gratulált az Apple-nek, a TDK-nak és a helyi tisztviselőknek, amiért lehetővé tették a kormány "célját, hogy elmélyítse az elektronikai gyártási ökoszisztémát Indiában". A TDK közölte, hogy "megkezdte egy üzem építését Indiában az akkumulátorgyártás egy részéhez", és a tervek szerint 2025-ben kezdi meg a gyártást. Az olyan vállalatok, mint a Desay és a Simplo a TDK és társaik által gyártott elektromos cellákat modulokba csomagolják, és elküldik az olyan összeszerelőknek, mint a Foxconn.

Az Apple a Washington és Peking közötti növekvő kereskedelmi feszültségek közepette igyekszik feloldani a gyártás és az ellátási láncok tekintetében évek óta tartó kínai függőségét. Az elmúlt hónapokban az iPhone-gyártó folyamatosan igyekezett növelni a termelést Vietnamban és Indiában, de nehezen tudta megismételni a kínai üzemek méretét, sebességét és egyes esetekben minőségét. Az akkumulátorok Kínán kívüli beszerzésére irányuló legújabb törekvés összhangban van Narendra Modi kormányának "Make in India" gyártási programjával, amely ösztönzőket nyújt a mobiltelefonokba, akkumulátorokba és más célzott ágazatokba befektetni szándékozó vállalatoknak.


A kínai alkatrészgyártó cégeket nem szívesen látják Indiában

Az Apple a legújabb iPhone 15-öt Indiában és Kínában gyártotta a tajvani szerződéses gyártók, a Foxconn, a Pegatron és a Wistron üzemében, amely a Bengaluru melletti mobiltelefon-gyárát az indiai Tatának adja el. A Foxconn, az Apple legnagyobb beszállítója, a vállalat közelmúltbeli bejelentése szerint több mint 1,5 milliárd dollárt tervez befektetni egy új indiai gyártóüzembe. Ipari szakértők és helyi tisztviselők szerint az Apple beszállítóinak még mindig akadályokba ütközik az indiai termelés kiépítése. Az ország 2020-ban szigorúbb szabályokat vezetett be a határ menti országokból érkező külföldi befektetésekre vonatkozóan, miután az indiai és kínai csapatok között halálos összecsapások voltak a kelet-ladakh-i Galwan-völgyben és környékén. Ennek a politikának a részeként az ezen országokból érkező külföldi befektetéseket először a központi kormányzatnak kell jóváhagynia.

India külföldi befektetéseket keres, hogy megerősítse gazdaságát és versenyképes legyen olyan ágazatokban, mint az elektromos járművek és a félvezetők. Az olyan iparágak, mint az elektronikai ipar külföldi finanszírozásának bevonására irányuló erőfeszítései azonban ütköznek a Kínával szembeni szigorúbb álláspontjával. India az elmúlt évben csak azután adott engedélyt az Apple kínai alkatrész-beszállítóinak a tevékenységük megkezdésére, hogy azok helyi vegyesvállalati partnereket biztosítottak maguknak. A Foxconn kínai riválisa, a Luxshare egy helyi tisztviselő szerint nem tudta megszerezni az indiai kormány jóváhagyását egy bővítési tervhez, és ehelyett egy 330 millió dolláros vietnami bővítést jelentett be.

A sencseni székhelyű Sunwoda akkumulátor-gyártó cég Delhi mellett, Uttar Pradeshben üzemeltet egy gyárat, amely az Apple számára szállít akkumulátorokat, és amelyet még azelőtt hoztak létre, hogy a kormány bevezette a kínai befektetésekre vonatkozó korlátozásokat. A Desay, egy kínai vállalat, amely évek óta szállít iPhone-akkumulátorokat, helyi tisztviselők és iparági bennfentesek szerint akadályokba ütközhet, amikor új létesítményeket kíván létrehozni Indiában. "Hallottunk a Desay indiai terjeszkedéséről, de nem hiszem, hogy ez megvalósul. A kínaiaknak gondjaik vannak" - mondta egy neve elhallgatását kérő helyi tisztviselő. Ivan Lam, a Counterpoint elemzője szerint az akkumulátorgyártók számára "előnyt" jelent, hogy korábban építhetnek gyárakat Indiában. "Ha a minőség kielégítő, az Apple azokat részesíti előnyben, akiknek Indiában vannak gyáraik" - tette hozzá.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #8
    Az osszeszerelouzemek a beepitett alkatreszek nagyreszet magyar gyarakbol epitik be. A magyar gyarak hozzaadott erteket termelnek. Nem fogjak a froccsontott alkatreszeket a fel vilagon atvinni ha a froccsonto gyar ott van a kovetkezo utcaban. Btw. elektromos autokban joreszt muanyag es fem froccsontott alkatreszek es fem preselt alkatreszek vannak. Ezeket a hagyomanyos autokhoz is itthon gyartjak, a cel az, hogy az elektromos autokhoz is itthon gyartsak. Nem a kulfoldi cegek, hanem a magyar kis- es kozepvallalkozasok beszallitokent.

    Tehat a cel a valtas a megszuno hagyomanyos autogyarakrol az ujonnan epulo elektromos autogyarakra, hogy a meglevo magyar beszallitoi halozat at tudjon allni az uj gyarak ellatasara. A nem motor jellegu beszallitok (pl. ulesek, fekek) maradnak, a motoralkatresz beszallitoknak pedig valtaniuk kell az eletromos auto alkatresz gyartasara. A froccsonto es femmegmunkalo cegeknek pedig bovules varhato az aksi gyartas miatt, mivel nem csak karosszeria es burkolati elemeket tudnak gyartani, hanem aksi alkatreszeket is.

    Paks2 (es 3) pedig kell, leginkabb azert, hogy 10 ev mulva is legyen aram. Mindezek mellett fel kellene gyorsitani a reaktorok telepiteset, ha kell akkor kisebb meretuek epitesevel strategiai helyszinekre. Ha nincs nemet vezerlesi technologia akkor jobb hijan francia vagy kinai megoldasokkal. (a kis kinai pebble bed reaktorok akar meglevo hoeromuvek melle is telepithetoek a meglevo turbina, generator es alallomas rendszerekre csatlakoztatva)
  • dyra #7
    Nincsen munkaerő. Víz kell hozzá. Hozzáadott érték meg a portaszolgalat lesz meg a takarítás. Áram meg max visontabol. Mert PAKS2 meg vagy 10 év ha elkezdik jövőre.
  • kvp #6
    Munkaero van, ezek jol automatizalhato folyamatok. Viz nem kell hozza annyi, ami kell az kvazi vegtelenszer visszaforgathato. Hozzaadott ertek a froccsontott muanyag hazak es preselt fem elektrodak gyartasa. Ezzel a huzassal a magyar autoipari beszallito szektor megmaradna. Viszont a muanyaggyartashoz olcso koolaj kell, a modern femfeldolgozashoz meg olcso aram. Ha a koolajat ki akarjuk valtani szintetikus muanyaggal meg tobb aram kell. Tehat az ipar jovoje az olcso energia es az energiaigenyes, de keves nyersanyagot es kozepes mennyisegu elomunkat igenylo gyartas. Erre az elektromos jarmugyartas pont jo, csak a kemiat (az elektrolitot es a bevonatokat) hozzak mashonnan, hogy lehetoleg ne itt szennyezzen a banyaszat es a vegyipar.

    Ez nem annyira rossz terv, de kell hozza az olcso alaperomuvi aram (atomeromubol) s a kinai vegyipari termek. Ezeket probalja blokkolni az EU vezetese amerikai nyomasra. Kozben az USA veszi az olcso orosz urant es koolajat, meg a kinai termekeket.
  • dyra #5
    nagy "stratégia". Se munkaerő, se víz, se saját hozzáadott érték, és még a vendégmunkasók is jöhetnek. Biztos sokat agyaltak rajta. Mondjuk annyiban igazuk van máshoz nem értünk csak az ilyen olcsó összeszereléshez. Ha innen nézem nem is volt választásuk.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2023.12.09. 20:03:20
  • kvp #3
    A magyar strategia lenyege az, hogy ha itt szerelik ossze az aksikat, Magyarorszagon gyartott burkolati es kabelezesi elemekkel, akkor mar "Made in EU"-k lennenek, tehat mentesulnenek a kinai termekekre kiszabott buntetovamok alol. Ehhez kell egy olyan EU-s orszag, ahol van autogyartas (hogy ne kelljen sokat szallitani a kesz aksikat) es hajlando beengedni a kinai cegeket. Ennek a ket feltetelnek jelenleg csak Magyarorszag felel meg.

    ps: Most arrol nem is beszelve, hogy ugyan Lego-t sok helyen gyartanak, de Duplo Legot csak Magyarorszagon, mert az osszes Lego gyarbol csak itt tudjak biztositani azt, hogy ha megragja egy kisgyerek az elemeket, akkor nem kap olommergezest a festekektol. Az elvart EU-s minoseg jelenleg csak az EU-ban elerheto, azaz egesz pontosan Kelet-Europaban ahol a meg meglevo EU-s gyarak vannak.
  • zola2000 #3
    Na igen, ha már Magyarországot akkumulátor nagyhatalommá akarják tenni :)
  • barret #2
    Mit képzelsz! Otthon drágább a munkaerő :D
  • NEXUS6 #1
    LOL. Gratulálok a nyugat hihetetlen éleslátást tükröző gazdasági stratégiájához.
    Esetleg "haza"-hozni? ;)