8
-
kvp #8 Az osszeszerelouzemek a beepitett alkatreszek nagyreszet magyar gyarakbol epitik be. A magyar gyarak hozzaadott erteket termelnek. Nem fogjak a froccsontott alkatreszeket a fel vilagon atvinni ha a froccsonto gyar ott van a kovetkezo utcaban. Btw. elektromos autokban joreszt muanyag es fem froccsontott alkatreszek es fem preselt alkatreszek vannak. Ezeket a hagyomanyos autokhoz is itthon gyartjak, a cel az, hogy az elektromos autokhoz is itthon gyartsak. Nem a kulfoldi cegek, hanem a magyar kis- es kozepvallalkozasok beszallitokent.
Tehat a cel a valtas a megszuno hagyomanyos autogyarakrol az ujonnan epulo elektromos autogyarakra, hogy a meglevo magyar beszallitoi halozat at tudjon allni az uj gyarak ellatasara. A nem motor jellegu beszallitok (pl. ulesek, fekek) maradnak, a motoralkatresz beszallitoknak pedig valtaniuk kell az eletromos auto alkatresz gyartasara. A froccsonto es femmegmunkalo cegeknek pedig bovules varhato az aksi gyartas miatt, mivel nem csak karosszeria es burkolati elemeket tudnak gyartani, hanem aksi alkatreszeket is.
Paks2 (es 3) pedig kell, leginkabb azert, hogy 10 ev mulva is legyen aram. Mindezek mellett fel kellene gyorsitani a reaktorok telepiteset, ha kell akkor kisebb meretuek epitesevel strategiai helyszinekre. Ha nincs nemet vezerlesi technologia akkor jobb hijan francia vagy kinai megoldasokkal. (a kis kinai pebble bed reaktorok akar meglevo hoeromuvek melle is telepithetoek a meglevo turbina, generator es alallomas rendszerekre csatlakoztatva) -
dyra #7 Nincsen munkaerő. Víz kell hozzá. Hozzáadott érték meg a portaszolgalat lesz meg a takarítás. Áram meg max visontabol. Mert PAKS2 meg vagy 10 év ha elkezdik jövőre. -
kvp #6 Munkaero van, ezek jol automatizalhato folyamatok. Viz nem kell hozza annyi, ami kell az kvazi vegtelenszer visszaforgathato. Hozzaadott ertek a froccsontott muanyag hazak es preselt fem elektrodak gyartasa. Ezzel a huzassal a magyar autoipari beszallito szektor megmaradna. Viszont a muanyaggyartashoz olcso koolaj kell, a modern femfeldolgozashoz meg olcso aram. Ha a koolajat ki akarjuk valtani szintetikus muanyaggal meg tobb aram kell. Tehat az ipar jovoje az olcso energia es az energiaigenyes, de keves nyersanyagot es kozepes mennyisegu elomunkat igenylo gyartas. Erre az elektromos jarmugyartas pont jo, csak a kemiat (az elektrolitot es a bevonatokat) hozzak mashonnan, hogy lehetoleg ne itt szennyezzen a banyaszat es a vegyipar.
Ez nem annyira rossz terv, de kell hozza az olcso alaperomuvi aram (atomeromubol) s a kinai vegyipari termek. Ezeket probalja blokkolni az EU vezetese amerikai nyomasra. Kozben az USA veszi az olcso orosz urant es koolajat, meg a kinai termekeket. -
dyra #5 nagy "stratégia". Se munkaerő, se víz, se saját hozzáadott érték, és még a vendégmunkasók is jöhetnek. Biztos sokat agyaltak rajta. Mondjuk annyiban igazuk van máshoz nem értünk csak az ilyen olcsó összeszereléshez. Ha innen nézem nem is volt választásuk.
Utoljára szerkesztette: dyra, 2023.12.09. 20:03:20 -
kvp #3 A magyar strategia lenyege az, hogy ha itt szerelik ossze az aksikat, Magyarorszagon gyartott burkolati es kabelezesi elemekkel, akkor mar "Made in EU"-k lennenek, tehat mentesulnenek a kinai termekekre kiszabott buntetovamok alol. Ehhez kell egy olyan EU-s orszag, ahol van autogyartas (hogy ne kelljen sokat szallitani a kesz aksikat) es hajlando beengedni a kinai cegeket. Ennek a ket feltetelnek jelenleg csak Magyarorszag felel meg.
ps: Most arrol nem is beszelve, hogy ugyan Lego-t sok helyen gyartanak, de Duplo Legot csak Magyarorszagon, mert az osszes Lego gyarbol csak itt tudjak biztositani azt, hogy ha megragja egy kisgyerek az elemeket, akkor nem kap olommergezest a festekektol. Az elvart EU-s minoseg jelenleg csak az EU-ban elerheto, azaz egesz pontosan Kelet-Europaban ahol a meg meglevo EU-s gyarak vannak. -
#3 Na igen, ha már Magyarországot akkumulátor nagyhatalommá akarják tenni :) -
#2 Mit képzelsz! Otthon drágább a munkaerő :D -
#1 LOL. Gratulálok a nyugat hihetetlen éleslátást tükröző gazdasági stratégiájához.
Esetleg "haza"-hozni? ;)