SG.hu
A könnyebb használhatóság felé megy el a Tumblr
A mikroblog célja a Twitterről és a Redditről elmenekült felhasználók bevonzása, amihez az egyszerűsítésen át vezet az út.
A Tumblr céges blogján hosszú frissítés jelent meg a platform jövőjéről, utalva a közelgő változásokra, amelyek között szerepel a válasz és a reblog funkciók újratervezése. A Tumblr munkatársai szerint a cél az, hogy a szolgáltatás barátságosabb legyen, ami különösen egy olyan időszakban fontos, amikor rengeteg ember ábrándul ki olyan platformokból, mint a Reddit és a Twitter.
"Ahhoz, hogy a Tumblr növekedni tudjon, javítanunk kell az alapvető élményen, ami a Tumblr-t a felhasználók számára hasznos hellyé teszi. A Tumblr használata bonyolult. Eddig elvártuk a felhasználóktól, hogy saját maguk legyenek a posztjaik kurátorai, ez az elvárás azonban súrlódást hoz a felhasználói élménybe és csak a közönségünk egy kis részének felel meg" - áll a bejegyzésben. "A Tumblr további sikerének garantálása érdekében prioritásként kell kezelnünk az emberek és a tartalom közötti zökkenőmentes kapcsolat elősegítését. Ez magában foglalja az új felhasználók és alkotók vonzását és megtartását, a növekedésük ápolását és a platformmal való gyakori foglalkozás ösztönzését".
A stratégiai változtatásokat több kategóriába csoportosították, többek között "bővítsük az új felhasználók számára a Tumblr felfedezésének és a feliratkozásnak a módjait", valamint "hozzunk létre olyan mintákat, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy folyamatosan visszatérjenek a Tumblrre". A javaslatok némelyike széleskörű, sok pedig egyszerűen csak azt jelzi, hogy a mikroblog kísérletezni kíván a lehetséges fejlesztésekkel. A változások azonban arra utalnak, hogy a Tumblr a mainstream közösségi hálózatok erős versenytársaként akarja pozícionálni magát, különösen az olyan alkotók számára, akik anyagokat szeretnének megosztani a platformon.
A célok között szerepel, hogy az emberek minden alkalommal amikor megnyitják a Tumblr-t vonzó posztokat lássanak. "Fontos cél, hogy javítsuk algoritmikus rangsorolási képességeinket." A meglévő felhasználók számára legnagyobb változás a válasz- és reblog-rendszer tervezett frissítései lehetnek. "A beszélgetéseknél a válaszok és a reblogok jelenlegi módja zavaró az új felhasználók számára" - olvasható a staff blogban.
A Tumblr viharos elmúlt évtizedet tudhat maga mögött: 2013-ban felvásárolta a Yahoo, 2017-ben beolvadt a Verizonba, majd 2019-ben eladták a WordPress.com tulajdonosának, az Automatticnak. Az oldal itt úgy néz ki megtalálta a helyét, és például kitermelt egy nem létező Martin Scorsese-filmet, a Goncsarovot. A mikroblog nagyon erősen vonzza a Twitter és a Reddit felfordulása miatt aggódó felhasználókat, vonzerejének fontos része viszont a személyessége. A közösségi oldalak közül messze a legkevesebb reklám van rajta, és a közösségi feedek megjelenése időrendi, nem pedig egy algoritmus által agyonoptimalizált. Ennélfogva a többi platform függést célzó közösségi élményének lemásolása nem biztos, hogy az, amire a felhasználóik vágynak.
A Tumblr céges blogján hosszú frissítés jelent meg a platform jövőjéről, utalva a közelgő változásokra, amelyek között szerepel a válasz és a reblog funkciók újratervezése. A Tumblr munkatársai szerint a cél az, hogy a szolgáltatás barátságosabb legyen, ami különösen egy olyan időszakban fontos, amikor rengeteg ember ábrándul ki olyan platformokból, mint a Reddit és a Twitter.
"Ahhoz, hogy a Tumblr növekedni tudjon, javítanunk kell az alapvető élményen, ami a Tumblr-t a felhasználók számára hasznos hellyé teszi. A Tumblr használata bonyolult. Eddig elvártuk a felhasználóktól, hogy saját maguk legyenek a posztjaik kurátorai, ez az elvárás azonban súrlódást hoz a felhasználói élménybe és csak a közönségünk egy kis részének felel meg" - áll a bejegyzésben. "A Tumblr további sikerének garantálása érdekében prioritásként kell kezelnünk az emberek és a tartalom közötti zökkenőmentes kapcsolat elősegítését. Ez magában foglalja az új felhasználók és alkotók vonzását és megtartását, a növekedésük ápolását és a platformmal való gyakori foglalkozás ösztönzését".
A stratégiai változtatásokat több kategóriába csoportosították, többek között "bővítsük az új felhasználók számára a Tumblr felfedezésének és a feliratkozásnak a módjait", valamint "hozzunk létre olyan mintákat, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy folyamatosan visszatérjenek a Tumblrre". A javaslatok némelyike széleskörű, sok pedig egyszerűen csak azt jelzi, hogy a mikroblog kísérletezni kíván a lehetséges fejlesztésekkel. A változások azonban arra utalnak, hogy a Tumblr a mainstream közösségi hálózatok erős versenytársaként akarja pozícionálni magát, különösen az olyan alkotók számára, akik anyagokat szeretnének megosztani a platformon.
A célok között szerepel, hogy az emberek minden alkalommal amikor megnyitják a Tumblr-t vonzó posztokat lássanak. "Fontos cél, hogy javítsuk algoritmikus rangsorolási képességeinket." A meglévő felhasználók számára legnagyobb változás a válasz- és reblog-rendszer tervezett frissítései lehetnek. "A beszélgetéseknél a válaszok és a reblogok jelenlegi módja zavaró az új felhasználók számára" - olvasható a staff blogban.
A Tumblr viharos elmúlt évtizedet tudhat maga mögött: 2013-ban felvásárolta a Yahoo, 2017-ben beolvadt a Verizonba, majd 2019-ben eladták a WordPress.com tulajdonosának, az Automatticnak. Az oldal itt úgy néz ki megtalálta a helyét, és például kitermelt egy nem létező Martin Scorsese-filmet, a Goncsarovot. A mikroblog nagyon erősen vonzza a Twitter és a Reddit felfordulása miatt aggódó felhasználókat, vonzerejének fontos része viszont a személyessége. A közösségi oldalak közül messze a legkevesebb reklám van rajta, és a közösségi feedek megjelenése időrendi, nem pedig egy algoritmus által agyonoptimalizált. Ennélfogva a többi platform függést célzó közösségi élményének lemásolása nem biztos, hogy az, amire a felhasználóik vágynak.