SG.hu
HiFi audió szolgáltatást indít a Spotify
Több évvel az eredeti bejelentés után a Spotify végre elindítja a veszteségmentes zenei streaminget biztosító HiFi adást. A "Supremium" csomag többe kerülhet, mint a jelenlegi havi 10 dolláros prémium.
A vállalat azért indítja el ezt az új csomagot, hogy növelje bevételeit, és megnyugtassa az áremelést kérő befektetőket. A tervezet a hangoskönyvekhez való hozzáférést is magában foglalja majd, és először az Egyesült Államokon kívüli piacokon indul, majd várhatóan októberben oda is eljut. Ezzel együtt a jelenlegi prémium szint erősödni fog, az előfizetők számára kibővített hozzáférést biztosít majd hangoskönyvekhez, vagy meghatározott havi óraszámig vagy adott mennyiségű könyvig. A veszteségmentes szint a CD-minőséggel kezdődik - 16 bit 44,1 kHz-en, és egészen 24 bit 48 kHz-ig terjed. Az audiofilok választhatják a nagy felbontású veszteségmentes változatot is, amely 24 bites 192 kHz-es frekvenciáig terjed.
A vállalat először még 2021-ben jelentette be a HiFi adást, a bevezetés azonban késett. Tavaly Daniel Ek vezérigazgató utalt arra, hogy a bevezetést licencproblémák miatt tolták el, jóval többet kell ilyen számokért fizetni a jogtulajdonosknak. Nem sokkal a Spotify bejelentése után, 2021 májusában az Apple bevezette a veszteségmentes zenék támogatását az Apple Music teljes, több mint 75 millió dalból álló katalógusában további költségek nélkül. Ezzel egy időben az Amazon is kiterjesztette a Prime Music előfizetést a HiFi zenékre. Tavaly az Apple Music 10 dollárról 11 dollárra emelte a havi előfizetési díjat. Az év elején az Amazon is hasonló változtatást hajtott végre a Music Unlimited csomagon. A Spotify továbbra is havi 10 dollárért kínálja prémium csomagját, de egyes országokban megemelte az alap előfizetés árát.
A Spotify a 2023 első negyedévi eredménybeszámolója során bejelentette, hogy több mint 500 millió havi aktív felhasználója és több mint 210 millió prémium előfizetője van. A drágább csomag célja nem az előfizetői létszám bővítése, hanem az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel növelése, és hozzáadott értéket jelenthet azoknak, akik veszteségmentes zenéhez szeretnének hozzáférni a Spotify-tól. A bevezetés leginkább a Tidal zenei streaming szolgáltatás fenyegetésének ellensúlyozásához szükséges, amely magasabb minőségű streamekkel szolgálja ki az audiofileket. Bár a Tidal az előfizetők számát tekintve nem igazán tud versenyezni az iparág vezető zenei streaming szolgáltatásaival, fennmaradása azt jelzi, hogy van igény a jobb minőségű zenére.
A vállalat azért indítja el ezt az új csomagot, hogy növelje bevételeit, és megnyugtassa az áremelést kérő befektetőket. A tervezet a hangoskönyvekhez való hozzáférést is magában foglalja majd, és először az Egyesült Államokon kívüli piacokon indul, majd várhatóan októberben oda is eljut. Ezzel együtt a jelenlegi prémium szint erősödni fog, az előfizetők számára kibővített hozzáférést biztosít majd hangoskönyvekhez, vagy meghatározott havi óraszámig vagy adott mennyiségű könyvig. A veszteségmentes szint a CD-minőséggel kezdődik - 16 bit 44,1 kHz-en, és egészen 24 bit 48 kHz-ig terjed. Az audiofilok választhatják a nagy felbontású veszteségmentes változatot is, amely 24 bites 192 kHz-es frekvenciáig terjed.
A vállalat először még 2021-ben jelentette be a HiFi adást, a bevezetés azonban késett. Tavaly Daniel Ek vezérigazgató utalt arra, hogy a bevezetést licencproblémák miatt tolták el, jóval többet kell ilyen számokért fizetni a jogtulajdonosknak. Nem sokkal a Spotify bejelentése után, 2021 májusában az Apple bevezette a veszteségmentes zenék támogatását az Apple Music teljes, több mint 75 millió dalból álló katalógusában további költségek nélkül. Ezzel egy időben az Amazon is kiterjesztette a Prime Music előfizetést a HiFi zenékre. Tavaly az Apple Music 10 dollárról 11 dollárra emelte a havi előfizetési díjat. Az év elején az Amazon is hasonló változtatást hajtott végre a Music Unlimited csomagon. A Spotify továbbra is havi 10 dollárért kínálja prémium csomagját, de egyes országokban megemelte az alap előfizetés árát.
A Spotify a 2023 első negyedévi eredménybeszámolója során bejelentette, hogy több mint 500 millió havi aktív felhasználója és több mint 210 millió prémium előfizetője van. A drágább csomag célja nem az előfizetői létszám bővítése, hanem az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel növelése, és hozzáadott értéket jelenthet azoknak, akik veszteségmentes zenéhez szeretnének hozzáférni a Spotify-tól. A bevezetés leginkább a Tidal zenei streaming szolgáltatás fenyegetésének ellensúlyozásához szükséges, amely magasabb minőségű streamekkel szolgálja ki az audiofileket. Bár a Tidal az előfizetők számát tekintve nem igazán tud versenyezni az iparág vezető zenei streaming szolgáltatásaival, fennmaradása azt jelzi, hogy van igény a jobb minőségű zenére.