Berta Sándor

Mindenféle típusú audio­tartalmat kínálna a Spotify

A zeneszámok, a rádióadások, a podcastok és a hangoskönyvek egyaránt fontosak a szolgáltató számára.

A Spotify tavaly - a története során először - több mint egymilliárd euró reklámbevételt könyvelhetett el. Mindez elsősorban az elindított podcast-offenzívának volt köszönhető. Michael Krause, a vállalat európai vezetője elmondta, hogy soha nem csupán zenei stream-szolgáltatóként tekintettek magukra és jó úton vannak afelé, hogy a jövőben minden típusú audiotartalmat tudjanak kínálni.

Jelenleg 381 millió havonta aktív hallgatójuk van és 172 millió előfizetőjük. Ez utóbbi és a hirdetési bevételek növekedése is mindenekelőtt a podcastok, ezen belül is az exkluzív adások megjelenésének és elterjedésének köszönhető. Az exkluzív adások ugyanis nagyon vonzók a reklámpartnerek számára. Krause rámutatott, hogy a rádióhirdetések globális piaca nagyon nagy, ugyanakkor rendkívül alábecsülik annak ellenére, hogy továbbra is egy milliárdos piac.

A podcast-piac lehetővé teszi a zeneipartól való függőség csökkentését. A Spotify folyamatosan terjeszkedik, tavaly novemberben vásárolta meg a Findaway nevű hangoskönyv-disztribútort, majd 2021 decemberében a Whooshkaa platformot, amely lehetővé teszi a rádióadások podcastokká való átalakítását. Az utóbbi technikát a Megaphone nevű értékesítési platformba integrálják. Az utóbbiért a Spotify 2020 végén 235 millió dollárt fizetett. Krause szerint a fiatalok már nem egyetlen együtteshez kötődnek, sokkal inkább hangulatokhoz és számos művésznek van a platformon internetes boltja.

A területen vita van a zenei- és audiostream-piaci árképzésről. A menedzser úgy vélte, hogy már csak az infláció miatt is az áraknak a legtöbb országban nagyobbaknak kellene lenniük. A stream-piacban lévő potenciál nagy, sokan nem használják még ezeket a szolgáltatásokat. Telített piacnak Európában Hollandia, Nagy-Britannia és a skandináv államok számítanak. Dél- és Kelet-Európa, valamint Oroszország még csak most kezdi felfedezni a területet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • SanMaster #2
    Én ezért mondtam le a Spotify-t. A gusztustalan podcast nyomulás miatt! Amikor indult, belehalgattam mindenféle podcastba, az lett a vége, ha beléptem a Spotify-ba 3 soron keresztül ajánlgatta az új epizódokat, meg podcastokat. Nem lehet kikapcsolni vagy eltüntetni, se leiratkozni. Ha egyszer belehalgattál valamibe 5 percet nyomják az arcodba. Plusz jönnek az értesítések. Írtam a supportnak, hogy ezt mégis hogy képzelik… Az volt a válasz - komolyan - hogy csináljak egy új accountot, mert nem lehet kikapcsolni, se leiratkozni podcastról… (https://community.spotify.com/t5/Other-Podcasts-Partners-etc/Can-t-remove-podcast-from-quot-your-shows-quot/td-p/5238433)
  • felemelő #1
    Fogadjunk: ők árat akarnak emelni, a vevők meg nem akarják ezt, arra hivatkozva, hogy így is elég nagy a profitjuk.