SG.hu
Átlépte az 500 milliós felhasználószámot a Spotify
Még nagyobb örömöt okoz a cégnél, hogy az előfizetők száma 210 millióra nőtt.
A Spotify saját adatai szerint március 31-én több mint félmilliárd ember, egészen pontosan 515 millió használta havonta a streaming szolgáltatást. Ez 22 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest, illetve 5 százalékos növekedés az elmúlt negyedévhez képest. A Spotify szerint a felhasználók száma 15 millióval haladta meg az előrejelzést. Daniel Ek vezérigazgató úgy nyilatkozott, hogy a szolgáltatás történetében a második legjobb negyedéves növekedésnek örülhetnek. A fizetős előfizetők száma eközben 210 millióra nőtt, ami 15 százalékos növekedés az előző évhez képest.
Az audio streaming szolgáltatás egy racionalizálással és költségcsökkentéssel teli negyedév során érte el ezt a mérföldkövet. Január végén a vállalat bejelentette, hogy globális alkalmazotti létszámának 6 százalékát elbocsátja, ami a becslések szerint közel 600 ember kirúgását jelentette. Nemrég a Spotify azt is bejelentette, hogy leállít néhány mellékprojektet, köztük a Clubhouse stílusú Spotify Live hangalkalmazást és a Heardle zenei játékot. Daniel Ek vezérigazgató a vállalat legutóbbi eredménybeszámolóján elmondta, hogy a Spotify 2023-ra vonatkozó legfontosabb prioritásai a "sebesség és a hatékonyság".
Mindezek ellenére a Spotify 225 millió euró nettó veszteséget jelentett be a 2023-as első negyedévre vonatkozóan. (Az előző év azonos időszakában 131 millió eurós nettó nyereséget értek el.) Az ehhez hasonló eredmények nem szokatlanok egy olyan vállalatnál, amely a növekedést helyezi előtérbe a negyedéves nyereséggel szemben. Az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel 1 százalékkal, 4,32 euróra csökkent, ami valószínűleg annak köszönhető, hogy a Spotify kedvezményes és alacsonyabb árakat számít fel az ügyfelek új piacokon való megnyerése érdekében.
A közlemény nem említi, hogy mikor indulhat el a Spotify magasabb minőségű HiFi adása. A vállalat több mint két évvel ezelőtt jelentette be azt, és akkor azt mondták, hogy CD-minőségű, veszteségmentes hanganyagot kínálnak majd a felhasználók számára. A HiFi állítólag technikai szempontból készen áll, de a pletykák szerint a Spotify eredeti terveit, miszerint azért felárat kérnek, aláásta, hogy a versenytársak - az Apple és az Amazon - veszteségmentes streameket kínálnak a felhasználóknak külön költség nélkül. A Spotify társelnöke nemrég azt nyilatkozta, hogy a veszteségmentes funkció "valamikor" jön majd, de még nem tudja mikor.
Széles körben úgy tartják, hogy a Spotify rendelkezik a legtöbb fizető felhasználóval a zenei streamingszolgáltatások közül, bár az Apple és az Amazon már évek óta nem adtak ki hivatalosan hasonló adatokat. A havi aktív felhasználók számát tekintve a Spotify 515 milliója a Tencent Music Entertainment alkalmazásainak 567 milliós havi aktív felhasználójához mérhető, vagy ahhoz a több mint kétmilliárd felhasználóhoz, akik a YouTube szerint látogatják a platformjukat zenefogyasztás céljából. Ezek a számok azonban nyilvánvalóan nem hasonlíthatók össze közvetlenül, mert előbbinél három különböző streaming szolgáltatásról van szó (QQ Music, Kugou és Kuwo), utóbbi pedig elsősorban a felhasználók által feltöltött videókra épül, de mellesleg zenét is tartalmaz.
A Spotify saját adatai szerint március 31-én több mint félmilliárd ember, egészen pontosan 515 millió használta havonta a streaming szolgáltatást. Ez 22 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest, illetve 5 százalékos növekedés az elmúlt negyedévhez képest. A Spotify szerint a felhasználók száma 15 millióval haladta meg az előrejelzést. Daniel Ek vezérigazgató úgy nyilatkozott, hogy a szolgáltatás történetében a második legjobb negyedéves növekedésnek örülhetnek. A fizetős előfizetők száma eközben 210 millióra nőtt, ami 15 százalékos növekedés az előző évhez képest.
Az audio streaming szolgáltatás egy racionalizálással és költségcsökkentéssel teli negyedév során érte el ezt a mérföldkövet. Január végén a vállalat bejelentette, hogy globális alkalmazotti létszámának 6 százalékát elbocsátja, ami a becslések szerint közel 600 ember kirúgását jelentette. Nemrég a Spotify azt is bejelentette, hogy leállít néhány mellékprojektet, köztük a Clubhouse stílusú Spotify Live hangalkalmazást és a Heardle zenei játékot. Daniel Ek vezérigazgató a vállalat legutóbbi eredménybeszámolóján elmondta, hogy a Spotify 2023-ra vonatkozó legfontosabb prioritásai a "sebesség és a hatékonyság".
Mindezek ellenére a Spotify 225 millió euró nettó veszteséget jelentett be a 2023-as első negyedévre vonatkozóan. (Az előző év azonos időszakában 131 millió eurós nettó nyereséget értek el.) Az ehhez hasonló eredmények nem szokatlanok egy olyan vállalatnál, amely a növekedést helyezi előtérbe a negyedéves nyereséggel szemben. Az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel 1 százalékkal, 4,32 euróra csökkent, ami valószínűleg annak köszönhető, hogy a Spotify kedvezményes és alacsonyabb árakat számít fel az ügyfelek új piacokon való megnyerése érdekében.
A közlemény nem említi, hogy mikor indulhat el a Spotify magasabb minőségű HiFi adása. A vállalat több mint két évvel ezelőtt jelentette be azt, és akkor azt mondták, hogy CD-minőségű, veszteségmentes hanganyagot kínálnak majd a felhasználók számára. A HiFi állítólag technikai szempontból készen áll, de a pletykák szerint a Spotify eredeti terveit, miszerint azért felárat kérnek, aláásta, hogy a versenytársak - az Apple és az Amazon - veszteségmentes streameket kínálnak a felhasználóknak külön költség nélkül. A Spotify társelnöke nemrég azt nyilatkozta, hogy a veszteségmentes funkció "valamikor" jön majd, de még nem tudja mikor.
Széles körben úgy tartják, hogy a Spotify rendelkezik a legtöbb fizető felhasználóval a zenei streamingszolgáltatások közül, bár az Apple és az Amazon már évek óta nem adtak ki hivatalosan hasonló adatokat. A havi aktív felhasználók számát tekintve a Spotify 515 milliója a Tencent Music Entertainment alkalmazásainak 567 milliós havi aktív felhasználójához mérhető, vagy ahhoz a több mint kétmilliárd felhasználóhoz, akik a YouTube szerint látogatják a platformjukat zenefogyasztás céljából. Ezek a számok azonban nyilvánvalóan nem hasonlíthatók össze közvetlenül, mert előbbinél három különböző streaming szolgáltatásról van szó (QQ Music, Kugou és Kuwo), utóbbi pedig elsősorban a felhasználók által feltöltött videókra épül, de mellesleg zenét is tartalmaz.