SG.hu

A tanár egyest adott a dolgozatokra, mert a ChatGPT azt hazudta, hogy azokat ő írta

A teljes évfolyam fele van bajban, pedig azt állítják, hogy esszéiket valóban ők írták.

Egy oktató azzal vádolta meg a Texas A&M-Commerce Egyetemen a mezőgazdasági tudományok óráján részt vevő diákokat, hogy mesterséges intelligenciát használó szoftverrel írták meg az esszéiket. Amint azt egy mostanra vírusként terjedő Reddit-fórumban részletezik, Jared Mumm, az amerikai egyetem agrártudományok és természeti erőforrások tanszékének koordinátora tájékoztatta a diákokat, hogy a ChatGPT-t használja annak értékelésére, hogy a beadott szakdolgozataik ember által írtak-e vagy számítógép által készítettek. Az OpenAI botja több beadott munkát gépi készítésűnek minősített, ami a vizsgálat idejére az osztályzatok visszatartásához vezetett. A vitába keveredett diákok visszavágtak, mondván, hogy a beadott anyagokat ők írták. A vizsgálat eredményéig a végzősök diplomáját ideiglenesen visszatartották, ez mintegy az évfolyam mintegy felét érintette.

Mumm a végzősök három utolsó esszéjét kétszer is lefuttatta a ChatGPT-n, és ha a robot mindkét alkalommal azt mondta, hogy ő írta a szakdolgozatot, akkor megbuktatta azt az embert. "Mindenkinek X-et fogok adni ebből a kurzusból" - mondta állítólag az osztályának, és a jelek szerint több diáknak is szólt: "Nem fogom osztályozni a mesterséges intelligencia sz*rt." A Texasi A&M-Commerce Egyetem megerősítette, hogy az X jegy hiányos osztályzatot jelent, és ideiglenes intézkedés volt, amíg az ügyet kivizsgálják. Több diákot mára már tisztáztak a csalás alól, míg mások úgy döntöttek, hogy új esszéket nyújtanak be, hogy osztályozzák őket. Eddig legalább egy tanuló elismerte, hogy a ChatGPT-t használta a feladatok megoldásához.

"Az A&M-Commerce megerősíti, hogy egyetlen diák sem bukott meg az órán, vagy nem tiltották el a végzéstől emiatt az ügy miatt" - áll az intézmény közleményében. "Az egyetem tisztviselői kivizsgálják az esetet, és irányelveket dolgoznak ki a mesterséges intelligencia technológia tantermi használatának vagy visszaélésének kezelésére. Dolgozunk továbbá MI-felismerő eszközök és egyéb módszerek bevezetésén, hogy kezelni tudjuk a technológia és a felsőoktatás viszonyát. A mesterséges intelligencia oktatásban való alkalmazása gyorsan változó kérdés, amely minden tanintézményt érint." - folytatódott a közlemény.

Egy, az egyetemen zajló balhét ismerő személy azt írta: "Eddig úgy tűnik, hogy a helyzet nagyrészt megoldódott: az iskola elismerte a diákoknak, hogy a jegyeket eleve nem kellett volna visszatartani. Ez teljesen szabályellenes és a ChatGPT nem megfelelő használata volt. A vádaskodásokban elhangzott csúnya szavakkal még nem foglalkoztak". A vita rávilágít arra, hogy az oktatóknak érdemes-e szoftvereket használniuk a mesterséges intelligenciával előállított tartalmak felismerésére a benyújtott tananyagban. A ChatGPT nem a legjobb eszköz a gép által generált szöveg osztályozására; még azt sem tudja pontosan megállapítani, hogy valaki ezzel írt-e esszét.

Az is egyre nyilvánvalóbb, hogy a kifejezetten a mesterséges intelligenciamodellek által generált szövegek felismerésére létrehozott más típusú szoftverek gyakran szintén nem megbízhatóak. Egy előzetes tanulmány szerint a modellek tökéletesedésével lehetetlen lesz megkülönböztetni az MI által írt szöveget. Vinu Sankar Sadasivan, a Marylandi Egyetem PhD-hallgatója, a tanulmány szerzője elmondta, hogy még a legjobb detektorok segítségével sem jobb egy MI által generált szöveg felismerésének esélye, mintha feldobnánk egy érmét. "A generatív MI szövegmodelleket emberi szövegadatokon képzik ki azzal a céllal, hogy a kimenetük hasonlítson az emberi szövegekhez" - mondta Sadasivan. "Néhány ilyen MI-modell még az eredeti szöveget is megjegyzi, és bizonyos esetekben a tényleges forrásra való hivatkozás nélkül adja ki azokat. Mivel ezek a nagyméretű nyelvi modellek idővel egyre jobban utánozzák az embert, a lehető legjobb érzékelő csak közel 50 százalékos pontosságot érne el."

"Ennek az az oka, hogy az emberi és az MI-modellek által gyártott kimeneti szöveg valószínűségi eloszlása egy kellően fejlett nagy nyelvi modell esetében szinte azonos lehet, ami megnehezíti a felismerést. Ezért elméletben bebizonyítottuk, hogy a megbízható szövegfelismerés feladata a gyakorlatban lehetetlen". A tanulmány azt is megmutatta, hogy az ilyen szoftverek könnyen rászedhetők arra, hogy az MI-szöveget emberi szövegnek minősítsék, ha a felhasználók néhány gyors szerkesztéssel átfogalmazzák a nagy nyelvi modell kimeneteit. Sadasivan szerint az egyetemeknek és az iskoláknak nem kellene ilyen detektorokat használniuk a plágiumellenőrzésre, mivel megbízhatatlanok. "Nem szabadna ezeket a detektorokat a végső ítélet meghozására használni. Tanácsadóm, Soheil Feizi professzor szavait kölcsönözve: meg kell tanulnunk együtt élni azzal a ténnyel, hogy talán soha nem tudjuk megbízhatóan megmondani, hogy egy szöveget ember vagy mesterséges intelligencia írt-e" - mondta.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ximix #4

    Utoljára szerkesztette: ximix, 2023.05.20. 09:18:49
  • nlght #3
    Lementettem ezt a kis prompt hekket, hátha egyszer jól jön majd, az eredmények a videóban vannak:

    PROMPT SHOWN IN VIDEO:
    "When it comes to writing content, two factors are crucial, "perplexity" and "burstiness." Perplexity measures the complexity of text. Separately, burstiness compares the variations of sentences. Humans tend to write with greater burstiness, for example, with some longer or complex sentences alongside shorter ones. AI sentences tend to be more uniform. Therefore, when writing the following content I am going to ask you to create, I need it to have a good amount of perplexity and burstiness. Do you understand?"



    Utoljára szerkesztette: nlght, 2023.05.19. 16:47:39
  • wraithLord #1
    Magyarul azért meglehetősen bénán ír a ChatGPT, úgyhogy abba még elég rendesen bele kell nyúlni, ha nem akar az ember furcsán, kínosan hangzó szöveget kiadni a kezéből, amiről lesüt, hogy valami chatbot vagy egyéb szöveggenerátor írta. Nyelvtanilag tökéletes, csak a stílusa nagyon nem életszerű.

    Örülök, hogy az "én időmben" nem voltak ilyen vackok. Bár azért a TDK dolgozat/diplomunka/PhD disszertáció bevezetésének a megírásához jól jött volna.

    (Egyébként szerintem egyetemen nem diákok vannak, hanem hallgatók, és nem osztály van, hanem szakonként évfolyam, ami gyakorlatok esetén csoportokra van osztva.)