Berta Sándor
Káros a házi feladatok online megoldása
Az internet és az okostelefon használata rosszabb jegyeket és memóriát eredményez.
A Rutgers Egyetem kutatója a tanulmányában megállapította, hogy azzal, hogy sok diák kényelmi szempontokból vagy lustaságból a világháló és az okostelefonok segítségével oldja meg a házi feladatait, nagyon rosszat tesz magának. Ez a gyakorlat ugyanis azt eredményezi, hogy ugyan az érintettek gyorsan megtalálják a házi feladataik megoldását az interneten, de hosszú távon mégis romlanak a jegyeik és ezzel párhuzamosan a memóriájuk is. Az utóbbi hatásért elsősorban az intenzív okostelefon-használat a felelős.
Arnold Glass, az egyetem művészeti és tudományos iskolájának professzora kijelentette, hogy ha egy tanuló úgy oldja meg a házi feladatait, hogy minden választ a világhálóról szed össze, akkor elvileg a korrekt megoldásokat találja meg és jobb jegyeket kap, de a valóságban emiatt az illető szinte azonnal el is felejti a kérdéseket és a válaszokat. Ezért az egyébként nagyon hasznos dolognak tekinthető házi feladatok értelmetlen rituálévá válnak, amelyek semennyit sem segítenek a későbbi vizsgákra való felkészülésben.
A házi feladatok elvileg azért vannak, hogy a tanulókat önálló gondolkodásra és feladatmegoldásra ösztönözzék. Annál, aki először elgondolkodik kérdéseken és csak utána megy fel a világhálóra azért, hogy ellenőrizze a válaszait, nagyobb az esélye annak, hogy meg tudja jegyezni a válaszokat. Ez pedig hosszú távú pozitív hatásként kihathat a vizsgaeredményeire is.
A tudós összesen 11 év 11 kurzusában 2433 diák gyakorlatát vizsgálta meg és összesen több mint 232 házi feladat eredményeit értékelte ki. Az utóbbiak azt mutatták, hogy azok, akik a válaszaikat az internetről szerezték be, sokkal rosszabb eredményeket értek el a vizsgákon. Emellett még egy dolog látható volt: az elmúlt években nagy mértékben nőtt az okostelefonok használata a házi feladatok megoldásában. Amíg 2008-ban még csak a hallgatók 14 százaléka ért el rosszabb eredményeket a vizsgák során, mint a házi feladatok megoldásakor, addig 2017-ben ez az arány már 55 százalék volt.
A Rutgers Egyetem kutatója a tanulmányában megállapította, hogy azzal, hogy sok diák kényelmi szempontokból vagy lustaságból a világháló és az okostelefonok segítségével oldja meg a házi feladatait, nagyon rosszat tesz magának. Ez a gyakorlat ugyanis azt eredményezi, hogy ugyan az érintettek gyorsan megtalálják a házi feladataik megoldását az interneten, de hosszú távon mégis romlanak a jegyeik és ezzel párhuzamosan a memóriájuk is. Az utóbbi hatásért elsősorban az intenzív okostelefon-használat a felelős.
Arnold Glass, az egyetem művészeti és tudományos iskolájának professzora kijelentette, hogy ha egy tanuló úgy oldja meg a házi feladatait, hogy minden választ a világhálóról szed össze, akkor elvileg a korrekt megoldásokat találja meg és jobb jegyeket kap, de a valóságban emiatt az illető szinte azonnal el is felejti a kérdéseket és a válaszokat. Ezért az egyébként nagyon hasznos dolognak tekinthető házi feladatok értelmetlen rituálévá válnak, amelyek semennyit sem segítenek a későbbi vizsgákra való felkészülésben.
A házi feladatok elvileg azért vannak, hogy a tanulókat önálló gondolkodásra és feladatmegoldásra ösztönözzék. Annál, aki először elgondolkodik kérdéseken és csak utána megy fel a világhálóra azért, hogy ellenőrizze a válaszait, nagyobb az esélye annak, hogy meg tudja jegyezni a válaszokat. Ez pedig hosszú távú pozitív hatásként kihathat a vizsgaeredményeire is.
A tudós összesen 11 év 11 kurzusában 2433 diák gyakorlatát vizsgálta meg és összesen több mint 232 házi feladat eredményeit értékelte ki. Az utóbbiak azt mutatták, hogy azok, akik a válaszaikat az internetről szerezték be, sokkal rosszabb eredményeket értek el a vizsgákon. Emellett még egy dolog látható volt: az elmúlt években nagy mértékben nőtt az okostelefonok használata a házi feladatok megoldásában. Amíg 2008-ban még csak a hallgatók 14 százaléka ért el rosszabb eredményeket a vizsgák során, mint a házi feladatok megoldásakor, addig 2017-ben ez az arány már 55 százalék volt.