Berta Sándor

Káros a házi feladatok online megoldása

Az internet és az okostelefon használata rosszabb jegyeket és memóriát eredményez.

A Rutgers Egyetem kutatója a tanulmányában megállapította, hogy azzal, hogy sok diák kényelmi szempontokból vagy lustaságból a világháló és az okostelefonok segítségével oldja meg a házi feladatait, nagyon rosszat tesz magának. Ez a gyakorlat ugyanis azt eredményezi, hogy ugyan az érintettek gyorsan megtalálják a házi feladataik megoldását az interneten, de hosszú távon mégis romlanak a jegyeik és ezzel párhuzamosan a memóriájuk is. Az utóbbi hatásért elsősorban az intenzív okostelefon-használat a felelős.

Arnold Glass, az egyetem művészeti és tudományos iskolájának professzora kijelentette, hogy ha egy tanuló úgy oldja meg a házi feladatait, hogy minden választ a világhálóról szed össze, akkor elvileg a korrekt megoldásokat találja meg és jobb jegyeket kap, de a valóságban emiatt az illető szinte azonnal el is felejti a kérdéseket és a válaszokat. Ezért az egyébként nagyon hasznos dolognak tekinthető házi feladatok értelmetlen rituálévá válnak, amelyek semennyit sem segítenek a későbbi vizsgákra való felkészülésben.

A házi feladatok elvileg azért vannak, hogy a tanulókat önálló gondolkodásra és feladatmegoldásra ösztönözzék. Annál, aki először elgondolkodik kérdéseken és csak utána megy fel a világhálóra azért, hogy ellenőrizze a válaszait, nagyobb az esélye annak, hogy meg tudja jegyezni a válaszokat. Ez pedig hosszú távú pozitív hatásként kihathat a vizsgaeredményeire is.

A tudós összesen 11 év 11 kurzusában 2433 diák gyakorlatát vizsgálta meg és összesen több mint 232 házi feladat eredményeit értékelte ki. Az utóbbiak azt mutatták, hogy azok, akik a válaszaikat az internetről szerezték be, sokkal rosszabb eredményeket értek el a vizsgákon. Emellett még egy dolog látható volt: az elmúlt években nagy mértékben nőtt az okostelefonok használata a házi feladatok megoldásában. Amíg 2008-ban még csak a hallgatók 14 százaléka ért el rosszabb eredményeket a vizsgák során, mint a házi feladatok megoldásakor, addig 2017-ben ez az arány már 55 százalék volt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • wraithLord #7
    De ez egy amerikai kutatás, ott meg gondolom nem a volt keleti blokk országainak, pontosabban Magyarország oktatási gyakorlatát nézték.
  • Akva #6
    "A házi feladatok elvileg azért vannak, hogy a tanulókat önálló gondolkodásra és feladatmegoldásra ösztönözzék."

    A fene se tudja, de inkább úgy van ez, hogy előre meg is mondják, hogyan KELL megoldani ezeket a feladatokat, és aki másképpen oldja meg, azt még meg is róják érte. Aki gondolkodik, és nem az elvárt választ adja, azt lepontozzák. Legjobb péda 1956. Rendszerváltás előtt ellenforradalmat, most meg forradalmat kell rá mondani. Aki mást mond, az aligha lehet ötös. Saját gondolatnak nincs helye.
    Utoljára szerkesztette: Akva, 2020.08.24. 04:52:28
  • Gabbbbbbbbbbbb #4
    Itt csak az a félnivaló, hogy esetleg már középiskolásokat is félév végi vizsgázásra kell majd kényszeríteni, ha Korona helyzet nem oldódik meg.
  • M2 #3
    Igen, sokszor az adott témára fordított idő számít. Régen a fizika tanárunk dolgozat elején talált az egyik srácnál egy puskát, amin apró méretben rajta volt az egész téma. Meg is dicsérte és közölte, hogy neki kettesnél rosszabb már nem lehet a jegye, mert látszik, hogy időt szánt rá. (Hármas lett)
  • Negritis #2
    ez ugyanaz mint akik szünetben óra előtt másolták a házit
    persze hogy nem tanultak semmit belőle
  • wraithLord #1
    Tehát a művész azt szeretné mondani, hogy aki mindent kipuskázik valahonnan, az nem tanul belőle semmit. Nemár! :O

    Nem a házifeladatok online megoldása káros, hanem a házifeladatok online kipuskázása nem vezet eredményre, legalábbis ami a tanuló szellemi fejlődését illeti.

    Akkor tehát amikor régen egymásról másolták a gyerekek a házifeladatot, vagy órán a házifeladat ellenőrzésénél gyorsan beírták a megoldásokat, akkor ők sem tanultak belőle semmit? Pedig eddig azt hittem, de. Még szerencse, hogy van az internet, ami rávilágít az ilyen tévedésekre.

    Igaz, ez az egész érdeklődés kérdése is. Más az, ha gyorsan kimásolja valahonnan, hogy gyorsan túllegyen rajta, és más az, ha el is gondolkozik rajta, mielőtt megcsinálná a feladatot az internetes forrás alapján.
    Utoljára szerkesztette: wraithLord, 2020.08.20. 13:00:00