SG.hu

Szép lassan a káoszba süllyed a Twitter

Most már egyáltalán nem lehet megállapítani egy fiókról, hogy ki áll mögötte, a moderátorokat kirúgták és rengetegen törlik magukat. Mostantól a fiókok azért rendelkeznek kék pipával mert előfizettek rá, nem pedig azért, mert a Twitter azt szeretné, hogy tudd, hogy valódiak.

A Twitter felhasználói napról-napra egyre nagyobb káoszban találják magukat, de ehhez az elmúlt hónapokban Elon Musk vezérigazgató alatt már hozzászokhattak. A hírességek, újságírók és állami hivatalok elveszítették az azonosításukra szolgáló kék pipát, ellenben ál-fiókok elkezdtek fizetni azért, hogy nekik legyen saját. A hagyományos ellenőrzés megszűnése egy radikálisan más információs rendszer kezdetét jelenti a Twitteren, amelyet a korábban a kínai és az orosz propaganda azonosítására használt címkék eltávolítása jellemez, valamint a vállalat azon igyekezete, hogy egyes magas rangú személyiségeket - például Ferenc pápát - egyenként újra ellenőrizze.

A médiaszervezetek széles köre elvesztette arany jelvényét, amelyeket Musk csapata alig néhány hónapja vezetett be a hagyományos márkahitelesítés alternatívájaként. Ez azt mutatja, hogy ezek a szervezetek nyilvánvalóan nem voltak hajlandóak havi 1000 dollárt fizetni érte. Több prominens Twitter-felhasználó - köztük LeBron James, William Shatner és Stephen King - is megtagadta a fizetést az ellenőrző jelvények megtartásáért, ami Muskot személyes beavatkozásra késztette. Úgy tűnik, a milliárdos megérezte a problémákat, amelyek abból adódhatnak, ha ezek a felhasználók hitelesítetlenek maradnak, ezért saját zsebből fizeti ezt nekik.

Musk szerint az ellenőrzés megszüntetéséről szóló döntés az oldal tartalmának demokratizálásához vezet. Néhány órával a bevezetés után egy Hillary Clintonnak álcázott fiók - amelynek profilképe megegyezett a volt amerikai szenátoréval - "bejelentette", hogy ismét indul az elnökségért. Musk közölte, hogy csak az ellenőrzött fiókok jelennek meg a kiemelt For You streamben, de az előfizetők előbbre sorolása még inkább felerősítheti a dezinformációt.


Olyan hírességek, mint Elton John énekes, Stephen Fry humorista és Gigi Hadid modell is bezárta fiókját. Nehéz összehozni egy mondatba Beyoncét, Cristiano Ronaldót és a BBC-t, de most van rá alkalom: egyik sem fizet az ellenőrzésért. Előbbieknél a követők száma lehet az egyetlen módja annak, hogy megkülönböztessük őket egy csalótól, utóbbi pedig a hitelesség egyfajta alternatív jeleként elkezdte bekövetni saját újságíróit és műsorvezetőit.

Bár a bevezetéssel kapcsolatos leglátványosabb problémák némelyikét napok alatt sikerült kiküszöbölni, de mint a fentiekből is látható, a változtatás tágabb értelemben azt eredményezi, hogy a felhasználók számára nehezebbé vált egy fiók hitelességének megállapítása, ami potenciálisan aláássa a platform szerepét a hírek központjaként. A Twitter-ellenőrzés többé nem azt jelzi, hogy egy fiók azt képviseli, akit állítólag képvisel; ehelyett azt tükrözi, hogy a felhasználó - vagy a jelek szerint a Twitter tulajdonosa - fizetett a Blue-ért, a vállalat előfizetéses szolgáltatásáért.

Érdemes megemlíteni az amerikai közszolgálati rádió, az NPR-botrányát is: a fiókjukra kikerült hogy "kormányzat által fizetett média", ami az orosz és kínai propaganda-adóknak jár. Természetesen ez ellen hevesen tiltakoztak, felhívva rá Musk figyelmét, hogy 300 millió dolláros éves bevételük mindössze egyetlen százaléka származik állami forrásból, és hírszerkesztésük teljesen független az amerikai kormánytól. Tiltakozásként elhagyták a Twittert, majd a hiba beismeréseként mindenhonnan lekerült a "kormányzatilag fizetett média" címke. Az orosz RT és Sputnik, illetve a kínai Xinhua csatornákról is!

Az ellenőrzés módosításával kapcsolatos korábbi kísérletek hasonló káoszhoz vezettek, ami miatt a Twitter többször is elhalasztotta a bevezetést. A Twitter azonban tovább folytatta a fizetős verifikációs stratégiát, abban a reményben, hogy az előfizetési bevételek megerősödnek, miután az alapvető hirdetéseladási üzletágában erőteljes visszaesést tapasztalnak. Musk szerint azonban a fájdalom a változás része. "Úgy érzem, hogy jó irányba haladunk" - nyilatkozta. "Összességében úgy gondolom, hogy a tendencia nagyon jó." A Twitter létrehozója, Jack Dorsey is elégedett lehet, mert nemsokára - tökéletes időzítéssel - elindítja Bluesky nevű új hálózatát, amely dizájnját tekintve szemérmetlenül Twitter-szerű.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sequoyah #4
    Teljesen mas okbol. A Twitter problemaja a teljesen inkompetens management.

    A Facebook problemai a kovetkezok:
    - Az uzleti modell a rovidtavu profitot preferalja a sajat hitelessegenek a karara (= klikk es like vadaszat)
    - A fiatalok szamara a Facebook mar nem "cool". Barmi amire a szuleid is feliratkoztak az nem cool.
    - Es rengeteg penzt elvesztegettek a "Meta"-ra, ami kb a 3D TV-vel egyenrangu otlet. Persze jopofa, de annyit koltenek ra, mintha arra szamitananak hogy tenyleg mindenki oda koltozik mint a Matrixban. Es ok se nagyon tudnak elszamolni a 10milliardokkal amit erre koltottek*, aminek a lathato eredmenye nem jobb mint egy 1-200 milliobol fejlesztett modern jatek.


    (* - gyanitom koze lehet a kozelmultbeli elbocsajtasokhoz, amikor rajottek hogy sok ezer fejleszto allt ott valodi munka nelkul, gondolom a Meta projectekre konyvelve az idejuket)
    Utoljára szerkesztette: Sequoyah, 2023.04.25. 20:15:51
  • ProgServ #3
    A Facebook is egyre gyengebb.
    https://youtu.be/jmpYbHqE3_A
  • Sequoyah #3
    Es ez nem is a sajat penze, hanem befektetoi is vannak.
    Ezek utan nehezebb lesz neki befektetoket talalni az ujabb otleteihez. Bar tekintve hogy az ido haladtaval egyre hulyebb otletei vannak, ez nem is baj:D
  • Macropus Rufus #2
    Az 44 milliárd dodó nem kevés pénz azért, hogy szórakozzon. Ha bedől a Twitter akkor bukott 44 milliárdod. Azért az nem kevés pénz.
    Azért volt muszáj megvennie mert ott arra felé nincs olyan, hogy megveszem, még sem veszem, de inkább mégis, ja még sem, talán lehet de nem biztos.
    Jópofa kart lenni, ez 44 milliárdjába került.
  • Ellaberin #1
    Musk tevékenységei alapján ennek csak annyi az értelme, hogy jókat röhög a ~44 milliárd dollárért vett játékszeren, amit a végefele már nem akart megvenni, de muszály volt.
    Hát most meg jól megsz.patja a nagyvilágot - mármint azokat amelyek ennyire komolyan vették magukat egy alkalmazásban - és kiröhögi sírás helyett az egész csapatot, amelyik most azt se tudja mi van.
    Csinált egy kisebb apokalipszist - ez is sikerült neki :P