Berta Sándor
Továbbra is támadják a Google Shoppingot az európai cégek
A vetélytársak szerint a korábbi elmarasztaló ítélet ellenére nem sok dolog változott.
Az Európai Bizottság még 2017 júniusában döntött úgy, hogy a Google jogsértő módon előnyt biztosított saját ár-összehasonlító szolgáltatásának, a Google Shopping platformnak és visszaélt keresője erőfölényével, ezért 2,42 milliárd eurós pénzbüntetéssel sújtotta a céget . Az Európai Unió Bírósága tavaly novemberben helybenhagyta a korábbi döntést, de a társaság januárban fellebbezett az ellen. A Reuters most azt írja, hogy a Google Shopping több mint 40 európai versenytársa kérte az európai uniós trösztellenes hatóságokat, hogy új technikai szabályokkal biztosítsák, hogy a Google anyavállalata, az Alphabet is betartsa a 2017-es uniós rendeletet, amely nagyobb versenyt biztosít a keresőoldalán.
A Margrethe Vestagernek, az Európai Bizottság digitális korszakért felelős ügyvezető alelnökének, egyben az Európai Unió versenypolitikáért felelős biztosának címzett levélben több mint 40 vállalkozás - köztük a brit Kelkoo, a francia LeGuide Group, a svéd PriceRunner és a német Idealo - jogi szempontból elégtelennek nyilvánította az eddig felmerült javaslatokat. A cégek az álláspontjukat azzal indokolták, hogy a javaslatok eddig nem segítettek nekik abban, hogy profitot termeljenek a hirdetésekből. A Google azt vállalta, hogy a saját vásárlási szolgáltatását ugyanúgy kezeli, mint a versenytársakat, de a levélírók azt szeretnék, hogy a Google távolítsa el a vásárlási modulját.
Az ár-összehasonlító oldalak azzal vádolták meg a Google-t, hogy az általa használt megoldás sérti az európai uniós digitális piaci törvényt (DMA). Az érintett piaci szereplők úgy vélik, hogy Vestagerék erőfeszítései az amerikai digitális nagyvállalatok hatalmának korlátozására a jelek szerint nem jártak sikerrel.
Az Európai Bizottság még 2017 júniusában döntött úgy, hogy a Google jogsértő módon előnyt biztosított saját ár-összehasonlító szolgáltatásának, a Google Shopping platformnak és visszaélt keresője erőfölényével, ezért 2,42 milliárd eurós pénzbüntetéssel sújtotta a céget . Az Európai Unió Bírósága tavaly novemberben helybenhagyta a korábbi döntést, de a társaság januárban fellebbezett az ellen. A Reuters most azt írja, hogy a Google Shopping több mint 40 európai versenytársa kérte az európai uniós trösztellenes hatóságokat, hogy új technikai szabályokkal biztosítsák, hogy a Google anyavállalata, az Alphabet is betartsa a 2017-es uniós rendeletet, amely nagyobb versenyt biztosít a keresőoldalán.
A Margrethe Vestagernek, az Európai Bizottság digitális korszakért felelős ügyvezető alelnökének, egyben az Európai Unió versenypolitikáért felelős biztosának címzett levélben több mint 40 vállalkozás - köztük a brit Kelkoo, a francia LeGuide Group, a svéd PriceRunner és a német Idealo - jogi szempontból elégtelennek nyilvánította az eddig felmerült javaslatokat. A cégek az álláspontjukat azzal indokolták, hogy a javaslatok eddig nem segítettek nekik abban, hogy profitot termeljenek a hirdetésekből. A Google azt vállalta, hogy a saját vásárlási szolgáltatását ugyanúgy kezeli, mint a versenytársakat, de a levélírók azt szeretnék, hogy a Google távolítsa el a vásárlási modulját.
Az ár-összehasonlító oldalak azzal vádolták meg a Google-t, hogy az általa használt megoldás sérti az európai uniós digitális piaci törvényt (DMA). Az érintett piaci szereplők úgy vélik, hogy Vestagerék erőfeszítései az amerikai digitális nagyvállalatok hatalmának korlátozására a jelek szerint nem jártak sikerrel.