Berta Sándor

Tovább javít a keresési eredményeken a Google

Átalakítják a keresési eredményeket rangsoroló rendszert, hogy a megbízható források kerüljenek előre.

Pandu Nayak, a cég keresésért felelős alelnöke a blogbejegyzésében azt írta, hogy a rangsorolási rendszereiket úgy fejlesztik, hogy a rendelkezésre álló legmegbízhatóbb forrásokból származó releváns információkat jelenítse meg - olyan forrásokból, amelyek szakértelmet, tekintélyt és megbízhatóságot mutatnak. A Google most a Featured Snippets nevű funkciót fejleszti, amelyek az adott oldalak tetején található leíró dobozok, amelyek kiemelik a találatból származó információk egy részét és a forrást a lekérdezésre adott válaszként. A funkció a keresők és a webes kiadók számára egyaránt hasznos, mivel növelik a honlapok látogatottságát.

Egy új mesterséges intelligencia-modell, a Multitask Unified Model (MUM) segítségével a Google rendszerei már képesek megérteni a konszenzus fogalmát, vagyis azt, amikor több, magas minőségű internetes forrás mindegyike egyetért ugyanabban a tényben. A rendszerek össze tudják hasonlítani a snippet calloutokat (a kiemelt részlet felett nagyobb betűtípussal megjelenített szó vagy szavak) más, magas minőségű webes forrásokkal, hogy lássák, van-e általános egyetértés az adott szavakról, még akkor is, ha a források különböző szavakat vagy fogalmakat használnak ugyanarra a dologra. Ez a konszenzuson alapuló technika jelentősen javította a kiemelt részlet megjelenítések minőségét és hasznosságát.


A weboldalak biztosan nem örülnek annak, hogy a válasz a lap megnyitása nélkül jelenik meg

A mesterséges intelligencia modellek segítenek a rendszereknek abban is, hogy megértsék, mikor nem a Featured Snippet a leghasznosabb módja az információ bemutatásának. Ez különösen hasznos az olyan kérdéseknél, amelyekre nincs válasz. Előfordul, hogy egy aktuális téma iránt nagyobb az érdeklődés, mint a tények vagy nincs elég megbízható online információ egy adott témáról. A Google ekkor felhívja a figyelmet arra, hogy egy téma fejlődik és arra kéri a felhasználókat, hogy később ismét kutassanak utána. Ezt mutatja az e bekezdés feletti grafikon is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #1
    Ha ezt az uj MI funkciot nem arra hasznalnak, hogy eltavolitsak a relevans, csak eppen a narrativaba nem illo informaciokat, akkor nem is lenne gond vele. De jelenleg az esetek tobbsegeben csak cenzurazasra hasznaljak, mikozben a hamis informaciok es a spam szintu reklamok es csalasok gond nelkul atmennek az uj szuron.