Berta Sándor
Utasszállító drónt fejlesztett ki a Volkswagen
A pilóta nélküli légi jármű végső változata 4 utast szállít majd akár 200 kilométeres távolságra.
A Volkswagen Group China bemutatta az elektromos meghajtású, függőlegesen fel- és leszálló utasszállító robotrepülőgépe (eVTOL) első prototípusát. A vállalat így új utakat nyit a teljesen elektromos és fenntartható egyéni mobilitási koncepciók fejlesztésének a területén. 2020-ban a Volkswagen Group China elindította a Vertikális mobilitás projektet a jövő mobilitási megoldásainak fejlesztése érdekében. Ez magában foglalja a városi légi mobilitás piacát és a városi közlekedésnek a közútról a légi közlekedésre való átterjedését. Intenzív kutatási, tervezési és fejlesztési munka után a projektcsoport mostanra kifejlesztette az első prototípust, amelyet a légtérben tesztelhet. A "Repülő Tigris" becenévre keresztelt V.MO-t a Tigris évében mutatták be.
A prototípus koncepciója az autonóm vezetés és a kibocsátásmentes mobilitást szolgáló akkumulátor-technológiák meglévő megoldásain alapul. A modellt X-szárnyas konfigurációban tervezték, a hossza 11,2 méter, a szárnyfesztávolsága 10,6 méter és tíz rotorral van felszerelve. Nyolc rotor biztosítja a felhajtóerőt és további kettő a meghajtást. A csoport még ebben az évben egy sor repülési tesztet hajt végre a műszaki optimalizálás érdekében. A továbbfejlesztett prototípus 2023 nyarának végére kiterjedtebb tesztrepüléseken fog részt venni. A teljesen elektromos és automatizált eVTOL végső változata négy utast és csomagokat tud majd szállítani akár 200 kilométeres távolságra.
Dr. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Group China vezérigazgatója kijelentette, hogy ezzel a kísérleti projekttel új szintre emelik a konszern hosszú mérnöki, formatervezési és innovációs hagyományait egy olyan termék kifejlesztésével, amely megfelel a jövő technológia iránt érdeklődő kínai ügyfeleik vertikális mobilitási igényeinek. A projektet a kínai szakértőkből álló fiatal csapat a semmiből hozta létre, és nemcsak új tervezési koncepciókat és anyagokat használnak, hanem új biztonsági szabványokat is kidolgoztak. Hosszú távon szeretnék ezt a koncepciót sorozatgyártásra éretté tenni, és a "Repülő Tigrishez" hasonlóan úttörő szerepet vállalni ezen az új és dinamikus mobilitási piacon.
A létrehozott csapatot olyan kínai partnerek támogatják, mint a Hunan Sunward Technology, amely a hunani székhelyű Sunward Group leányvállalata. A cég repülőgépek és kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésére és értékesítésére szakosodott, és piacvezető a könnyű sportrepülőgépek területén.
A városi légi mobilitás gyorsan növekvő piac, amely a légteret rövid és közepes távolságokra történő szállításra kívánja használni, különösen a nagyvárosokban és a nagyvárosok között. Kínában fontos szerepet fog játszani a városi közlekedés a zsúfoltságtól sújtott megavárosokban. A kereskedelmi felhasználás első szakaszában a V.MO-t várhatóan prémium termékként kínálják majd Kínában a tehetős, technológia iránt fogékony ügyfelek számára. Az eVTOL légi járművek gyorsabban, hatékonyabban és rugalmasabban tudják majd szállítani az utasokat, mint a jelenleg rendelkezésre álló földi közlekedési eszközök.
A Volkswagen Group China bemutatta az elektromos meghajtású, függőlegesen fel- és leszálló utasszállító robotrepülőgépe (eVTOL) első prototípusát. A vállalat így új utakat nyit a teljesen elektromos és fenntartható egyéni mobilitási koncepciók fejlesztésének a területén. 2020-ban a Volkswagen Group China elindította a Vertikális mobilitás projektet a jövő mobilitási megoldásainak fejlesztése érdekében. Ez magában foglalja a városi légi mobilitás piacát és a városi közlekedésnek a közútról a légi közlekedésre való átterjedését. Intenzív kutatási, tervezési és fejlesztési munka után a projektcsoport mostanra kifejlesztette az első prototípust, amelyet a légtérben tesztelhet. A "Repülő Tigris" becenévre keresztelt V.MO-t a Tigris évében mutatták be.
A prototípus koncepciója az autonóm vezetés és a kibocsátásmentes mobilitást szolgáló akkumulátor-technológiák meglévő megoldásain alapul. A modellt X-szárnyas konfigurációban tervezték, a hossza 11,2 méter, a szárnyfesztávolsága 10,6 méter és tíz rotorral van felszerelve. Nyolc rotor biztosítja a felhajtóerőt és további kettő a meghajtást. A csoport még ebben az évben egy sor repülési tesztet hajt végre a műszaki optimalizálás érdekében. A továbbfejlesztett prototípus 2023 nyarának végére kiterjedtebb tesztrepüléseken fog részt venni. A teljesen elektromos és automatizált eVTOL végső változata négy utast és csomagokat tud majd szállítani akár 200 kilométeres távolságra.
Dr. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Group China vezérigazgatója kijelentette, hogy ezzel a kísérleti projekttel új szintre emelik a konszern hosszú mérnöki, formatervezési és innovációs hagyományait egy olyan termék kifejlesztésével, amely megfelel a jövő technológia iránt érdeklődő kínai ügyfeleik vertikális mobilitási igényeinek. A projektet a kínai szakértőkből álló fiatal csapat a semmiből hozta létre, és nemcsak új tervezési koncepciókat és anyagokat használnak, hanem új biztonsági szabványokat is kidolgoztak. Hosszú távon szeretnék ezt a koncepciót sorozatgyártásra éretté tenni, és a "Repülő Tigrishez" hasonlóan úttörő szerepet vállalni ezen az új és dinamikus mobilitási piacon.
A létrehozott csapatot olyan kínai partnerek támogatják, mint a Hunan Sunward Technology, amely a hunani székhelyű Sunward Group leányvállalata. A cég repülőgépek és kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésére és értékesítésére szakosodott, és piacvezető a könnyű sportrepülőgépek területén.
A városi légi mobilitás gyorsan növekvő piac, amely a légteret rövid és közepes távolságokra történő szállításra kívánja használni, különösen a nagyvárosokban és a nagyvárosok között. Kínában fontos szerepet fog játszani a városi közlekedés a zsúfoltságtól sújtott megavárosokban. A kereskedelmi felhasználás első szakaszában a V.MO-t várhatóan prémium termékként kínálják majd Kínában a tehetős, technológia iránt fogékony ügyfelek számára. Az eVTOL légi járművek gyorsabban, hatékonyabban és rugalmasabban tudják majd szállítani az utasokat, mint a jelenleg rendelkezésre álló földi közlekedési eszközök.