Berta Sándor
Drónos postai szolgáltatás indul a brit szigeteken
A robotrepülőgépek a hagyományos postai járatokat váltják ki.
A Brit Királyi Posta nyilvánosságra hozott elképzelései alapján a Scilly-szigetek, a Shetland-szigetek, az Orkney-szigetek és a Hebridák esetében egyaránt pilóta nélküli légi járművekkel biztosítják a postai levélszállítmányok célba juttatását. A drónok a Brit Királyi Posta és a Windracers Csoport együttműködésének köszönhetően a hagyományos repülőgépeket és a kompokat váltják ki.
A szakemberek a következő három évben 50 olyan repülési útvonalat fognak meghatározni, amelyeket a hivatal, illetve a Windracers Csoport összesen 200 robotrepülőgéppel teljesít majd. Hosszú távon pedig a flotta több mint 500 pilóta nélküli légi járműből fog állni és a működési területe a teljes Egyesült Királyság lesz.
A két fél egyelőre engedélyre vár a brit polgári légi közlekedési hatóságtól, de a tesztrepülések már zajlanak. Az egyik drón a Shetland-szigeteken belül közlekedik a Lerwicken lévő tingalli repülőtérről Unst szigetére. Az utóbbi Nagy-Britannia legészakibb lakott szigete. Az alkalmazott robotrepülőgép két motorral van ellátva, amelyek bioetanollal és szintetikus üzemanyaggal egyaránt működnek. A pilóta nélküli légi jármű fesztávolsága 10 méter és akár 100 kilogramm postai küldeményt is célba tud juttatni a napi két oda- és visszaúton. A típus hatótávolsága 1000 kilométer, a le- és a felszálláshoz 150 méter hosszú pályára van szüksége. A Brit Királyi Posta azt reméli, hogy a projekttel tud javítani a szolgáltatásán és egyúttal csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátását.
A Brit Királyi Posta nyilvánosságra hozott elképzelései alapján a Scilly-szigetek, a Shetland-szigetek, az Orkney-szigetek és a Hebridák esetében egyaránt pilóta nélküli légi járművekkel biztosítják a postai levélszállítmányok célba juttatását. A drónok a Brit Királyi Posta és a Windracers Csoport együttműködésének köszönhetően a hagyományos repülőgépeket és a kompokat váltják ki.
A szakemberek a következő három évben 50 olyan repülési útvonalat fognak meghatározni, amelyeket a hivatal, illetve a Windracers Csoport összesen 200 robotrepülőgéppel teljesít majd. Hosszú távon pedig a flotta több mint 500 pilóta nélküli légi járműből fog állni és a működési területe a teljes Egyesült Királyság lesz.
A két fél egyelőre engedélyre vár a brit polgári légi közlekedési hatóságtól, de a tesztrepülések már zajlanak. Az egyik drón a Shetland-szigeteken belül közlekedik a Lerwicken lévő tingalli repülőtérről Unst szigetére. Az utóbbi Nagy-Britannia legészakibb lakott szigete. Az alkalmazott robotrepülőgép két motorral van ellátva, amelyek bioetanollal és szintetikus üzemanyaggal egyaránt működnek. A pilóta nélküli légi jármű fesztávolsága 10 méter és akár 100 kilogramm postai küldeményt is célba tud juttatni a napi két oda- és visszaúton. A típus hatótávolsága 1000 kilométer, a le- és a felszálláshoz 150 méter hosszú pályára van szüksége. A Brit Királyi Posta azt reméli, hogy a projekttel tud javítani a szolgáltatásán és egyúttal csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátását.