Berta Sándor
Alagutakban dolgozó robotok veszik át a svájci áruszállítást
Az alpesi országban autonóm teherszállításra szolgáló földalatti alagútrendszer épül, a munkák augusztusban kezdődnek el.
Az RTS televízió arról számolt be, hogy földalatti teherforgalmi alagúthálózatot építenek Genf és St. Gallen között. Az építkezés hivatalosan augusztus elsején kezdődik el - erről a Svájci Szövetségi Tanács döntött.
Az új projekt a Cargo sous terrain - CST nevet viseli és gyorsan bővülni fog. Az új hálózathoz a tervek szerint már 2031-ben csatlakozni fognak a nagyobb svájci városok és csomópontok, így Winterthur, Luzern, Bázel, Thun, Bern és Lausanne. A szakemberek a programmal a meglévő közúti és vasúti útvonalakat akarják tehermentesíteni. Az új rendszer nem egy egyszerű közúti alagút lesz, hanem egy olyan építmény, amelyben az elektromos járművek autonóm módon fognak haladni. Az alagúthálózat háromsávos lesz és a járművek csak 30 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek majd, igaz, éjjel-nappal.
Az első szakasz mintegy 70 kilométer hosszú lesz és Härkingen-Niederbippet fogja összekötni Zürich városával. Ez a rész az elképzelések alapján 2031-re készül el. A projekt kezdeményezői szerint a hálózat összesen 500 kilométer hosszú lesz, a fennmaradó 430 kilométert pedig 2045-ig építik meg. A magánprojekt teljes költsége várhatóan 30 és 35 milliárd svájci frank között lesz. A Cargo sous terrain finanszírozói meglehetősen tőkeerősek, ott van közöttük a svájci posta, a svájci vasút, a Swisscom távközlési szolgáltató, biztosítók és egyéb nagyvállalatok.
Az RTS televízió arról számolt be, hogy földalatti teherforgalmi alagúthálózatot építenek Genf és St. Gallen között. Az építkezés hivatalosan augusztus elsején kezdődik el - erről a Svájci Szövetségi Tanács döntött.
Az új projekt a Cargo sous terrain - CST nevet viseli és gyorsan bővülni fog. Az új hálózathoz a tervek szerint már 2031-ben csatlakozni fognak a nagyobb svájci városok és csomópontok, így Winterthur, Luzern, Bázel, Thun, Bern és Lausanne. A szakemberek a programmal a meglévő közúti és vasúti útvonalakat akarják tehermentesíteni. Az új rendszer nem egy egyszerű közúti alagút lesz, hanem egy olyan építmény, amelyben az elektromos járművek autonóm módon fognak haladni. Az alagúthálózat háromsávos lesz és a járművek csak 30 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek majd, igaz, éjjel-nappal.
Az első szakasz mintegy 70 kilométer hosszú lesz és Härkingen-Niederbippet fogja összekötni Zürich városával. Ez a rész az elképzelések alapján 2031-re készül el. A projekt kezdeményezői szerint a hálózat összesen 500 kilométer hosszú lesz, a fennmaradó 430 kilométert pedig 2045-ig építik meg. A magánprojekt teljes költsége várhatóan 30 és 35 milliárd svájci frank között lesz. A Cargo sous terrain finanszírozói meglehetősen tőkeerősek, ott van közöttük a svájci posta, a svájci vasút, a Swisscom távközlési szolgáltató, biztosítók és egyéb nagyvállalatok.