Berta Sándor
5G-hálózatban kommunikálnak majd a robotok
Az újítás elsősorban a szállodákban alkalmazott gépeknél lesz elérhető.
A járvány leginkább a turisztikai szektort érintette, a lezárások után világszerte a dolgozók negyede nem ment vissza a korábbi szakmájába. A munkaerőhiány hatalmas, amit gépesítéssel próbálnak csökkenteni a cégek. Ma már egyes robotok képesek a kórházakban és az ápolási intézményekben elvégezni a fertőtlenítést, tisztítani a padlót, vagy akár italokat felszolgálni, egyszóval támogatni a személyzetet feladataik elvégzésében.
A Hyundai és a Vodafone megállapodott arról, hogy együttműködik az 5G-hálózatok területén és a kooperációnak köszönhetően a szállodai és gasztronómiai autonóm szervizrobotok képesek lesznek arra, hogy helyesen navigáljanak, csapatban dolgozzanak, illetve megfelelő alternatívát jelentsenek a munkaerőhiányra. Az új funkciókat és az 5G-támogatást a Hyundai és a Vodafone munkatársai által közösen kifejlesztett új 5G-modul teszi lehetővé. A gépek által szenzorokkal és kamerákkal összegyűjtött környezeti adatok a helyi valós idejű adatközpontokban fognak kerülni, ott feldolgozzák azokat és megosztják a helyszínen lévő többi robottal. Az 5G-modullal a Hyundai ipari egységeit is felszerelik.
Michael Reinartz, a Vodafone innovációs vezetője kifejtette, hogy ha a gépek valós időben reagálnak a közvetlen környezetben történő dolgokra és ha ezt a tudást villámgyorsan megosztják egymás között, akkor optimális esetben csapatként dolgozhatnak együtt és támogathatják az embereket. Kyung Suk Seo, a Hyundai Robotics szervizrobot üzletágának vezetője hangsúlyozta, hogy a koronavírus-járvány számos dolgot megváltoztatott és a digitalizálás egyre nagyobb mértékben jelen van a mindennapokban. A technológiák összeolvadnak és a szakemberek most ötvözik a modern robotikát az 5G-hálózatokkal.
A járvány leginkább a turisztikai szektort érintette, a lezárások után világszerte a dolgozók negyede nem ment vissza a korábbi szakmájába. A munkaerőhiány hatalmas, amit gépesítéssel próbálnak csökkenteni a cégek. Ma már egyes robotok képesek a kórházakban és az ápolási intézményekben elvégezni a fertőtlenítést, tisztítani a padlót, vagy akár italokat felszolgálni, egyszóval támogatni a személyzetet feladataik elvégzésében.
A Hyundai és a Vodafone megállapodott arról, hogy együttműködik az 5G-hálózatok területén és a kooperációnak köszönhetően a szállodai és gasztronómiai autonóm szervizrobotok képesek lesznek arra, hogy helyesen navigáljanak, csapatban dolgozzanak, illetve megfelelő alternatívát jelentsenek a munkaerőhiányra. Az új funkciókat és az 5G-támogatást a Hyundai és a Vodafone munkatársai által közösen kifejlesztett új 5G-modul teszi lehetővé. A gépek által szenzorokkal és kamerákkal összegyűjtött környezeti adatok a helyi valós idejű adatközpontokban fognak kerülni, ott feldolgozzák azokat és megosztják a helyszínen lévő többi robottal. Az 5G-modullal a Hyundai ipari egységeit is felszerelik.
Michael Reinartz, a Vodafone innovációs vezetője kifejtette, hogy ha a gépek valós időben reagálnak a közvetlen környezetben történő dolgokra és ha ezt a tudást villámgyorsan megosztják egymás között, akkor optimális esetben csapatként dolgozhatnak együtt és támogathatják az embereket. Kyung Suk Seo, a Hyundai Robotics szervizrobot üzletágának vezetője hangsúlyozta, hogy a koronavírus-járvány számos dolgot megváltoztatott és a digitalizálás egyre nagyobb mértékben jelen van a mindennapokban. A technológiák összeolvadnak és a szakemberek most ötvözik a modern robotikát az 5G-hálózatokkal.