3
-
kvp #3 "Egy városkiterjedésű csőpostahálózattal is kísérletezhetnének, abban is lenne ráció."
A meretkorlatok es a g terheles miatt nem eletkepes. Regen voltak ilyen rendszerek, de mara joreszt megszuntek, mivel tul durvan bant a rakomannyal, uzeneteket meg ma mar nem igy tovabbitunk.
A vasut azert lenne egyszerubb es jobb, mert nagyobb tavolsagokra, nagyobb sebessegek eseten hatekonyabb mint a gumikerekes megoldasok. Tehat egy tobbszintu rendszer lenne a nyero. A kis belogatott monorail rendszer (sinbol taplalva) az apro termekekhez, kis tavolsagokra, az onjaro gumikerekes robotok kozepes tavolsagokra es mindkettot berakodni az onjaro tehervonatokba a nagyobb tavolsagokra. A kulcs a tavolsag fuggvenyeben a megfelelo technologia kivalasztasa es ezek kombinalasa. A kis fuggesztett monorail dobozokat nem igazan koltseghatekony tobb szaz kilometeren at jaratni, mert lassabb is lesz mint a tehervonat es a kis jarmuvek amortizacioja is joval magassabb lesz. -
#2 Gondolom azért nem vasút, mert tovább akarják fejleszteni illetve tesztelni a rendszert. Nem az lehetett a cél, amit most megépítettek.
A MailRail érdekes. Egy városkiterjedésű csőpostahálózattal is kísérletezhetnének, abban is lenne ráció. -
kvp #1 Ez egy az egyben a Musk fele cargo Hyperloop es a boring company fele tunnel kombinacioja, beleertve az eleresre szolgalo lifteket es a forgalom kezeleset. Egyebkent annyira nem uj, pontosan igy mukodott a londoni Post office railway is. (lasd: MailRail)
A tervezett sebesseg egyebkent eleg lassu, de folyamatos forgalom eseten megerheti. Nekem picit furcsa, hogy 70 km-es tavon nem hasznalnak inkabb onjaro teljes meretu vasuti kocsikat, 30 helyett 120 km/h-as sebesseggel es rakodjak fel azokra a kisebb robotokat.