Berta Sándor

Hamis termék­ajánlásokat áruló cégeket perelt be az Amazon

A kereskedelmi platform könyörtelen harcot vív a hitelességet romboló vállalkozások ellen.

Az Amazon tavaly júniusban kért segítséget a Facebooktól és a többi közösségi médiacégtől a hamis termékajánlások elleni harchoz. A társaság arra hivatkozott, hogy az elkövetők egy része ezeket a szolgáltatásokat használja a hamis termékajánlások vásárlására és eladására.

Most Dharmesh Mehta, az Amazon ügyfélbizalomért és partnertámogatásért felelős alelnöke bejelentette, hogy beperelte az AppSally és a Rebatest nevű vállalatokat hamis termékajánlások értékesítése miatt. A két piaci szereplő a kereskedelmi platform mellett az eBay és az Etsy rendszerébe is készített ilyen ajánlásokat. A menedzser rámutatott, hogy mind a két cég nemzetközi szinten működik és kiemelkednek abból a szempontból, hogy mennyire mocskos módon végzik a tevékenységüket. Az AppSally és a Rebatest eddig nem kommentálta a hírt.

Az AppSally 25 dollártól kínál hamis termékajánlásokat és a két vállalkozás több mint 900 000 áltesztelővel rendelkezik. Összehasonlításul: az Amazon több mint 10 000 dolgozót és a mesterséges intelligenciát bízta meg azzal, hogy a fórumait átkutassák hamis termékajánlások után. Amennyiben a csalók bizonyos mondatokat alkalmaznak és ez az általános gyakorlat, akkor egy idő után a minta alapján felismerhetővé válnak és lebuknak.

Az Amazon a Facebook és a Telegram üzemeltetőinek tavaly 16 000 áltesztelő-csoport működését jelezte, e csoportoknak összesen 11 millió tagjuk volt. Mostanra sikerült az összeset bezáratni. E siker és a 2020-ban törölt 200 millió hamis termékajánlás ellenére szélmalomharcnak tűnik a folyamat. Mehta leszögezte, hogy sikerült elérniük magas pénzbüntetések kiszabását és voltak olyanok is, akik börtönbe kerültek a felhasználókat megtévesztő tevékenységükért, azonban az áltesztelők serege így sem csökken.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat #1
    De azért nem kell nagy nyomozónak lenni hozzá, hogy kitalálja az ember honnan hová áramlik a pénz.

    Van egy termékem, árulom az amazonon, és megfizetek valakit, hogy rakjon alá néhány tucat istenítő hozzászólást (vagy hetente kettőt, fogalmam sincs hogy milyen szerződések ezek). Ezek után mit csinál az amazon? Beperli azt, aki működteti az utóbbi céget, és embereket foglalkoztat azért, hogy a honlapjára csillagokat rakosgasson.

    Feltehetném a nagy kérdést, hogy ilyenkor miért nem inkább a terméket felrakó céget bünteti, de nem vagyok hülye: nyilván a termékeladással semmi baja, az neki profitot hoz, neki az a jó, ha minél többen vannak ott. De a méregfog itt van, és mivel nem húzza ki, valójában nincs is komoly baja ezzel az egésszel.