Berta Sándor
Segítséget kér a hamis termékajánlások elleni harchoz az Amazon
A kereskedelmi platform a Facebook és egyéb cégek támogatására számít.
Az Amazon a nyilvánosságra hozott blogbejegyzésében hangsúlyozta, hogy szeretné minél nagyobb mértékben korlátozni a hamisított termékajánlások terjesztését az oldalain. A társaság ehhez segítséget kért a Facebooktól és a többi külső közösségi médiacégtől, bár nem említette név szerint a vállalatokat. Az Amazon arra hivatkozott, hogy az elkövetők egy része ezeket a szolgáltatásokat használja a hamis termékajánlások vásárlására és eladására. Ez a gyakorlat pedig jelentős mértékben megnehezíti az Amazon számára a probléma felszámolását.
A blogbejegyzés rámutatott, hogy vannak, akik maguk alkalmazzák ilyen célokra a közösségi médiaszolgáltatásokat, mások megbíznak ezzel bizonyos személyeket vagy akár vállalkozásokat, akik ezt a tevékenységet elvégzik. Csak a Facebookon több ezer olyan csoport lehet, amely ezzel foglalkozik és ahol a felhasználók Amazon-termékajánlásokat fogalmaznak meg egy bizonyos termékkel kapcsolatban ajándékokért vagy készpénzért cserébe.
Az Amazon 2019-ben 13 millió valótlan véleményt törölt a platformjáról, majd módosította a termékértékelési rendszerét és úgy döntött, hogy inkább növeli a valódi ajánlások számát azáltal, hogy könnyebbé teszi a felhasználók számára az értékelések adását. A konszern tavaly szeptemberben Nagy-Britanniában 20 000 olyan hamis termékajánlást távolított el, amelyeket a tíz legnagyobb brit termékértékelő közül hét helyezett el az oldalon.
Az Amazon a nyilvánosságra hozott blogbejegyzésében hangsúlyozta, hogy szeretné minél nagyobb mértékben korlátozni a hamisított termékajánlások terjesztését az oldalain. A társaság ehhez segítséget kért a Facebooktól és a többi külső közösségi médiacégtől, bár nem említette név szerint a vállalatokat. Az Amazon arra hivatkozott, hogy az elkövetők egy része ezeket a szolgáltatásokat használja a hamis termékajánlások vásárlására és eladására. Ez a gyakorlat pedig jelentős mértékben megnehezíti az Amazon számára a probléma felszámolását.
A blogbejegyzés rámutatott, hogy vannak, akik maguk alkalmazzák ilyen célokra a közösségi médiaszolgáltatásokat, mások megbíznak ezzel bizonyos személyeket vagy akár vállalkozásokat, akik ezt a tevékenységet elvégzik. Csak a Facebookon több ezer olyan csoport lehet, amely ezzel foglalkozik és ahol a felhasználók Amazon-termékajánlásokat fogalmaznak meg egy bizonyos termékkel kapcsolatban ajándékokért vagy készpénzért cserébe.
Az Amazon 2019-ben 13 millió valótlan véleményt törölt a platformjáról, majd módosította a termékértékelési rendszerét és úgy döntött, hogy inkább növeli a valódi ajánlások számát azáltal, hogy könnyebbé teszi a felhasználók számára az értékelések adását. A konszern tavaly szeptemberben Nagy-Britanniában 20 000 olyan hamis termékajánlást távolított el, amelyeket a tíz legnagyobb brit termékértékelő közül hét helyezett el az oldalon.