Berta Sándor
Hatékony a kétlépcsős azonosítás
A Google első tapasztalatai nagyon kedvezőek.
A webes konszern tavaly kapcsolta be automatikusan a szolgáltatásaihoz tartozó fiókok esetében a kétlépcsős azonosítást (2FA) és most Guemmy Kim, a fiókbiztonságért felelős igazgatója osztotta meg a blogbejegyzésében az eljárással kapcsolatos első tapasztalatokat, amelyek rendkívül pozitívak.
A menedzser kiemelte, hogy immár 150 millió fiókjukat látták el automatikusan aktivált kétlépcsős azonosítással, amely egy külön biztonsági réteget jelent és megvédheti a felhasználói adatokat az illetéktelen hozzáférésektől, valamint a fiókok átvételétől. Amennyiben a 2FA be van kapcsolva, akkor az internetezőknek a fiókjukba való bejelentkezéskor a jelszavuk mellett egy további kódot is meg kell adniuk, amelyet vagy egy alkalmazás hoz létre vagy SMS-ben kapnak meg. Így hiába ismeri egy támadó az adott szolgáltatáshoz tartozó fiók jelszavát, a második azonosító nélkül nem tud oda belépni, nem élhet vissza a fiókkal és nem szerezheti meg az ott tárolt információkat.
A Google nyilvánosságra hozott adatai alapján a 150 millió kétlépcsős azonosítással védett fiók esetében 50 százalékkal csökkent a kompromittált fiókok aránya. A 150 millió fiókból egyébként 2 millió a YouTube tartalomkészítőkhöz kötődik. A biztonsági eljárás nem csupán a Google szolgáltatásaiban alkalmazható, hanem az eBay, a PayPal és 2020 szeptembere óta a Zoom rendszerében is.
A webes konszern tavaly kapcsolta be automatikusan a szolgáltatásaihoz tartozó fiókok esetében a kétlépcsős azonosítást (2FA) és most Guemmy Kim, a fiókbiztonságért felelős igazgatója osztotta meg a blogbejegyzésében az eljárással kapcsolatos első tapasztalatokat, amelyek rendkívül pozitívak.
A menedzser kiemelte, hogy immár 150 millió fiókjukat látták el automatikusan aktivált kétlépcsős azonosítással, amely egy külön biztonsági réteget jelent és megvédheti a felhasználói adatokat az illetéktelen hozzáférésektől, valamint a fiókok átvételétől. Amennyiben a 2FA be van kapcsolva, akkor az internetezőknek a fiókjukba való bejelentkezéskor a jelszavuk mellett egy további kódot is meg kell adniuk, amelyet vagy egy alkalmazás hoz létre vagy SMS-ben kapnak meg. Így hiába ismeri egy támadó az adott szolgáltatáshoz tartozó fiók jelszavát, a második azonosító nélkül nem tud oda belépni, nem élhet vissza a fiókkal és nem szerezheti meg az ott tárolt információkat.
A Google nyilvánosságra hozott adatai alapján a 150 millió kétlépcsős azonosítással védett fiók esetében 50 százalékkal csökkent a kompromittált fiókok aránya. A 150 millió fiókból egyébként 2 millió a YouTube tartalomkészítőkhöz kötődik. A biztonsági eljárás nem csupán a Google szolgáltatásaiban alkalmazható, hanem az eBay, a PayPal és 2020 szeptembere óta a Zoom rendszerében is.