Berta Sándor
El kell adnia a Metának a Giphy-t
Ez az első eset, hogy a Facebook felvásárlását megakadályozta egy illetékes versenyhatóság. A cég perel.
Tavaly májusban a Facebook 400 millió amerikai dollárért megvette a Giphy-t. A startup négy év alatt az egyik legbefolyásosabb közösségi médiacéggé vált, nekik köszönhetően az animált képek a Facebook és a Slack rendszerében is használhatók. A Competition and Markets Authority (CMA), azaz a brit fogyasztóvédelmi hivatal augusztusban közölte, hogy vizsgálatot indított az ügyben, mert attól tartott, hogy az üzlet károsan hatna az internetes hirdetési piacra.
Most a CMA jelezte, hogy a Meta nem tarthatja meg a Giphy-t és köteles eladni azt. Az indoklás alapján ugyanis csak így biztosítható, hogy a közösségi platformok több millió felhasználója védett legyen a jövőben, valamint garantálva legyen az internetes reklámok területén a verseny és az innovációk. A hivatal egyébként folyamatosan és következetesen Facebooknak nevezte az azóta nevet váltott céget.
A CMA azért bírálta a társaságot, hogy megnehezítette vagy akár teljesen meg is akadályozta a Giphy funkcióihoz való hozzáférést. Ezzel párhuzamosan a Facebook, az Instagram és a WhatsApp több tagot szerezhetett. A hivatal attól tart, hogy a Meta olyan szinten megváltoztathatja a platform felhasználási feltételeit, hogy annak köszönhetően az olyan alkalmazások, mint a Snapchat, a TikTok és a Twitter a jövőben több felhasználói adatot adhatnak át azért, hogy alkalmazhassák a Giphy-t.
A CMA október végén 50,5 millió font büntetést szabott ki a Metára, mert az megtagadta a Giphy felvásárlásával kapcsolatos információk átadását. A hivatal így akarta leállítani a két vállalat "integrációs folyamatát". A Meta szóvivője bírálta a döntést, azt tisztességtelennek és méltánytalannak nevezte, s közölte, hogy ezért mindenképpen fellebbezni fognak a határozat ellen.
Tavaly májusban a Facebook 400 millió amerikai dollárért megvette a Giphy-t. A startup négy év alatt az egyik legbefolyásosabb közösségi médiacéggé vált, nekik köszönhetően az animált képek a Facebook és a Slack rendszerében is használhatók. A Competition and Markets Authority (CMA), azaz a brit fogyasztóvédelmi hivatal augusztusban közölte, hogy vizsgálatot indított az ügyben, mert attól tartott, hogy az üzlet károsan hatna az internetes hirdetési piacra.
Most a CMA jelezte, hogy a Meta nem tarthatja meg a Giphy-t és köteles eladni azt. Az indoklás alapján ugyanis csak így biztosítható, hogy a közösségi platformok több millió felhasználója védett legyen a jövőben, valamint garantálva legyen az internetes reklámok területén a verseny és az innovációk. A hivatal egyébként folyamatosan és következetesen Facebooknak nevezte az azóta nevet váltott céget.
A CMA azért bírálta a társaságot, hogy megnehezítette vagy akár teljesen meg is akadályozta a Giphy funkcióihoz való hozzáférést. Ezzel párhuzamosan a Facebook, az Instagram és a WhatsApp több tagot szerezhetett. A hivatal attól tart, hogy a Meta olyan szinten megváltoztathatja a platform felhasználási feltételeit, hogy annak köszönhetően az olyan alkalmazások, mint a Snapchat, a TikTok és a Twitter a jövőben több felhasználói adatot adhatnak át azért, hogy alkalmazhassák a Giphy-t.
A CMA október végén 50,5 millió font büntetést szabott ki a Metára, mert az megtagadta a Giphy felvásárlásával kapcsolatos információk átadását. A hivatal így akarta leállítani a két vállalat "integrációs folyamatát". A Meta szóvivője bírálta a döntést, azt tisztességtelennek és méltánytalannak nevezte, s közölte, hogy ezért mindenképpen fellebbezni fognak a határozat ellen.