Berta Sándor
6 éveseket is meg akart szólítani a Facebook
Úgy tűnik, hogy a saját szabályait is semmibe vette volna a közösségi platform.
Az NBC News számolt be arról az áprilisi belső blogbejegyzésről, amely az egykori Facebook egyik elképzelését mutatta be. A közösségi platformot és az ahhoz tartozó szolgáltatásokat (Instagram, WhatsApp) jelenleg nem használhatják 13 évesnél fiatalabbak. Nos, a Facebook azt tervezte, hogy akár a 6 éveseket is megszólítja.
Az elképzelések alapján a felhasználókat öt korcsoportba sorolták volna be és mindegyik tagjainak személyre szabott ajánlatokat kínáltak volna azért, hogy hosszú távon a közösségi oldalhoz kössék őket. A társaság az ajánlat fejlesztésére szakembereket is toborzott. Az öt korosztály a következő lett volna: gyerekek (6-9 évesek), tizenéves tinédzserek (10-12 évesek), korai tinédzserek (13-15 évesek), késői tinédzserek (16-17 évesek) és a felnőttek (minden 18 év feletti személy). A belső blogbejegyzésben többek között az olvasható, hogy a cég komoly befektetéseket hajt végre a korosztály területén és létrehozott egy virtuális csapatot, amelynek feladata az, hogy biztonságos magánélményeket kínáljon a fiataloknak és növelje a háztartásaik jólétét.
James Steyer, a Common Sense Media nevű nonprofit szervezet vezetője bírálta a terveket és kiemelte, hogy a Facebook és az Instagram ismét megmutatta, hogy nem lehet megbízni bennük ha a gyerekek és a fiatalok jólétéről van szó. E portáloknak ehelyett arra kellene összpontosítaniuk, hogy a meglévő függőséget okozó platformjaikat kitakarítsák és nem azzal, hogy még több egyre fiatalabb gyermeket próbálnak meg magukhoz kötni. A Facebook egy ideje búcsút intett az elképzeléseknek és kizárólag a 13 évesnél idősebbeknek akarja kínálni a szolgáltatásait, igaz, nem tett le az ötlet későbbi megvalósításáról. Az Instagram szintén a gyerekeknek szóló ajánlata jegeléséről döntött szeptemberben.
Az NBC News számolt be arról az áprilisi belső blogbejegyzésről, amely az egykori Facebook egyik elképzelését mutatta be. A közösségi platformot és az ahhoz tartozó szolgáltatásokat (Instagram, WhatsApp) jelenleg nem használhatják 13 évesnél fiatalabbak. Nos, a Facebook azt tervezte, hogy akár a 6 éveseket is megszólítja.
Az elképzelések alapján a felhasználókat öt korcsoportba sorolták volna be és mindegyik tagjainak személyre szabott ajánlatokat kínáltak volna azért, hogy hosszú távon a közösségi oldalhoz kössék őket. A társaság az ajánlat fejlesztésére szakembereket is toborzott. Az öt korosztály a következő lett volna: gyerekek (6-9 évesek), tizenéves tinédzserek (10-12 évesek), korai tinédzserek (13-15 évesek), késői tinédzserek (16-17 évesek) és a felnőttek (minden 18 év feletti személy). A belső blogbejegyzésben többek között az olvasható, hogy a cég komoly befektetéseket hajt végre a korosztály területén és létrehozott egy virtuális csapatot, amelynek feladata az, hogy biztonságos magánélményeket kínáljon a fiataloknak és növelje a háztartásaik jólétét.
James Steyer, a Common Sense Media nevű nonprofit szervezet vezetője bírálta a terveket és kiemelte, hogy a Facebook és az Instagram ismét megmutatta, hogy nem lehet megbízni bennük ha a gyerekek és a fiatalok jólétéről van szó. E portáloknak ehelyett arra kellene összpontosítaniuk, hogy a meglévő függőséget okozó platformjaikat kitakarítsák és nem azzal, hogy még több egyre fiatalabb gyermeket próbálnak meg magukhoz kötni. A Facebook egy ideje búcsút intett az elképzeléseknek és kizárólag a 13 évesnél idősebbeknek akarja kínálni a szolgáltatásait, igaz, nem tett le az ötlet későbbi megvalósításáról. Az Instagram szintén a gyerekeknek szóló ajánlata jegeléséről döntött szeptemberben.