Berta Sándor
Hozzáférnének az épületekhez az Amazon csomagszállítói
Így egyszerűbbé válna a termékek kiszállítása.
Az Amazon a Prime-ügyfelek számára az Amerikai Egyesült Államokban 2018 áprilisától lehetővé tette, hogy a futárok az autók csomagtartójáig szállítsák a megrendeléseket. Ezt a felhasználók egy különleges alkalmazás segítségével engedélyezhetik, ugyanakkor csak a hálózatba kötött gépkocsik, valamint a Chevrolet, a Buick, a GMC, a Cadillac és a Volvo 2015 után gyártott, On-Star vagy On-Call kompatibilis modelljeinek esetében működik. A szolgáltatás neve Amazon Key és a Prime-ügyfeleknek ingyenes.
A kereskedelmi konszern most hasonló ajánlatot vezetne be a lakástulajdonosoknak is. Az elképzelések alapján egy digitális rendszer nyitná ki a futárok előtt az ajtót. A Key for Business nevű szolgáltatás és az ahhoz kapcsolódó egyszerű mobileszköz segítségével megakadályozható lenne a csomagok ellopása és jelentős mértékben csökkenthetők lennének a szállítási költségek, ugyanakkor a módszer számos biztonsági kockázatot hordoz magában. Aki szeretné, ingyen kipróbálhatja az ajánlatot.
Ugyan a futárok előéletét megvizsgálják és csak akkor férhetnek hozzá egy épülethez, ha valóban oda kell kiszállítaniuk egy terméket, de a címzettek többsége azt sem fogja tudni, hogy a sofőröknek egyáltalán ilyen lehetőségük van, ugyanis az információt kizárólag a tulajdonossal vagy a főbérlővel osztja majd meg az óriáscég. Ashkan Soltani adatvédelmi kutató rámutatott, hogy bármelyik webes rendszer feltörhető. A férfi korábban az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságában is betöltött vezető pozíciót, valamint Barack Obama amerikai elnök tanácsadója volt. Soltani hangsúlyozta, hogy a módszerrel akár bűnözők is bejuthatnak a különböző épületekbe.
Az Amazon egyelőre nem reagált a felvetésekre és azt sem árulta el, hogy mennyire lehet elterjedt az USA-ban a Key for Business. A szolgáltatást becslések szerint eddig több ezer épületbe szerelhették fel. Ezzel kapcsolatban árulkodók az elhelyezett matricák. A társaság az ügyfeleit több módon is próbálja meggyőzni: sokan akár 100 dolláros vásárlási kuponokat kapnak, amelyek az Amazon honlapján válthatók be. Soltani elmondta, hogy először akkor hallott a megoldásról, amikor áprilisban a vállalat két képviselője hozzáférést akart szerezni ahhoz az épülethez, amelyben ő is lakik. Ezt a ház lakói azonban elutasították.
A Chicagóban élő Kenton Girard esetében nagyobb szerencsével jártak az Amazon munkatársai, a férfi ugyanis négy épület esetében is alkalmazza a módszert, mert a csomagok ellopása egyre nagyobb problémává vált. Girard hajlandó lett volna fizetni is azért, hogy a megoldást alkalmazhassa. A tengerentúlon csak az amerikai postának van joga belépni az épületekbe. Philip T. Evers, a Marylandi Egyetem logisztikai professzora közölte, hogy az ajánlat agresszív értékesítése mögött minden bizonnyal a vetélytársak megelőzése áll. Jason Goldberg, a Publicis Communications piackutató cég szakértője pedig arra világított rá, hogy a rendszer elterjedése költségcsökkenéshez vezethet, hiszen így egy sofőr egy műszakban akár a mostaninál sokkal több csomagot is kiszállíthat.
Az Amazon a Prime-ügyfelek számára az Amerikai Egyesült Államokban 2018 áprilisától lehetővé tette, hogy a futárok az autók csomagtartójáig szállítsák a megrendeléseket. Ezt a felhasználók egy különleges alkalmazás segítségével engedélyezhetik, ugyanakkor csak a hálózatba kötött gépkocsik, valamint a Chevrolet, a Buick, a GMC, a Cadillac és a Volvo 2015 után gyártott, On-Star vagy On-Call kompatibilis modelljeinek esetében működik. A szolgáltatás neve Amazon Key és a Prime-ügyfeleknek ingyenes.
A kereskedelmi konszern most hasonló ajánlatot vezetne be a lakástulajdonosoknak is. Az elképzelések alapján egy digitális rendszer nyitná ki a futárok előtt az ajtót. A Key for Business nevű szolgáltatás és az ahhoz kapcsolódó egyszerű mobileszköz segítségével megakadályozható lenne a csomagok ellopása és jelentős mértékben csökkenthetők lennének a szállítási költségek, ugyanakkor a módszer számos biztonsági kockázatot hordoz magában. Aki szeretné, ingyen kipróbálhatja az ajánlatot.
Ugyan a futárok előéletét megvizsgálják és csak akkor férhetnek hozzá egy épülethez, ha valóban oda kell kiszállítaniuk egy terméket, de a címzettek többsége azt sem fogja tudni, hogy a sofőröknek egyáltalán ilyen lehetőségük van, ugyanis az információt kizárólag a tulajdonossal vagy a főbérlővel osztja majd meg az óriáscég. Ashkan Soltani adatvédelmi kutató rámutatott, hogy bármelyik webes rendszer feltörhető. A férfi korábban az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságában is betöltött vezető pozíciót, valamint Barack Obama amerikai elnök tanácsadója volt. Soltani hangsúlyozta, hogy a módszerrel akár bűnözők is bejuthatnak a különböző épületekbe.
Az Amazon egyelőre nem reagált a felvetésekre és azt sem árulta el, hogy mennyire lehet elterjedt az USA-ban a Key for Business. A szolgáltatást becslések szerint eddig több ezer épületbe szerelhették fel. Ezzel kapcsolatban árulkodók az elhelyezett matricák. A társaság az ügyfeleit több módon is próbálja meggyőzni: sokan akár 100 dolláros vásárlási kuponokat kapnak, amelyek az Amazon honlapján válthatók be. Soltani elmondta, hogy először akkor hallott a megoldásról, amikor áprilisban a vállalat két képviselője hozzáférést akart szerezni ahhoz az épülethez, amelyben ő is lakik. Ezt a ház lakói azonban elutasították.
A Chicagóban élő Kenton Girard esetében nagyobb szerencsével jártak az Amazon munkatársai, a férfi ugyanis négy épület esetében is alkalmazza a módszert, mert a csomagok ellopása egyre nagyobb problémává vált. Girard hajlandó lett volna fizetni is azért, hogy a megoldást alkalmazhassa. A tengerentúlon csak az amerikai postának van joga belépni az épületekbe. Philip T. Evers, a Marylandi Egyetem logisztikai professzora közölte, hogy az ajánlat agresszív értékesítése mögött minden bizonnyal a vetélytársak megelőzése áll. Jason Goldberg, a Publicis Communications piackutató cég szakértője pedig arra világított rá, hogy a rendszer elterjedése költségcsökkenéshez vezethet, hiszen így egy sofőr egy műszakban akár a mostaninál sokkal több csomagot is kiszállíthat.