Berta Sándor

Hozzáférnének az épületekhez az Amazon csomagszállítói

Így egyszerűbbé válna a termékek kiszállítása.

Az Amazon a Prime-ügyfelek számára az Amerikai Egyesült Államokban 2018 áprilisától lehetővé tette, hogy a futárok az autók csomagtartójáig szállítsák a megrendeléseket. Ezt a felhasználók egy különleges alkalmazás segítségével engedélyezhetik, ugyanakkor csak a hálózatba kötött gépkocsik, valamint a Chevrolet, a Buick, a GMC, a Cadillac és a Volvo 2015 után gyártott, On-Star vagy On-Call kompatibilis modelljeinek esetében működik. A szolgáltatás neve Amazon Key és a Prime-ügyfeleknek ingyenes.

A kereskedelmi konszern most hasonló ajánlatot vezetne be a lakástulajdonosoknak is. Az elképzelések alapján egy digitális rendszer nyitná ki a futárok előtt az ajtót. A Key for Business nevű szolgáltatás és az ahhoz kapcsolódó egyszerű mobileszköz segítségével megakadályozható lenne a csomagok ellopása és jelentős mértékben csökkenthetők lennének a szállítási költségek, ugyanakkor a módszer számos biztonsági kockázatot hordoz magában. Aki szeretné, ingyen kipróbálhatja az ajánlatot.

Ugyan a futárok előéletét megvizsgálják és csak akkor férhetnek hozzá egy épülethez, ha valóban oda kell kiszállítaniuk egy terméket, de a címzettek többsége azt sem fogja tudni, hogy a sofőröknek egyáltalán ilyen lehetőségük van, ugyanis az információt kizárólag a tulajdonossal vagy a főbérlővel osztja majd meg az óriáscég. Ashkan Soltani adatvédelmi kutató rámutatott, hogy bármelyik webes rendszer feltörhető. A férfi korábban az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságában is betöltött vezető pozíciót, valamint Barack Obama amerikai elnök tanácsadója volt. Soltani hangsúlyozta, hogy a módszerrel akár bűnözők is bejuthatnak a különböző épületekbe.

Az Amazon egyelőre nem reagált a felvetésekre és azt sem árulta el, hogy mennyire lehet elterjedt az USA-ban a Key for Business. A szolgáltatást becslések szerint eddig több ezer épületbe szerelhették fel. Ezzel kapcsolatban árulkodók az elhelyezett matricák. A társaság az ügyfeleit több módon is próbálja meggyőzni: sokan akár 100 dolláros vásárlási kuponokat kapnak, amelyek az Amazon honlapján válthatók be. Soltani elmondta, hogy először akkor hallott a megoldásról, amikor áprilisban a vállalat két képviselője hozzáférést akart szerezni ahhoz az épülethez, amelyben ő is lakik. Ezt a ház lakói azonban elutasították.

A Chicagóban élő Kenton Girard esetében nagyobb szerencsével jártak az Amazon munkatársai, a férfi ugyanis négy épület esetében is alkalmazza a módszert, mert a csomagok ellopása egyre nagyobb problémává vált. Girard hajlandó lett volna fizetni is azért, hogy a megoldást alkalmazhassa. A tengerentúlon csak az amerikai postának van joga belépni az épületekbe. Philip T. Evers, a Marylandi Egyetem logisztikai professzora közölte, hogy az ajánlat agresszív értékesítése mögött minden bizonnyal a vetélytársak megelőzése áll. Jason Goldberg, a Publicis Communications piackutató cég szakértője pedig arra világított rá, hogy a rendszer elterjedése költségcsökkenéshez vezethet, hiszen így egy sofőr egy műszakban akár a mostaninál sokkal több csomagot is kiszállíthat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    Ez nagyon regota letezett mar, a Key by Amazon rendszer ugyanezt nyujtja, de eddig csak csaladi hazakhoz volt elerheto, mert a ceg sajat okosotthon rendszeret kellett hozza felszerelni, hogy a szallitomunkasok be tudjanak menni.

    Miert is kell ez? Mivel ha valaki nincs otthon, amerikaban egyszeruen ledobjak a csomagot az utcan az ajto melle es egyre tobben tertek at arra, hogy a szallitoauto mogott haladva az azonnal be nem vett csomagokat osszegyujtsek. (terasz kalozoknak hivjak oket) Ennek ertemes alkalmazasi modja, ha csak egy eloterbe engedjuk be a szallitot ahol csak egy asztal es max. egy huto van a csomagoknak, a hazba magaba nem.

    A fenti cikkben leirt megoldas ugyanezt biztositja, csak tarsashazak eseten, viszont a lakastulajdonosok tobbsegenek (vagy 100%-anak) hozzajarulasa kell hozza. (a problema abbol adodik, hogy kiadott lakasoknak is a berbeado tulajt kerdezhetik csak meg, a berlo nem jarulhat hozza, ez nallunk is igy van) Ezt kiegeszitve a fenti bejarati ajtos rendszerrel, a tarsashazakban is a lakasokig tudnak vinni a csomagokat a szallitok.

    Az autok csomagtartojanal jo megjegyezni, hogy a felsorolt netre kotott kocsik ajtajai es csomagtartoi tavolrol nyithatoak. Remelhetoleg a motort es a kormanyszervot nem lehet tavolrol iranyitani a szelvedo tetejen a visszapillanto tukor mogott levo kamera kepenek segitsegevel...

    Szoval lassan ott tartunk, hogy a hagyomanyos mechanikus zarak legyozse nelkul, tavolrol minden zar nyithato lesz a neten keresztul.
  • Macropus Rufus #1
    "Az elképzelések alapján egy digitális rendszer nyitná ki a futárok előtt az ajtót. "
    na most ezt eladják egy qurva jó feature-nek. Aztán majd amikor ennek segítségével nyomják fel a kecókat akkor jön a sírás.
    Ez kb. pont olyan marhaság mint a keyless autók. Simán bármikor ellophatóak megfelelő eszközökkel. Marha nagy 5let. Mert macerás a kulcs hordása?
    A cikk esetében: lusta az egyorrú lemenni és beengedni? Ha meg nincs otthon akkor meg úgy is minek viszi ki? Ki fogja aláírni a pda-t, hogy átvette?
    Marhaság az egész, de cserében jó kis biztonsági rés a házban.