Berta Sándor
A filmekben mutat reklámokat az Amazon
A társaság videoszolgáltatásának gyakorlata egyre több embernek nem tetszik.
Aki az elmúlt öt esztendőben az Amazon Prime Video platformot használta, az megszokhatta, hogy a filmek vagy sorozatok előtt és után láthatók hirdetések, de azok közben nem. Nos, az óriáscég változtatott ezen a gyakorlatán és néhány napja már a tartalmak közben is megjelennek reklámok, amelyek a saját gyártású műsorokat népszerűsítik. Mindezt alátámasztották a Golem hírportál és számos twitterező tapasztalatai is.
A Golem szerkesztőiarról számoltak be, hogy hirdetéseket láttak akkor is, ha megállították egy film lejátszását és azt később folytatták vagy visszatekerték egy adott részhez. Ugyan a reklámblokkok átugorhatók voltak, de bosszantó volt, hogy ez a tevékenység időt vett el a tartalmak nézésétől, ráadásul a művelet elvégzéséhez az okostelefont, a táblagépet vagy a távirányítót kézbe kellett venni.
Érdekes, hogy a hirdetések csak az androidos készülékeken, valamint az Amazon Fire táblagépeken és Fire TV-modelleken bukkantak fel, az iPhone vagy Apple TV készülékeken, illetve az Android TV eszközökön nem. Emellett a jelenség kizárólag a filmek esetében volt megfigyelhető, a sorozatoknál nem. Az Amazon eddig nem adott a dologra magyarázatot. A Disney és a Netflix rendszerében nem figyelhető meg ez a gyakorlat.
Aki az elmúlt öt esztendőben az Amazon Prime Video platformot használta, az megszokhatta, hogy a filmek vagy sorozatok előtt és után láthatók hirdetések, de azok közben nem. Nos, az óriáscég változtatott ezen a gyakorlatán és néhány napja már a tartalmak közben is megjelennek reklámok, amelyek a saját gyártású műsorokat népszerűsítik. Mindezt alátámasztották a Golem hírportál és számos twitterező tapasztalatai is.
A Golem szerkesztőiarról számoltak be, hogy hirdetéseket láttak akkor is, ha megállították egy film lejátszását és azt később folytatták vagy visszatekerték egy adott részhez. Ugyan a reklámblokkok átugorhatók voltak, de bosszantó volt, hogy ez a tevékenység időt vett el a tartalmak nézésétől, ráadásul a művelet elvégzéséhez az okostelefont, a táblagépet vagy a távirányítót kézbe kellett venni.
Érdekes, hogy a hirdetések csak az androidos készülékeken, valamint az Amazon Fire táblagépeken és Fire TV-modelleken bukkantak fel, az iPhone vagy Apple TV készülékeken, illetve az Android TV eszközökön nem. Emellett a jelenség kizárólag a filmek esetében volt megfigyelhető, a sorozatoknál nem. Az Amazon eddig nem adott a dologra magyarázatot. A Disney és a Netflix rendszerében nem figyelhető meg ez a gyakorlat.