Gyurkity Péter
AMD: nem gond a kriptobányászat
Náluk nem lesz korlátozás, viszont minden téren a játékokra koncentrálnak.
A grafikus kártyák gyártói a korábbi beszámolók alapján meglehetősen jó időszakot zártak, viszont ezzel kapcsolatban arról is olvashattunk, hogy a jó számok ellenére nem szárnyaltak ezek a cégek. A készlethiány mellett a kriptopénzek bányászata is egyre nagyobb problémát jelent, itt azonban a két rivális eltérő álláspontot foglal el.
A közelmúltban az nVdia azt jelentette be, hogy saját friss fejlesztésük, a GeForce RTX 3060, esetében beépített korlátot alkalmaznak, hogy némileg visszaszorítsák a bányászat jelentette gondokat. Ezt követően véletlenül a fenti limit nélkül tettek közzé egy béta-meghajtót, ami rögtön komoly visszhangot váltott ki, az AMD viszont a maga részéről azt szögezte le, hogy számukra nem jelent komoly problémát a fenti jelenség. Ők elsősorban a szintén nemrég bemutatott Radeon RX 6700 XT kapcsán beszéltek erről, kiemelve, hogy konkrét limitet nem alkalmaznak majd saját típusaikon, tekintettel viszont arra, hogy ezen kártyákat minden szempontból a játékokra hegyezik ki, ez már önmagában is némileg kedvezőtlen a bányászatra fókuszáló vásárlók számára.
Nem feledkezhetünk el arról, hogy az RDNA és az RDNA 2 architektúrák maguk is a játékokra kihegyezve álltak össze, az Infinity Cache és a szűkebb memóriabusz révén egy konkrét réteg igényeit igyekeznek minél jobban kiszolgálni, miközben a bányászat területén a busz szélessége számít nagyon fontos tényezőnek, ezáltal némi korlát mégis jelen lesz itt. A fenti típus kapcsán megemlítik, hogy a 12 GB GDDR6-memória, a 192-bites busz, valamint a maximum 384 GB/s-os sávszélesség az Ethereum teljesítménye terén nagyjából ugyanazon szintet biztosítja, mint egy nem limitált GeForce RTX 3060, viszont az AMD ehelyett arra fókuszál, hogy a játékok alatt legyen minél jobb a teljesítmény, ez szerintük nem lesz ideális a bányászok oldalán.
A 6700 XT most csütörtökön rajtolt el, az induló ár 479 dollár – meglátjuk, mennyire kapkodják majd el a kártyát az egyéb célokat szem előtt tartó vásárlók.
A grafikus kártyák gyártói a korábbi beszámolók alapján meglehetősen jó időszakot zártak, viszont ezzel kapcsolatban arról is olvashattunk, hogy a jó számok ellenére nem szárnyaltak ezek a cégek. A készlethiány mellett a kriptopénzek bányászata is egyre nagyobb problémát jelent, itt azonban a két rivális eltérő álláspontot foglal el.
A közelmúltban az nVdia azt jelentette be, hogy saját friss fejlesztésük, a GeForce RTX 3060, esetében beépített korlátot alkalmaznak, hogy némileg visszaszorítsák a bányászat jelentette gondokat. Ezt követően véletlenül a fenti limit nélkül tettek közzé egy béta-meghajtót, ami rögtön komoly visszhangot váltott ki, az AMD viszont a maga részéről azt szögezte le, hogy számukra nem jelent komoly problémát a fenti jelenség. Ők elsősorban a szintén nemrég bemutatott Radeon RX 6700 XT kapcsán beszéltek erről, kiemelve, hogy konkrét limitet nem alkalmaznak majd saját típusaikon, tekintettel viszont arra, hogy ezen kártyákat minden szempontból a játékokra hegyezik ki, ez már önmagában is némileg kedvezőtlen a bányászatra fókuszáló vásárlók számára.
Nem feledkezhetünk el arról, hogy az RDNA és az RDNA 2 architektúrák maguk is a játékokra kihegyezve álltak össze, az Infinity Cache és a szűkebb memóriabusz révén egy konkrét réteg igényeit igyekeznek minél jobban kiszolgálni, miközben a bányászat területén a busz szélessége számít nagyon fontos tényezőnek, ezáltal némi korlát mégis jelen lesz itt. A fenti típus kapcsán megemlítik, hogy a 12 GB GDDR6-memória, a 192-bites busz, valamint a maximum 384 GB/s-os sávszélesség az Ethereum teljesítménye terén nagyjából ugyanazon szintet biztosítja, mint egy nem limitált GeForce RTX 3060, viszont az AMD ehelyett arra fókuszál, hogy a játékok alatt legyen minél jobb a teljesítmény, ez szerintük nem lesz ideális a bányászok oldalán.
A 6700 XT most csütörtökön rajtolt el, az induló ár 479 dollár – meglátjuk, mennyire kapkodják majd el a kártyát az egyéb célokat szem előtt tartó vásárlók.