Bemutatkozott az AMD Radeon RX 6000-széria

Novemberben és decemberben jön az új trió, kiemelkedő teljesítménnyel.

Az elmúlt hetekben folyamatosan figyelemmel kísértük az nVidia, illetve az AMD háza táján felbukkanó újdonságokat, amelyekből nem volt hiány, hiszen előbbi cég esetében a hivatalos bejelentéseket követő előrendelési mizéria, utóbbinál pedig a friss chipek, illetve az újabb kiszivárogtatások kapcsán írhattunk további részletekről. A sokak által várt grafikus kártyák jellemzői kiszivárogtak, azt is megtudtuk, hogy az AMD riválisa gondjait igyekszik elkerülni, most azonban végre a bemutatóra is sort kerítettek.

A hivatalos közleményt az alább beágyazott videó kíséri, ebben megtekinthetjük a teljes bemutatót. Egészen pontosan 3 eltérő változatról rántották le a leplet, ezek egységesen a szintén új RDNA 2 architektúrára épülnek, amely a gyártó elmondása szerint a teljesítmény-fogyasztás mutató esetében 54 százalékos előrelépést kínál, miközben az órajelek is 30 százalékkal emelkednek, így a 7 nanométeres gyártástechnológia megőrzése ellenére jóval nagyobb erőre számíthatunk. A legerősebb példány a Radeon RX 6900 XT, amely azonban az nVidia legizmosabb kártyájához hasonlóan kifejezetten egy szűkebb rétegnek készül, nem ebből adják majd tehát el a legtöbb példányt. A népszerűségi mutatókat ehelyett a 6800 XT vezetheti majd, amely 72 számítási egységet, 16 GB memóriát, 2015 és 2250 MHz közötti órajelet, valamint 300 wattos TDP-t kínál, ez utóbbival aláígérve a rivális GeForce RTX 3080 típusnak.


A némileg szerényebb példány (amelyet érdekes módon a GeForce RTX 2080 Ti típussal vetnek össze) a Radeon RX 6800 lesz, amelynél a számítási egységek száma 60-ra mérséklődik, megtartják viszont az amúgy is egységes 256-bites buszt, a 16 GB-ra rúgó memóriát, valamint a 128 MB-os Infinity Cache-t. Az órajel 1815 és 2105 MHz között mozog majd, a fogyasztás 250 wattra csökken, miközben a támogatott technológiák között szintén egységesen jelen lesz a DirectX Raytracing és a DirectStorage API. Az AMD azt ígéri, hogy az 1440p felbontás és a legmagasabb beállítások mellett lenyomják majd a konkurenciát, míg az erősebb típus esetében sok játék 4K-felbontáson is elfut majd 60+ fps-en. A Rage Mode az órajel felturbózásában segít, a Smart Access Memory pedig a Ryzen 5000-chippel szerelt gépeken teszi lehetővé a rendszer számára a teljes GPU-memória elérését.

A megjelenés a két mainstream példány esetében november 18-án esedékes, 580 és 650 dolláros áron, míg az extrém változat december 8-án jelenik meg, 1000 dolláros áron.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #6
    Oxt minek? Crossplatform mobil játékok lesznek, hollywoodot varni konxolbol meg debil
  • Gabbbbbbbbbbbb #5
    Cpu fronton jobban le voltak maradva. Gyakorlatban eleg, ha a 200-500$ -os arsavban 5-10%-al gyorsabbak ugyanannyi penzert. (En akkor se nagyon vennem meg, driver problemak miatt, de masok igen )

    Masik dolog meg az, hogy 300w tdp 7nm-en, valahol lehet ezt is be kene szabalyozni, ne lehessen mar 400fps-en futo GTA online-al elfuteni 300w-ot, nyaron.
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2020.10.31. 10:58:52
  • TokraFan #4
    Annyra lemaradtak, hogy kb. esélyük sincs már VGA fronton...
  • sárkánylovag #3
    Jó széria ez csak utánament az NV árazásnak ahogy utánament az Intel árazásnak is.
    Kicsivel olcsóbb csak ez nem vigasztalja azt aki a csúcskártyát nem 999 dollárért akarja vagy az NV 1490 dolláros árán hanem mondjuk 180 ezer forintért mint régen.
  • barret #2
    Nagyon várom a 4 ventilátoros szériát,majd kivágom a gép hátulját,hogy bele férjen. :D Jó lesz ez,befűti az egész házat!
  • esztyopa #1
    Én felkészültem ! Kitöltöttem egy lottó szelvényt.